×
×

برای سومین بار در شهر زنجان

  • کد نوشته: 179028
  • موسیقی ایرانیان
  • دوشنبه, ۱۰ام اردیبهشت ۱۳۹۷
  • ۰
  • هادی سپهری همزمان با سیزدهمین برنامه مردمی «عاشیقلار بایرامی»، برای سومین بار در شهر زنجان به اجرای کنسرت می پردازد.

    برای سومین بار در شهر زنجان
  • هادی سپهری همزمان با سیزدهمین برنامه مردمی «عاشیقلار بایرامی»، برای سومین بار در شهر زنجان به اجرای کنسرت می پردازد.

    به گزارش سایت خبری و تحلیلی «موسیقی ایرانیان»، مراسم «عاشیقلار بایرامی» که بهار هر سال در زنجان برقرار است، امسال نیز روز شنبه ۱۵ اردیبهشت ماه، با حضور علاقمندان و بزرگان موسیقی عاشیقیِ استان های مختلف کشور در سالن فرهنگسرای امام این شهر، برپا خواهد شد، در این رویداد موسیقایی-هنری، اجرای موسیقی عاشیقیِ ترکیه، توسط هادی سپهری با آواز و ساز باغلاما و مهران قهرمان زاده با ساز دَربوکه، انجام خواهد شد.

    سال گذشته نیز مراسم «عاشیق‌لار بایرامی» با حضور هنرمندانی از استان‌های آذربایجان غربی، اردبیل، تهران، البرز، قم، قزوین، آذربایجان شرقی و همدان در استان زنجان برگزار شده بود. ناگفته نماند که عید عاشیق‌ها، به عنوان میراث معنوی، در روز ۲۲ دی‌ماه سال ۱۳۸۸ به شماره پرونده ۸۰ به ثبت ملی رسیده و حوزه موسیقی عاشیقی زنجان با برگزاری این مراسم در بین ۷ حوزه داخل کشور، از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است. این مراسم از سال ۱۳۸۵ برگزار شده و امسال نیز سیزدهمین دوره آن برگزار خواهد شد.

    شایان ذکر است که ۲۹ اردیبهشت ماه و ۱۲ خرداد ماه سال جاری، هادی سپهری در کانون موسیقی شناسی دانشگاه تهران درباره «موضوع زمان در موسیقی» سخنرانی ای در دو قسمت خواهد داشت.

    https://musiceiranian.ir/?p=179028
       
    برچسب ها هادی سپهری

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *