×
×

عکاس: علی چاشنی گیر

  • کد نوشته: 168330
  • موسیقی ایرانیان
  • یکشنبه, ۲۴ام دی ۱۳۹۶
  • ۰
  • گروه رستاک در شب ابتدایی هفته با استقبال خوب تماشاگران قطعات موسیقی اقوام ایرانی شب پرشادی را رقم زد و با بازسازی مقام باستانی تنبور یاد زلزله زدگان کرمانشاه را گرامی داشت. در ادامه می توانید عکسهای سایت خبری و تحلیلی «موسیقی ایرانیان» (عکاس: علی چاشنی گیر) از این کنسرت را مشاهده نمایید.

    عکاس: علی چاشنی گیر
  • کنسرت گروه موسیقی «رستاک»

    گروه رستاک در شب ابتدایی هفته با استقبال خوب تماشاگران قطعات موسیقی اقوام ایرانی شب پرشادی را رقم زد و با بازسازی مقام باستانی تنبور یاد زلزله زدگان کرمانشاه را گرامی داشت.

    به گزارش سایت خبری و تحلیلی «موسیقی ایرانیان» و به نقل از شبستان، در چهارمین شب از سی و سومین جشنواره موسیقی فجر گروه رستاک در تالار وحدت به اجرا رفت، این کنسرت با اجرای قطعه «هله مالی» و موسیقی جنوب ایران آغاز شد. فرزاد مرادی ، خواننده و نوازنده گروه رستاک گفت: ما در جشنواره با یک چالش روبرو هستیم و خیلی از دوستان انتقاد دارند که قطعات جدیدی بخوانیم و قطعات قدیمی را اجرا نکنیم؛ ما قصد داریم در این اجرا از قطعات آلبوم جدید نیز اجرا کنیم.

    وی ازود: قطعه ای که می خواهیم اجرا کنیم از آلبوم جدیدمان «خورشید های همیشه» است که تلفیقی از موسیقی جنوب کرمان، هرمزگان و سیستان و بلوچستان است که با نگاه خودمان تنظیم شده است .

    قطعه «لیلا» قطعه دیگری از موسیقی نواحی خراسان بود که گروه رستاک اجرا کرد و یکی از نوازندگان گروه در معرفی این قطعه گفت: خراسان بزرگ همیشه مهد هنر، فرهنگ و ادبیات ایران بوده است، قطعه «لیلا» یکی از قطعات معروف در موسیقی خراسان است که با نگاه تازه با سازهای دوتار، توشمه و دایره اجرا می شود.

    پس از موسیقی نواحی خراسان قطعه آذری «گزل آذربایجان» اجرا شد. فرزاد مرادی با اشاره به حادثه تلخ زلزله کرمانشاه گفت: دو ماه پیش شاهد اتفاق ناگواری در کشور بودیم که هموطنانمان را غمگین کرد و همه به حادثه دیدگان محبت کردند، من به عنوان یک کرمانشاهی از مردم ایران تشکر می کنم و احساس غرور می کنم. قطعه ای که اجرا می کنم یک مقام باستانی تنبور است که به مردم ایران تقدیم می کنم.

    پس از قطعه کردی قطعات لری «بارون» و گیلکی «رعنا» و کردی «هاوار» که بخشی از معروفیت و جذابیت گروه رستاک به خاطر آنها بود اجرا شد از نکات جالب اجرای این قطعات همخوانی مخاطبان با گروه بود.

    قطعه بعدی «واسونک شیرازی » بود که نوازنده گروه در معرفی این قطعه گفت: شادیانه ها و شادباش ها بخشی از موسیقی نواحی ایران است که در هر منطقه اسم خاصی دارند که اینها در فارس و شهر شیراز واسونک گفته می شود.

    آخرین قطعه ای که رستاک با همخوانی تماشاگران اجرا کرد قطعه کردی «سوزه له و سنجانه» بود، نوازندگان گروه رستاک با کنار گذاشتن سازهایشان حرکات آیینی زیبای کردی کنسرت را به پایان رساندند.

    از نکات جالب توجه اجرای رستاک در سی و سومین جشنواره موسیقی فجر این بود که علی رغم اینکه روز ابتدای هفته بود با استقبال چشمگیر تماشاگر مواجه بود.

    اعضای گروه رستاک متشکل از سیامک سپهری (سرپرست و نوازنده تار)، فرزاد مرادی (خواننده و نوازنده سازهای ملودیک)، بهزاد مرادی (خواننده و نوازنده سازهای کوبه‌ای)، اکبر اسماعیلی‌پور (نوازنده تار و عود)، یاور احمدی‌فر (دف و سازهای کوبه‌ای)، صبا جمالی (نوازنده قانون)، دینا دوستی (نوازنده کمانچه)، امید مصطفوی (نوازنده تمبک و سازهای کوبه‌ای)، سپهر سعادتی (نوازنده کنترباس)، حامد بلندهمت (نوازنده سازهای بادی) و فرزاد خورشیدسوار (نوازنده دف و سازهای کوبه‌ای) است.

    در ادامه می توانید عکسهای سایت خبری و تحلیلی «موسیقی ایرانیان» (عکاس: علی چاشنی گیر) از این کنسرت را مشاهده نمایید.

    https://musiceiranian.ir/?p=168330
       
    برچسب ها گروه رستاک

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *