×
×

با حمایت دوست‌داران موسیقی

  • کد نوشته: 172146
  • موسیقی ایرانیان
  • دوشنبه, ۹ام بهمن ۱۳۹۶
  • ۰
  • ارکستر نوجوانان ایران به رهبری «آرمان نوروزی»، «پرگینت» اثر ادوارد گریک را در پردیس تئاتر شهرزاد به روی صحنه برد. ارکستر نوجوانان ایران سه سال پیش با همت موزیسین‌هایی چون شهرام توکلی، علی اکبر قربانی، آرمان نوروزی، آرش فلاحی، منصور حقی و پیمان میرآقاسی به‌صورت خصوصی برگزار شد. هدف از بنیان ارکستر نوجوانان ایران رشد […]

    با حمایت دوست‌داران موسیقی
  • ارکستر نوجوانان ایران به رهبری «آرمان نوروزی»، «پرگینت» اثر ادوارد گریک را در پردیس تئاتر شهرزاد به روی صحنه برد. ارکستر نوجوانان ایران سه سال پیش با همت موزیسین‌هایی چون شهرام توکلی، علی اکبر قربانی، آرمان نوروزی، آرش فلاحی، منصور حقی و پیمان میرآقاسی به‌صورت خصوصی برگزار شد.

    هدف از بنیان ارکستر نوجوانان ایران رشد و بالندگی موسیقی ایران و موسیقیدانان ایرانی است. همچنین بنیانگذاران این ارکستر آن را بستری برای کشف و رشد استعدادها و عرضه توانمندی‌های نوازندگان در قامت نوازنده ارکستر و یا سولیست می‌دانند. شنیده شدن موسیقی امروز ایران از زبان آهنگسازان ایران و همچنین شنیده شدن موسیقی امروز و گذشته جهان از دیگر اهدافی است که گروه تشکیل دهنده آن دنبال می کند. نوازندگان این ارکستر زیر ۱۹ سال هستند و پس از رسیدن به این سن از ارکستر خداحافظی می کنند. ارکستر نوجوانان ایران را می‌توان اولین ارکستر فیلارمونیک ایران بعد از انقلاب است که با حمایت دوست‌دارانِ‌ موسیقی برگزار می‌شود.

    «پرگنت» داستان افول و سپس نجات یک ضد‌قهرمانِ روستاییِ نروژی است. برخلاف دیگر آثار ایبسن، این نمایشنامه به نظم نوشته شده است و هدف از نگارش آن اجرای صحنه‌ای نبوده است تا اینکه این نمایش‌نامه‌نویس بزرگ در سال ۱۸۷۴ نظرش را عوض کرد و نامه‌ای به دوست و هم‌وطنش، ادوارد گریگ، نوشت و از او خواست که موسیقیِ متن این نمایشنامه را بسازد. گریگ که از این پیشنهاد بسیار مفتخر شده بود، خیلی سریع آن را پذیرفت، ولی دیری نپایید که دچار تردید شد. موسیقیِ نمایشنامه‌ی پرگنت در پاییز ۱۸۷۵ کامل شد و اجرای نخست آن که بسیار هم تأثیرگذار بود، در ۲۴ فوریه ۱۸۷۶ در سالن مولر گدن۲۰ شهر کریستیانا (اسلوی کنونی) به‌روی صحنه رفت. رهبری ارکستر را نیز خود گریگ به‌عهده داشت.

    همکاری این ارکستر با سازمان ها و مراکز جهانی از جمله ال سیستما، ال سیستما اروپا، ارکستر نوجوانان و جوانان دورنبیرن در اتریش توانسته توجه این مراکز جهانی را به خود جلب کند به شکلی که امکان تبادل نوازنده و به زودی رهبران ارکستر را هم فراهم کند.

    https://musiceiranian.ir/?p=172146
       
    برچسب ها آرمان نوروزی

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *