×
×

آهنگی با تکنیک آوازی مردمان تبت و مغول بشنوید

  • کد نوشته: 432312
  • موسیقی ایرانیان
  • یکشنبه, ۱۱ام مهر ۱۴۰۰
  • ۰
  • برای نخستین بار در تنظیم مجموعه قطعات «همساز» از همراهی خواننده هلندی و اجرای تکنیک Overtone singing استفاده شده است.
    آهنگی با تکنیک آوازی مردمان تبت و مغول بشنوید
  • به گزارش سایت خبری و تحلیلی موسیقی ایرانیان، حمید قنبری به انتشار دهمین قطعه «همساز» همزمان با جشن مهرگان و روز جهان بدون خشونت اشاره کرد و افزود: در طراحی این قطعه از سازهای کوبه‌ای به همراه تکنیک Overtones استفاده شده است که مارک ون تونگر، اتنوموزیکولگ و موسیقیدان هلندی اجرای آن را بر عهده داشته است.

    وی در ارتباط با تکنیک Overtone singing توضیح داد: این تکنیک یکی از عجیب‌ترین تکنیک‌های خوانندگی است که در آن دو یا چند نت به طور همزمان به صدا در می‌آیند، به گونه‌ای که شنونده علاوه بر بسامد عادی صدا، بسامدهای هارمونیک دیگر را نیز خواهد شنید.

    قنبری به مرسوم بودن این سبک خوانندگی در بین مردمان تبتی و مغولان اشاره کرد و گفت: امروزه این سبک خوانندگی مخاطبی جهانی دارد‌ و آهنگسازان مشهوری چون karlheinz_stockhausen در آثارشان به آن پرداخته‌اند.

    وی همچنین در ارتباط با زمان انتشار دهمین قطعه «همساز» تاکید کرد: در میانه‌ی کارزار خشم و خشونتی که بر جهان حاکم است، زبان مشترک موسیقی، مرهمی برای همدلی بشر در سراسر عالم خواهد بود. این رویکرد، رویکرد اصلی پروژه موسیقایی همساز بوده و هست و امیدواریم تا به این ترتیب گامی در مسیر توسعه فرهنگ همراهی و همنوایی در مسیر صلح و دوستی برداریم و حاصل این تلاش و همنشینی را به گوش مخاطبان برسانیم.

    در قالب پروژه «همساز»، تا کنون قطعاتی با همراهی سازهای تنبک، ناقاره، دف، بندیر، تاکینگ درام، پیپا (ساز باستانی کشور چین)، تمبوریم، پاندیرو و کویی کا (از سازهای کوبه‌ای برزیلی)، طبلا و درامز با همراهی پژمان حدادی، وحید اسداللهی، حسین رضایی‌نیا، پدرام خاورزمینی، ژائو ژوچان، الکساندر جسوس، درشن آنند، تراب مجلسی و امین دادوری منتشر شده است.

     

    منبع: سایت خبری و تحلیلی موسیقی ایرانیان Musiceiranian.ir
    https://musiceiranian.ir/?p=432312
       
    برچسب ها حمید قنبری

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *