×
×

از قطعات کُردی کرمانجی
«رستاک» عواید «لیلو» را به پزشکان و پرستاران تقدیم کرد

  • کد نوشته: 378712
  • خبرنگار موسیقی ایرانیان
  • دوشنبه, ۱۵ام اردیبهشت ۱۳۹۹
  • ۰
  • گروه «رستاکـ» با پروژه جدید خود، «در خانه، بی‌مرز» در آخرین فعالیت خود به بازآفرینی موسیقی کشورهای همسایه پرداخته و در مرحله پنجم این پروژه، تک آهنگ «لیلو» از کشور ترکیه را آماده کرده است.

    «رستاک» عواید «لیلو» را به پزشکان و پرستاران تقدیم کرد
  • گروه «رستاک» پس از سال ها پژوهش، تولید و انتشار آثار گوناگون در حوزه موسیقی فولکلور ایرانی، با پروژه جدید خود «در خانه، بی‌مرز»T اینبار به بازآفرینی موسیقی کشورهای همسایه پرداخته و در مرحله پنجم این پروژه، تک آهنگ «لیلو» از کشور ترکیه را آماده کرده است.

    به گزارش سایت خبری و تحلیلی «موسیقی ایرانیان»، «لیلو»، از قطعات کردی کرمانجی است که پس از انتشار قطعاتی از کشورهای جمهوری آذربایجان، ترکیه، افغانستان و عراق، پنجمین اثر از این پروژه فرامرزی گروه «رستاک» به شمار می‌رود.

    کردهای کرمانج در کشور ترکیه بخش قابل توجهی از جمعیت این کشور را تشکیل می‌دهند و باتوجه به اشتراکات زبانی با کردهای کرمانج ایران، ضمن پایبندی به آداب و رسوم خود، موسیقی را به عنوان بخش مهم و جدایی‌ناپذیر از فرهنگ خویش حفظ کرده‌اند.

    این اثر از ۱۷ اردیبهشت منتشر خواهد شد و در وبگاه‌های معتبر داخلی و خارجی ازجمله «بیپ تونز» ، «آی تونز» و «آمازون» در دسترس عموم علاقمندان خواهد بود.

    منبع: سایت خبری و تحلیلی موسیقی ایرانیان Musiceiranian.ir
    https://musiceiranian.ir/?p=378712
       

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *