×
×

/ارکستر مهرنوازان/

  • کد نوشته: 15333
  • موسیقی ایرانیان
  • دوشنبه, ۱۸ام مهر ۱۳۹۰
  • ۰
  • به نقل از روابط عمومی ارکستر مهرنوازان، کیوان ساکت سولیست تار این ارکستر گفت: موسیقی ملی ایران سالهاست مورد بی مهری و کم توجهی واقع شده که اگر همت هنرمندان دل سوخته و خوش ذوق نبود این ژانر از موسیقی تا به امروز در ورطه هلاک افتاده بود. وی ادامه داد: امروزه جریانات بسیاری وجود […]

  • به نقل از روابط عمومی ارکستر مهرنوازان، کیوان ساکت سولیست تار این ارکستر گفت: موسیقی ملی ایران سالهاست مورد بی مهری و کم توجهی واقع شده که اگر همت هنرمندان دل سوخته و خوش ذوق نبود این ژانر از موسیقی تا به امروز در ورطه هلاک افتاده بود.

    وی ادامه داد: امروزه جریانات بسیاری وجود دارد که به روند رشد موسیقی لطمه وارد کرده اما به همت هنرمندان نام آشنا و گرانقدر در دوره های دشوار ، هنر ایران زمین و موسیقی ناب  ایرانی توانسته از گردنه‌های پرفراز و نشیب تاریخ هنر ایران با سرافرازی و سربلندی هر چه تمام‌تر بیرون بیاید.

    این نوازنده تار با ابراز خرسندی از شکل گیری ارکستر مهرنوازان گفت: بعد از گذشت دو سال از انحلال ارکستر ملی به دلیل پاره‌ای ناملایمات و فراهم نبودن شرایط مناسب برای اجرا ، دوباره شاهد این هستیم که موسیقی و ارکستر ملی با حضور هنرمندان پیشکسوت، یک‌بار دیگر حضور خود را در عرصه موسیقی ایران به نمایش می گذارد.

    ساکت با اشاره به حضور دوباره فرهاد فخرالدینی در عرصه موسیقی بیان داشت: سکوت این هنرمند بعد از یک عمر تلاش در زمینه موسیقی موجبات نگرانی علاقمندان به  موسیقی ملی را فراهم کرده بود که خوشبختانه هم اکنون ایشان با یک روحیه بسیار متفاوت و در فضایی دوستانه با ارکستر مهرنوازان به صحنه باز گشته‌اند.

    سولیست تار ارکستر مهرنوازان در خاتمه درباره تاثیر این ارکستر در روند موسیقی کشور افزود: به نظر من کشوری همانند ایران که صاحب فرهنگ و تمدن بالایی است بایستی ارکسترهای مختلفی داشته باشد تا جوابگوی نیاز مخاطبان باشد اما متاسفانه تنها چند ارکستر از جمله سمفونیک، ملی و صدا و سیما فعال هستند بر این اساس می توان در طول سال تاثیر چند جانبه ارکستر مهرنوازان را بر انگیزه جوانان و نیز نگاهشان به موسیقی ملی ایران را شاهد بود.

    ارکستر مهرنوازان ۲۶ تا ۲۸ مهرماه در سالن میلاد نمایشگاه بین‌المللی تهران به روی صحنه می‌رود.

    https://musiceiranian.ir/?p=15333
       

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *