×
×

هوشنگ کامکار در هفدهمین نشست نقد نغمه:

  • کد نوشته: 16438
  • موسیقی ایرانیان
  • سه شنبه, ۸ام آذر ۱۳۹۰
  • ۰
  • آهنگساز پوئم‌سفمونی خرمشهر گفت: من امتیاز قطعه «کجایید ای شهیدان خدایی» را هرگز واگذار نکرده‌ام اما مسئولان صدا و سیما بدون اجازه و به هر شکلی که می‌خواهند آن را به نام خودشان پخش می‌کنند. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی موسیقی ایران، هوشنگ کامکار در هفدهمین نشست نقد نغمه که یکشنبه ۶ آذر در فرهنگسرای شفق […]

  • آهنگساز پوئم‌سفمونی خرمشهر گفت: من امتیاز قطعه «کجایید ای شهیدان خدایی» را هرگز واگذار نکرده‌ام اما مسئولان صدا و سیما بدون اجازه و به هر شکلی که می‌خواهند آن را به نام خودشان پخش می‌کنند.

    به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی موسیقی ایران، هوشنگ کامکار در هفدهمین نشست نقد نغمه که یکشنبه ۶ آذر در فرهنگسرای شفق برگزار شد ضمن انتقاد به عملکرد صدا و سیما در خصوص رعایت نکردن حق و حقوق مولف گفت: من هرگز دست به ساخت آثار سفارشی نزده ام و حتی در آن سال های دهه ۶۰ نیز قطعه «کجائید ای شهیدان خدایی» را با هزینه های شخصی و با فروش سکه های عروسی ام ساختم و ضبط کردم که متاسفانه مسئولان صدا و سیما امروز این اثر را به نام خودشان پخش می کنند.

    آهنگساز «کجائید ای شهیدان خدایی» در ادامه افزود: من هرگز امتیاز این اثر را واگذار نکرده ام؛ فقط دو بار از طرف ارشاد برای اجرای زنده آن از من اجازه خواستند که گفتم ایرادی ندارد. اما هم در صدا و سیما و هم در رادیو به هر شکلی که بخواهند و بدون هیچ گونه اجازه ای آن را به نام خودشان پخش می کنند. همچنین در قبال تمام سال هایی که این اثر پخش شده هرگز حق و حقوقی پرداخت نشده است.

    وی همچنین تصریح کرد: این در حالی است که هزینه های تولید آثار موسیقایی در کشورمان بسیار بالا است و نه تنها صدا و سیما حق و حقوق مولف را پرداخت نمی کند بلکه رعایت نکردن مسئله کپی رایت در میان مردم نیز به معضل دیگری برای شکست اقتصادی آثار موسیقایی تبدیل شده است.

    کامکار ادامه داد: من در طول چند سال اخیر ۵ آلبوم را با هزینه ای بالغ بر ۲۰۰ میلیون تومان منتشر کرده ام. اما به دلیل کپی غیر قانونی این آثار در سایت های اینترنتی، ناشران تنها حدود ۴ میلیون تومان که را به من پرداخت کرده اند. اگر مردم هم به این رویه ادامه دهند و به کپی اینترنتی غیر مجاز آثار موسیقی بپردازند شاید در آینده دیگر شاهد تولید آثار جدی نباشیم.

    کامکار در این نشست که به نقد و بررسی پوئم سمفونی خرمشهر و حلبچه اختصاص داشت در این باره گفت: من این اثر را به سفارش کسی ننوشته ام و معتقدم این آلبوم کامل ترین اثر من تا به امروز محسوب می شود و هر دو پوئم سمفونی خرمشهر و حلبچه را بسیار دوست دارم. من حتی تصمیم داشتم اگر نتوانم این کار را با شکل و شمایل مرسوم تولید و عرضه کنم حتما آن را بر روی فضای مجازی اینترنتی و از طریق شبکه های اجتماعی منتشر می کنم.

    کامکار در مورد نحوه شکل گرفتن حمایت های مالی این اثر تصریح کرد: روزی ماجرای آروزی انتشار چنین اثری را که برای قهرمانان خرمشهر و فاجعه حلبچه در ذهن داشتم برای یکی از دوستان تعریف می کردم. از قضا این فرد در بانک گردشگری سمتی داشت و گفت که ظاهرا در این بانک بودجه ای برای حمایت از چنین فعالیت های فرهنگی وجود دارد و با پیشنهاد خود او این اتفاق به سر انجام رسید.

    https://musiceiranian.ir/?p=16438
       
    برچسب ها هوشنگ کامکار

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *