×
×

مخاطبانی با دید حرفه‌ای

  • کد نوشته: 158776
  • موسیقی ایرانیان
  • شنبه, ۲۹ام مهر ۱۳۹۶
  • ۰
  • نوازنده و آهنگساز موسیقی ایرانی از جزئیات حضورش در فستیوال موسیقی «از شرق تا غرب» کشور استونی همراه با نوازندگان بین المللی سخن گفت. مهران مهرنیا آهنگساز و نوازنده موسیقی ایرانی در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: بیستمین دوره فستیوال موسیقی از «شرق تا غرب» طی روزهای بیستم تا بیست و سوم مهر ماه امسال […]

    مخاطبانی با دید حرفه‌ای
  • نوازنده و آهنگساز موسیقی ایرانی از جزئیات حضورش در فستیوال موسیقی «از شرق تا غرب» کشور استونی همراه با نوازندگان بین المللی سخن گفت.

    مهران مهرنیا آهنگساز و نوازنده موسیقی ایرانی در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: بیستمین دوره فستیوال موسیقی از «شرق تا غرب» طی روزهای بیستم تا بیست و سوم مهر ماه امسال در کشور استونی برگزار شد که طی آن چند گروه موسیقی از کشورهای اروپای شرقی با محوریت اجرای موسیقی های قرون وسطی و کلیسایی برنامه هایی را به صورت زنده ارایه دادند.

    وی ادامه داد: نوازندگان و موسیقیدان هایی از کشورهای ازبکستان، سوئد، اتریش و لهستان از جمله هنرمندانی بودند که در این فستیوال حضور پیدا کردند و بنده نیز به نمایندگی از کشورم به همراه محمد رسولی نوازنده نی و حمیدرضا اجاقی نوازنده دف و دایره در اولین روز فستیوال، بخش هایی از موسیقی کلاسیک ایرانی را روی صحنه بردیم. البته در روز اختتامیه نیز گروه متشکل از نوازندگان چند کشور با اجرای تصنیفی در دستگاه نوا با شعری از مولانا به اجرای مشترک پرداختند.

    این آهنگساز و نوازنده موسیقی ایرانی در پایان عنوان کرد: یکی از ویژگی های فستیوال موسیقی «از شرق تا غرب» نگاه بسیار جدی هنرمندان و مخاطبان شرکت کننده به ویژه هنرمندان کشورهای اروپای شرقی به مقوله موسیقی بود که انصافا همگی شنوندگان کم نظیری هستند به طوری که حین اجرای برنامه ها به قدری سکوت و دقت عجیبی در تالار برای شنیدن موسیقی جدی فرهنگ های شرقی حکمفرما می شد که برای من بسیار جالب توجه بود.

    مهران مهرنیا چندی قبل هم در فستیوال ترکیش موزیک ترکیه به همراه پروین بهمنی به اجرای برنامه پرداخته بود. حضور در فستیوال «اتنوکراکف» کشور لهستان از دیگر فعالیت های بین المللی این نوازنده و آهنگساز موسیقی ایرانی است که طی ماه های اخبر انجام گرفته است.

    https://musiceiranian.ir/?p=158776
       
    برچسب ها مهران مهرنیا

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *