×
×

محمدحسین توتونچیان:

  • کد نوشته: 16442
  • موسیقی ایرانیان
  • سه شنبه, ۸ام آذر ۱۳۹۰
  • ۰
  • محمدحسین توتونچیان(برگزارکننده کنسرت) به خبرنگار ایلنا گفت: ‌باتوجه به اینکه برگزاری کنسرت در کشور فقط در شش ماه از سال امکان‌پذیراست؛ به همین دلیل نباید با قوانین دست و پاگیر؛ جلوی حیات اقتصادی این هنر را گرفت. وی افزود: در بعضی از ایام به‌ناچار امکان برگزاری کنسرت نیست که طبیعی است اما بعضی از قوانین […]

  • محمدحسین توتونچیان(برگزارکننده کنسرت) به خبرنگار ایلنا گفت: ‌باتوجه به اینکه برگزاری کنسرت در کشور فقط در شش ماه از سال امکان‌پذیراست؛ به همین دلیل نباید با قوانین دست و پاگیر؛ جلوی حیات اقتصادی این هنر را گرفت.

    وی افزود: در بعضی از ایام به‌ناچار امکان برگزاری کنسرت نیست که طبیعی است اما بعضی از قوانین و محدودیت‌های اجرا در ایام جشنواره موسیقی فجر؛ به پیکره کلی موسیقی ضربه وارد می‌کند.

    وی با اشاره به قوانین جشنواره موسیقی فجر افزود: چند هفته قبل از برگزاری جشنواره موسیقی فجر حتی مجوز کنسرت هم به برگزارکننده‌های کنسرت داده نمی‌شود. این روند برای کسانی که از این طریق ارتزاق می‌کنند، سهم مهلک است.

    وی ادامه داد: ترافیک کنسرت باتوجه به محدود بودن بنیه اقتصادی مردم به ضرر اقتصادی هنر موسیقی خواهد بود؛ چراکه از یک طرف مردم توانایی رفتن به کنسرت‌‌های مختلف را ندارند و این روند منجر ‌به محروم شدن مخاطبان از موسیقی مورد علاقه خود می‌شود.

    مدیر موسسه فرهنگی – هنری قفنوس با تاکید بر این موضوع که قوانین محدویت و ممنوعیت در این برهه معنا ندارد، خاطرنشان کرد: اگر قرار است که همه هنرمندان محدود شوند تا جشنواره موسیقی فجر با استقبال خوب مواجه شود، تکلیف مخاطبان موسیقی چه ‌می‌شود؟!

    وی ادامه داد: مسوولان برگزارکننده کنسرت باید به فکر راه‌حلی باشند تا کیفیت گروه‌هایی که در جشنواره شرکت ‌می‌کنند را بالا ببرند؛ در همین راستا قانون محدودیت و ممنوعیت فقط برای مدتی کوتاه جواب می‌دهد و در درازمدت خاصیت خود را ازدست ‌می‌دهد.

    توتونچیان با اشاره به اینکه تا اردیبهشت سال ۹۱ دیگر کنسرتی برگزار نخواهد شد، اظهار داشت: بعداز جشنواره موسیقی فجر به دلیل انتخابات به کسی مجوز کنسرت نمی‌دهند؛ البته ممکن است که بسیاری ادعا کنند که ‌می‌توانند اقدام به برگزاری کنسرت کنند اما این امر محقق نخواهد شد.

    https://musiceiranian.ir/?p=16442
       

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *