×
×

برخی از نام هنرمندان موسیقی نواحی سوءاستفاده می کنند

  • کد نوشته: 181892
  • موسیقی ایرانیان
  • دوشنبه, ۲۸ام خرداد ۱۳۹۷
  • ۰
  • نشست «خنیاگران سرزمین مادری» برگزار و طی آن این نکته مطرح شد که برخی افراد از فرزندان هنرمندان موسیقی نواحی استفاده می کنند تا به نام این هنرمندان، پول جمع کنند. به گزارش خبرنگار مهر، صبح امروز دوشنبه ۲۸ خرداد نشست خبری «خنیاگران سرزمین مادری» به همراه تجلیل از عثمان محمدپرست، با حضور هوشنگ جاوید […]

    برخی از نام هنرمندان موسیقی نواحی سوءاستفاده می کنند
  • نشست «خنیاگران سرزمین مادری» برگزار و طی آن این نکته مطرح شد که برخی افراد از فرزندان هنرمندان موسیقی نواحی استفاده می کنند تا به نام این هنرمندان، پول جمع کنند.

    به گزارش خبرنگار مهر، صبح امروز دوشنبه ۲۸ خرداد نشست خبری «خنیاگران سرزمین مادری» به همراه تجلیل از عثمان محمدپرست، با حضور هوشنگ جاوید پژوهشگر موسیقی نواحی، ایوب سعیدی نوازنده دوتار و محسن سلیمانی رییس فرهنگسرای ارسباران در محل این فرهنگسرا برگزار شد.

    در ابتدای این نشست محسن سلیمانی رییس فرهنگسرای ارسباران گفت: برنامه های مختلفی را در زمینه ایجاد و گسترش هنرها به خصوص در حوزه موسیقی دنبال می کنیم که از آن جمله می توان به برنامه «خنیاگران سرزمین مادری» اشاره کرد که در این دوره از برگزاری، به موسیقی خراسان می پردازد. نباید فراموش کرد که موسیقی بخشی از فرهنگ است که نیازمند شناسایی و معرفی آن به جامعه هستیم.

    هوشنگ جاوید پژوهشگر موسیقی نیز بیان کرد: همه می دانند خراسان سرزمین خنیاگران است و جایگاه و پایگاه این نوع از موسیقی قبل و بعد از اسلام، خراسان است. خنیاگری در خراسان وامدار کسانی چون باربد است، البته پس از اسلام نیز می توان به چهره های بزرگی در حوزه موسیقی خراسان از جمله فارابی و خیام اشاره کرد و تاکید می کنم که خنیاگری در خراسان پایگاه بسیار مهمی از نظر تاریخی دارد.

    ایوب سعیدی نوازنده دوتار نیز در ادامه این نشست با اشاره به مساله آموزش و توجه به موسیقی نواحی گفت: یکی از مسایل مهم در آموزش استفاده از فضای مجازی است چرا که آهنگساز و نوازنده موسیقی نواحی بنا به دلایلی مجبور به انتشار اثر خود در فضای مجازی است. نباید فراموش کرد که یک کار جدی می تواند افراد زیادی را به آموزش موسیقی نواحی علاقه مند کند، به همین دلیل ما باید کار جدی در موسیقی نواحی داشته باشیم تا علاقه مند به موسیقی نواحی بیشتر شود.

    جاوید نیز بیان کرد: امیدوارم در تولیدات خود اصالت را حفظ کنیم، البته این به این معنا نیست که نوآوری نداشته باشیم. برخی از کارهای ارکسترال نوآوری دارند اما اصالت ندارد.

    وی در پاسخ به سوءاستفاده از نام بزرگان موسیقی نواحی در فضای مجازی بیان کرد: عثمان محمدپرست در خراسان یک استثناء است و موسیقی خاص خود را دارد. متاسفانه عده ای یاد گرفته اند که از فرزندان این هنرمندان استفاده کنند تا به نام هنرمند پول جمع کنند. اگر مسیر درست و حمایت ها قانونی باشد چنین اتفاق هایی رخ نمی دهد. خیلی مهم است هنرمندان ما به مسئولان ارشاد در شهرستان ها اعتماد کنند.

    محسن سلیمانی نیز در پایان درباره «مراسم خنیاگران سرزمین مادری» گفت: در این مراسم اجرای موسیقی توسط استاد عزیز تنها برگزار می شود و ورود برای عموم آزاد است. البته این احتمال وجود دارد که عثمان محمدپرست به دلیل مشکلات جسمانی نتواند موفق به حضور در این مراسم شود.

    https://musiceiranian.ir/?p=181892
       

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *