×
×

نشست خبری پیانیست یخ‌های قطبی برگزار شد

  • کد نوشته: 178558
  • موسیقی ایرانیان
  • سه شنبه, ۴ام اردیبهشت ۱۳۹۷
  • ۰
  • نشست خبری لودوویکو اینائودی پیانیست ایتالیایی عصر روز دوشنبه سوم اردیبهشت‌ماه سال جاری با حضور این هنرمند برگزار شد.

    نشست خبری پیانیست یخ‌های قطبی برگزار شد
  • نشست خبری لودوویکو اینائودی پیانیست ایتالیایی عصر روز دوشنبه سوم اردیبهشت‌ماه سال جاری با حضور این هنرمند برگزار شد.

    به گزارش سایت خبری و تحلیلی «موسیقی ایرانیان»، کنسرت لودوویکو اینائودی آهنگساز و پیانیست مشهور ایتالیایی در روزهای چهارم، پنجم و ششم اردیبهشت‌ماه ساعت ۲۱:۳۰ در تالار بزرگ وزارت کشور برگزار می‌شود.

    اینائودی در ابتدای این نشست گفت: دیروز برای نخستین بار وارد ایران شدیم و از این بابت بسیار خوشحال هستم به دلیل اینکه هواداران بسیاری در این کشور دارم. موسیقی زبانی است که برای برقراری ارتباط از طریق آن نیاز به کلام نیست. اینجا هستم تا با طرفدارانم در ایران دیدار داشته باشم.

    این آهنگساز ادامه داد: نخستین کنسرت ما روز سه‌شنبه چهارم اردیبهشت‌ماه برگزار می‌شود و در کنار قطعاتی که به‌صورت گروهی اجرا می‌شود برای مخاطبانم به تک‌نوازی خواهم پرداخت. اساسِ این کنسرت نیز بر اساس آلبوم «اِلمنت» هست. همچنین آهنگ‌هایی که برای فیلم‌های مهم ساخته و اجرا کرده‌ام، نیز در این کنسرت اجرا می‌شوند. جالب است بدانید که من در طول عمر هنری‌ام کنسرت‌های بسیاری اجرا کرده‌ام و در این مدت ایرانیان بسیاری در سراسر دنیا از من خواسته‌اند که به ایران بیایم البته وقتی هم قرار شد که به ایران بیایم، تحقیق کردم تا ببینم کدام‌یک از آثارم در ایران طرفداران بیشتری دارد. به همین دلیل آثاری که انتخاب کرده‌ام، بدون شک در ایران طرفداران زیادی دارد.

    وی درباره اساس انتخاب قطعات برای اجرا در کنسرت ایران توضیح داد: من تورهای کنسرت بسیاری را در سراسر دنیا برگزار کردم و ایرانیان بسیاری برای تماشای کنسرت می‌آمدند و درخواست حضور در ایران را داشتند و به این نتیجه رسیدم که می‌توانم در ایران حضور پیدا کنم و به اجرا بپردازم. پیش از حضور در ایران، درباره اینکه چه قطعاتی بین ایرانیان محبوب است تحقیق کردم و متوجه شدم فیلم «دست نیافتنی‌ها» و خیلی قطعات فیلم دیگری که ساخته‌ام موردتوجه ایرانیان است. از طرفی دوست دارم موسیقی‌های جدیدم را اجرا کنم.

    اینائودی درباره قطعه «مرثیه‌ای برای قطب شمال» که روی یخ‌های شناور قطب شمال اجرا کرده است، گفت: این قطعه را در کنسرت ایران هم اجرا می‌کنیم. من از سال‌ها پیش نگران تغییرات آب و هوایی هستم. اگر همین‌طور پیش برویم نسبت ماهی‌های دریاها با میزان زباله‌های موجود در اقیانوس‌ها یکی می‌شود و این بسیار نگران‌کننده است. اجرای این قطعه بر روی قطعه یخی شناور در قطب شمال، در حمایت از محیط‌زیست انجام‌شده است. وقتی این قطعه را اجرا کردم، تابستان بود و یخ‌ها در حال آب شدن بودند و من دوست داشتم که توجه مردم را به این موضوع جلب و به این موضوع کمک کنم. خوشبختانه کمیسیونی برای این کار انجام شد که البته فعالیت‌هایش را خیلی نمی‌پسندم.

    این نوازنده بین‌المللی در پاسخ به پرسشی پیرامون شناختش از موسیقی ایرانی گفت: موسیقی ایرانی را دوست دارم کما اینکه قبل از حضورم در ایران نیز موسیقی‌های محلی ایران را شنیده بوم و باید بگویم این باعث خوشحالی است که موسیقی ایرانی تا این حد رشد کرده است. البته خیلی دوست داشتم که علاوه بر آشنایی با موسیقی ایرانی، شهرهای دیگر ایران را نیز ببینم اما به دلیل برگزاری اجراهایم در اروپا، این بار نمی‌توانم بعد از برگزاری کنسرت در ایران بمانم و بلافاصله پس از اجرای آخرین شب برنامه‌هایم در ایران، به برلین می‌روم تا در آنجا هم کنسرتم را برگزار کنم.

    وی درباره نواختن ساز پیانو بیان کرد: من به تمام کشورهای دنیا سفر می‌کنم و می‌خواهم تمام موسیقی‌های دنیا را بشنوم. برایم فرقی نمی‌کند که شما پیانو بنوازید یا گیتار الکترونیک چون تمام این‌ها به تجربه‌ی هنرمندان بستگی دارد. برای من نوع استفاده از موسیقی مهم است. از موسیقی‌های مختلف در فرم‌های گوناگونی که کار کرده‌ام بهره برده‌ام. علاقه‌مند به ریسک کردن در موسیقی هستم و از انواع گوناگون موسیقی استفاده و درواقع به ندای قلبم گوش می‌کنم. در طول فعالیت هنری‌ام، به دنبال معروف شدن و پاپیولار شدنِ موسیقی‌هایم نبوده‌ام. اما از این موضوع استقبال می‌کنم و برایم خوشحال‌کننده است که آثارم در میان مردم طرفداران زیادی داشته باشد.

    اینائودی درباره جزئیات صدا و نور در سالن وزارت کشور گفت: تیم‌های فنیِ گروه ما مشغول فعالیت هستند و به‌طور حتم ازنظر نور و صدا، اجرایی متفاوت را خواهید دید. کنسرت‌هایی که ما اجرا می‌کنیم بخش نمایشی‌اش بسیار پررنگ است.

    این هنرمند بین‌المللی درباره تک‌نوازی خود در این اجرا توضیح داد: وقتی مشغول تک‌نوازی پیانو هستم، بسته به این‌که در هرکجای جهان باشم، متفاوت است. اکنون‌که در ایران هستم، با توجه به احساسم در ایران قطعه‌هایم را می‌نوازم و این تک‌نوازی‌ها هدیه من به مردمان ایران است. در واقع تک‌نوازی پیانو در این کنسرت‌ها به‌صورت بداهه شکل می‌گیرد.

    مصطفی کبیری تهیه‌کننده کنسرت لودوویکو اینائودی نیز در این نشست گفت: قصد داریم در آینده کارگاه‌های آموزشی را برای نوازندگان ایرانی با حضور آقای اینائودی برگزار کنیم و به‌طور حتم این کار در برنامه‌های آینده ما جای دارد.
    مهدی کاشی که یکی دیگر از تهیه‌کنندگان این کنسرت است، بیان کرد: خوشبختانه حضور هنرمندان خارجی در ایران راحت‌تر شده و مسوولان حمایت‌های زیادی دراین‌باره می‌کنند. البته درباره قیمت بلیت کنسرت‌ها هم باید به این نکته اشاره‌کنم که وقتی پیش‌ازاین گروه «شیلر» را به ایران آوردیم قیمت یورو ۵ هزار و ۲۰۰ تومان بود ، حتی اکنون هم که دلار و یورو گران شده قیمت بلیت‌های این کنسرت نیز همان قیمت کنسرت «شیلر» است. ضمن اینکه ما سعی می‌کنیم شرایط را برای هنرمندان توضیح دهیم و متقاعدشان کنیم تا با دستمزد پایین‌تری به ایران بیایند.

    لودوویکو اینائودی در پایان گفت: سورپرایزی در کنسرت دارم. درباره ایران بداهه‌نوازی می‌کنم.

    ردی هاسا (چلو)، فدریکو مکوزی (ویولن)، فرانسسکو ارسوری (گیتار)، ریکاردو لاگانا (پرکاشن) و البرتو فابریس (باس) اعضای ارکستر اینائودی در این اجرا را تشکیل می‌دهند و تکنسین‌های صدا، نور و بک لاینر در کنار گروه حضور دارند.

    کنسرت لودوویکو اینائودی به همت سایت خبری «ریتم نو» در شب‌های ۴، ۵ و ۶ اردیبهشت‌ماه برگزار می‌شود و بلیت‌فروشی از طریق سایت تیکت به نشانی www.tik8.com انجام می‌شود.

    https://musiceiranian.ir/?p=178558
       

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *