×
×

بر اساس یکی از تصنیف‌های قدیمی «شیدا»

  • کد نوشته: 176720
  • موسیقی ایرانیان
  • یکشنبه, ۲۷ام اسفند ۱۳۹۶
  • ۰
  • «نوای نگاه» بر اساس یکی از تصنیف‌های قدیمی «شیدا» توسط حمید قنبری در دستگاه نوا بازسازی، تدوین و منتشر شد. حمید قنبری نوازنده‌ سازهای کوبه‌ای درباره‌ این اثر گفت: در این اثر سعی شده با حفظ ساختار موسیقایی این تصنیف و وفاداری به فرم اصلی کار، رنگ امروزی به خود بگیرد و با این رویکرد […]

    بر اساس یکی از تصنیف‌های قدیمی «شیدا»
  • «نوای نگاه» بر اساس یکی از تصنیف‌های قدیمی «شیدا» توسط حمید قنبری در دستگاه نوا بازسازی، تدوین و منتشر شد.

    حمید قنبری نوازنده‌ سازهای کوبه‌ای درباره‌ این اثر گفت: در این اثر سعی شده با حفظ ساختار موسیقایی این تصنیف و وفاداری به فرم اصلی کار، رنگ امروزی به خود بگیرد و با این رویکرد اجرا شود. به همین خاطر در تنظیم مجدد از سازهای پیانو و کنترباس و اِفِکت‌های الکترونیک بهره گرفته شده است.

    این نوازنده و آهنگساز در ادامه در مورد آواز اثر توضیح داد: در بخش آواز نیز با توجه به مفهوم شعر سعی شده بیانی توصیفی بین هم‌خوانی خوانندگان زن و مرد صورت بگیرد و به صورت دیالوگ و گفتگو اجرا شود. همچنین در این راستا سعی شده با کمک تصاویر و تدوین آنها مجموعه‌ای قابل تأمل برای هرچه نزدیک‌ترشدن به مفهوم شعر پدید آید.

    نوازندگان این اثر عبارتند از: حمید قنبری (سازهای کوبه‌ای)، حسن خدایی‌نیا (کمانچه)، سعید صادقی (سازهای الکترونیک).

    حمید قنبری، نوازنده و مدرس سازهای کوبه‌ای، همکارانی با محمدرضا شجریان و حسین علیزاده را در کارنامه خود دارد. او سرپرست گروه کوبه‌ای «کلون زمان» است که به تازگی در فستیوال بین‌المللی دهلی شرکت کرده و مورد تقدیر قرار گرفته است. اولین آلبوم این گروه «در دام ریتم» و آلبوم دوم در حال ضبط و آماده‌سازی است که به زودی منتشر خواهد شد.

    https://musiceiranian.ir/?p=176720
       
    برچسب ها حمید قنبری

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *