×
×

آرمان نوروزی گفت:

  • کد نوشته: 113285
  • موسیقی ایرانیان
  • یکشنبه, ۲۰ام تیر ۱۳۹۵
  • ۰
  • سرپرست و رهبر ارکستر نوجوانان ایران عنوان کرد که این گروه تازه ترین و اولین اجرای رسمی شهرستان خود را در تالار حافظ شیراز برگزار می کند. آرمان نوروزی سرپرست و رهبر ارکستر نوجوانان ایران درباره تازه ترین فعالیت های موسیقایی خود بیان کرد: طبق برنامه ریزی هایی که انجام گرفته بنا داریم برای گسترش […]

    آرمان نوروزی گفت:
  • ۷۲۵۵۳۴سرپرست و رهبر ارکستر نوجوانان ایران عنوان کرد که این گروه تازه ترین و اولین اجرای رسمی شهرستان خود را در تالار حافظ شیراز برگزار می کند.

    آرمان نوروزی سرپرست و رهبر ارکستر نوجوانان ایران درباره تازه ترین فعالیت های موسیقایی خود بیان کرد: طبق برنامه ریزی هایی که انجام گرفته بنا داریم برای گسترش فعالیت های گروه و همچنین پیاده سازی یک مدل کاری در فضاهای موسیقایی مرتبط با گروه های نوجوانی که در شهرهای غیر از تهران فعالیت دارند، برنامه هایی را طراحی کنیم که یکی از این برنامه ها برگزاری کنسرت در شهرستان ها است و در اولین قدم نیز شهر شیراز برای اجرای چنین پروژه ای انتخاب شده است که هفتم مردادماه این کنسرت در تالار حافظ شیراز برگزار خواهد شد.

    وی ادامه داد: وحید رییسی یکی از دانشجویان بنده طی سال های گذشته بود که انجام امور مربوط به برگزاری کنسرت ارکستر نوجوانان در شیراز را به عهده گرفت و خوشبختانه تمامی هزینه های جاری اعم از رفت و آمد و باقی موارد را نیز انجام داد که واقعا هر کسی چنین کاری را انجام نمی دهد. به هر حال برگزاری این کنسرت در شهر شیراز می تواند به سهم خود در جریان آموزش و بالا بردن استاندارهای جدید الگوهای آموزشی سهیم باشد که امیدوارم این کنسرت مقدمه ای برای تجربه های دیگر در شهرستان های مختلف باشد.

    سرپرست و رهبر ارکستر نوجوانان ایران درباره محتوای رپرتوار این کنسرت توضیح داد: اجرای موومان اول سمفونی ششم بتهوون، یک سوئیت از چایکوفسکی، یک قطعه از مارکز دنزون، سه قطعه ایرانی از علی‌اکبر قربانی و چند قطعه دیگر از جمله برنامه هایی است که ما در این برنامه برای علاقمندان موسیقی اجرا می کنیم. این در حالی است که آرش فلاحی، شهرام توکلی و بنده به عنوان رهبر ارکستر در این کنسرت حضور داریم.

    نوروزی در پایان صحبت هایش بیان کرد: این کنسرت با حمایت های شخصی وحید رییسی انجام گرفته و تا آنجا که اطلاع دارم اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شیراز هم همکاری خوبی برای صدور مجوز کنسرت در تالار حافظ شیراز داشته است. اما ما امیدواریم چنین رویکردی به دور از هرگونه شعار بتواند در شهرهای دیگر کشور نیز اجرا شود که الگوهای آموزشی مختلفی در حوزه موسیقی به هنرمندان فعال کشور معرفی شود کما اینکه ما از هم اکنون برنامه هایی را برای برگزاری کنسرت در اصفهان، تبریز و دیگر شهرها پیش بینی کرده ایم که امیدوارم اجرای آن محقق شود و همین موضوع مقدمه ای برای حضور در عرصه های بین المللی باشد.

    ارکستر نوجوانان سال ۱۳۹۳ با حضور ۶ عضو در قالب هیات موسس متشکل از شهرام توکلی، علی اکبر قربانی، آرمان نوروزی، آرش فلاحی، منصور حقی و پیمان میرآقاسی با هزینه شخصی تشکیل شد. هدف از بنیان ارکستر نوجوانان ایران رشد و بالندگی موسیقی ایران و موسیقی دانان ایرانی است. همچنین بنیان گذاران این ارکستر آن را بستری برای کشف و رشد استعدادها و عرضه توانمندی های نوازندگان در قامت نوازنده ارکستر و یا سولیست می دانند. شنیده شدن موسیقی امروز ایران از زبان آهنگسازان ایران و همچنین شنیده شدن موسیقی امروز و گذشته جهان از دیگر اهدافی است که گروه تشکیل دهنده آن دنبال می کند.

    https://musiceiranian.ir/?p=113285
       
    برچسب ها آرمان نوروزی

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *