×
×

به دعوت دو دانشگاه «UCLA» و «Stanford»

  • کد نوشته: 179604
  • موسیقی ایرانیان
  • سه شنبه, ۱۸ام اردیبهشت ۱۳۹۷
  • ۰
  • «علی اکبر مرادی»، موسیقی دان و نوازنده تنبور کشورمان در دو دانشگاه معتبر آمریکا به اجرای کنسرت و سخنرانی پرداخت.

    به دعوت دو دانشگاه «UCLA» و «Stanford»
  • علی اکبر مرادی به دعوت دو دانشگاه «UCLA» و «Stanford» آمریکا، به اجرای کنسرت و سخنرانی پرداخت.

    به گزارش سایت خبری و تحلیلی «موسیقی ایرانیان»، «علی اکبر مرادی»، موسیقی دان و نوازنده تنبور کشورمان در دو دانشگاه معتبر آمریکا به اجرای کنسرت و سخنرانی پرداخت.

    اجرای اول به همراهی «پژمان حدادی» نوازنده سازهای کوبه ای در دانشگاه UCLA در تاریخ بیست و هفتم ماه ابریل و اجرای دوم در دانشگاه استفورد در تاریخ پنجم ماه می بود که در این کنسرت مرادی را پسرهایش «آرش» و «کورش» مرادی، با تنبور و حدادی با سازهای کوبه ای همراهی نمودند.

    این برنامه بر اساس داستان زال و رودابه و تولد رستم و انتخاب رخش تنظیم شده بود که آهنگسازی و تنظیم قطعات توسط «علی اکبر مرادی»، بر اساس موسیقی مقامی تنبور، موسیقی کردی، موسیقی زورخانه و شاهنامه خوانی کُردی صورت گرفته بود.

    همچنین روز چهارم مِی نیز، برنامه سخنرانی مرادی پیرامون موسیقی های ایرانی و بالاخص موسیقی تنبور در دانشگاه استنفورد برای دانشجویان و اساتید آن دانشگاه و بسیاری از مشتاقان فرهنگ و هنر ایران انجام شد.

    تمام اجرا در این تور مورد استقبال مردم امریکا و مشتاقان فرهنگ و هنر ایران زمین قرار گرفت.

    شایان ذکر است که «علی‌اکبر مرادی» زاده ی اسفند ۱۳۳۶ در بان‌زلانِ استان کرمانشاه است.

    او فعالیت هنری خود را از سال ۱۳۵۰ با تکنوازی تنبور در فرهنگ و هنر کرمانشاه آغاز نمود. در سال ۱۳۵۱ به همراه دوستان هنرمند خود، القاصی و خادمی اولین گروه تنبور را در کرمانشاه تشکیل دادند و بعدها در سال ۱۳۵۹ با تشکیل گروه تنبور شمس، او یکی از اعضای تشکیل‌دهندهٔ آن گروه بود. در سال ۱۳۷۲ کار موسیقی خود را به صورت مستقل ادامه داد وحدود ٢۵ آلبوم وکتاب آموزشی صد درس منتشر و جمع‌آوری، فراگیری و ثبت مقامات کهن تنبور را انجام داد. این مقامات (۷۲ مقام) سال‌ها بعد توسط خانهٔ فرهنگ‌های جهان در پاریس و بعد از آن در ایران در چهار سی‌دی انتشار یافت.

    https://musiceiranian.ir/?p=179604
       
    برچسب ها علی اکبر مرادی

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *