×
×

پاسخ نوازنده نامدار فرانسوی به انتقادها در ایران

  • کد نوشته: 16040
  • موسیقی ایرانیان
  • شنبه, ۱۴ام آبان ۱۳۹۰
  • ۴ دیدگاه
  • ریچارد کلایدرمن به انتقادها در ایران پاسخ داد. این پیانیست نامدار فرانسوی در نامه‌ای که از طریق نماینده قانونی‌اش در ایران در اختیار روزنامه «شرق» قرار گرفته، در مورد انتقادهای مطرح‌شده از وی به اتهام «نواختن آهنگی برای اسراییلی‌ها» پاسخ داده است

  • موسیقی ایرایان – پرویز براتی: ریچارد کلایدرمن به انتقادها در ایران پاسخ داد. این پیانیست نامدار فرانسوی در نامه‌ای که از طریق نماینده قانونی‌اش در ایران در اختیار روزنامه «شرق» قرار گرفته، در مورد انتقادهای مطرح‌شده از وی به اتهام «نواختن آهنگی برای اسراییلی‌ها» پاسخ داده است. این برای اولین بار است که یک موسیقیدان مطرح خارجی به اتهام مطرح‌شده علیه خود در داخل ایران، پاسخ می‌دهد. این اتهام درست زمانی منتشر شد که نشست خبری نماینده کلایدرمن در هتل «اسپیناس» تهران به دلیل عدم هماهنگی این هتل با اداره اماکن سر برپایی یک نشست لغو شد. در آن نشست قرار بود جزییات کنسرت کلایدرمن در روزهای میانی آبان ماه در تهران برای رسانه‌ها بازگو شود.

    کلایدرمن در متن این نامه با اشاره به انتشار مطالبی در دو سایت خارجی که ادعا شده، او در حمایت از اسراییل آلبومی منتشر کرده نوشته است: «در آدرس اینترنتی
    http://www.israel-music.com/Richard clayderman/50 years to islrael
    به آلبومی از من در مورد اسراییل اشاره شده است. باید بگویم من هیچ‌گاه نام این آلبوم را نشنیده‌ام ولیکن باید به اطلاع شما برسانم که در حال حاضر در سراسر دنیا صدها سی‌دی قلابی و غیرقانونی از ریچارد کلایدرمن وجود دارد و دنیای مجازی (وب) به قدری بزرگ است که من نمی‌توانم از تمامی این آلبوم‌های قلابی مطلع شده یا مانع از انتشار آنها شوم.»

    او در بخش دیگر این تکذیبیه، در مورد درج مطلبی در مورد برپایی کنسرت در سرزمین‌های اشغالی، ضمن تکذیب هرگونه رابطه یا همسویی فکری با اسراییلی‌ها آورده است: «در نشانی اینترنتی

    http://www.ebay/.com/itm/richard-clyderman-concert-rare-israel-double-album-cuop-coeur-/22.859390384

    به این موضوع اشاره شده که من در سال ۱۹۸۱ کنسرتی در سرزمین‌های اشغالی داشته‌ام که کاملا حقیقت دارد. همچنین این موضوع که آلبومی تحت عنوان: coup de Coeur»
    – (به معنای تپش قلب) در فرانسه – و احتمالا در اسراییل در آن زمان – منتشر شده است، حقیقت دارد؛ اما در هر صورت آلبوم مذکور رابطه خاصی با اسراییل ندارد. سایت مذکور نهایتا باعث شده است مردم فکر کنند آلبوم مذکور در اسراییل و به افتخار اسراییل ضبط شده ولیکن این موضوع کاملا اشتباه است. این تبلیغات چیزی جز نشر اکاذیب نیست.»

    در بخش دیگر این نامه، اظهارات اولیور توسانت، ریاست شرکت «دلفین پرداکشنز» و مدیر برنامه‌های ریچارد کلایدرمن را می‌خوانیم: «با توجه به شایعات نادرست و اطلاعات غلطی که چندی است در رسانه‌های ایرانی در خصوص آقای ریچارد کلایدرمن در رسانه‌های ایران مبنی بر اینکه او دشمن کشور و ملت ایران است رایج شده و نظر به اینکه این شایعات و اطلاعات نادرست با هدف خدشه‌دار کردن شخصیت آقای کلایدرمن و جلوگیری از سفر او به تهران جهت اجرای چند کنسرت است لازم می‌داند ذیلا به استحضار برساند: اینجانب در ۳۵ سال گذشته مدیر برنامه‌های آقای ریچارد کلایدرمن بوده‌ام، او طی این مدت در پنج قاره جهان و قریب به صد کشور برنامه اجرا کرده است. هریک از کنسرت‌های او لحظاتی سرشار از آرامش، عشق، ملایمت، زیبایی، شادی و خوشبختی برای همگان به همراه داشته است. یکی از آرزوهای آقای کلایدرمن اجرای چند کنسرت در ایران، برای اولین بار است.

    او علاقه‌مند است از نزدیک با ملت و کشوری که دارای تاریخ و فرهنگ کهن چندهزارساله است آشنا شود. در هفته‌های اخیر، صدها ای‌میل با مضمون یکسانی از ایران روی وب‌سایت ریچارد کلایدرمن فرستاده شده است. پیام‌های دریافتی حاکی از شور و اشتیاق مردم در خصوص برگزاری این کنسرت‌ها بوده و تمامی نویسندگان این پیام‌ها بی‌صبرانه منتظر دیدن و شنیدن «the prince of romance» (شاهزاده عشق) برای اولین بار در تهران هستند.

    تقاضا دارم به مطالبی که با هدف تخریب شخصیت ریچارد کلایدرمن مطرح شده است، توجهی نداشته و مطمئن باشید او، نوازندگان و عوامل فنی همراهش و اینجانب فقط مایل به تقسیم لحظاتی سرشار از آرامش و محبت و عشق با مردم تهران هستیم. مجددا به شما اطمینان می‌دهم ریچارد کلایدرمن هیچ‌گاه دو آلبوم موردنظر را برای اسراییل منتشر نکرده است.»در عین حال، نماینده این نوازنده در ایران در پی تماس خبرنگار شرق، اعلام کرد مصرانه در پی رفع سوءتفاهم‌ها برای برپایی کنسرت این نوازنده بنام در آینده نزدیک است. مصطفی کبیری ابراز امیدواری کرد با برطرف شدن شبهات، مخاطبان و علاقه‌مندان موسیقی به‌زودی شاهد روی صحنه رفتن کلایدرمن در تهران باشند.

    https://musiceiranian.ir/?p=16040
       

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *