×
×

همکاری با فرانسوی‌ها

  • کد نوشته: 147731
  • موسیقی ایرانیان
  • سه شنبه, ۱۳ام تیر ۱۳۹۶
  • ۰
  • سرپرست گروه کُر آوازی تهران ضمن تشریح جزئیات تازه ترین کنسرت این مجموعه از برگزاری متفاوت ترین و سخت ترین اجرای زنده گروهش طی سال های اخیر سخن گفت. میلاد عمرانلو سرپرست گروه کُر آوازی تهران با اشاره به جزئیات تازه ترین کنسرت این مجموعه بیان کرد: کنسرت گروه آوازی تهران روز پنجشنبه ۲۲ تیر […]

    همکاری با فرانسوی‌ها
  • سرپرست گروه کُر آوازی تهران ضمن تشریح جزئیات تازه ترین کنسرت این مجموعه از برگزاری متفاوت ترین و سخت ترین اجرای زنده گروهش طی سال های اخیر سخن گفت.

    میلاد عمرانلو سرپرست گروه کُر آوازی تهران با اشاره به جزئیات تازه ترین کنسرت این مجموعه بیان کرد: کنسرت گروه آوازی تهران روز پنجشنبه ۲۲ تیر ماه با همکاری سفارت فرانسه به رهبری هانری پمپیدو از کشور فرانسه و بنده در بخش های مختلف میزبان علاقه مندان موسیقی در تالار وحدت خواهد بود. در این کنسرت که مقدمات برگزاری آن از یک سال پیش چیده شده بنا داریم تا یکی از متفاوت ترین و در عین حال دشوارترین کنسرت های گروه آوازی تهران را اجرا کنیم.

    سرپرست گروه کُر آوازی تهران در معرفی هانری پمپیدو گفت: آقای پمپیدو مدرس کنسرواتوار پاریس در رشته خوانندگی اپرا و رهبری کُر است که دارای مدرک دکترای اتنوموزیکلوژی است و من با این هنرمند در سفر گروه به روسیه برای شرکت در مسابقات جهانی آشنا شدم که برایم افتخاری بسیار بزرگ است.

    وی با تشکر از سفارت فرانسه برای همکاری با این کنسرت بیان کرد: طبق برنامه ریزی های انجام گرفته در این کنسرت بنا داریم به مناسبت فرارسیدن روز ملی فرانسه قطعاتی را از موسیقی این کشور اجرا کنیم. در بخش دیگری از کنسرت نیز قطعاتی از آثار سینمایی من از جمله موسیقی فیلم «قندون جهیزیه» برای اولین بار به صورت زنده اجرا می شود. در عین حال تصمیم داریم ضمن اجرای قطعاتی از استاد لوریس چکناواریان آثار خاطره انگیز موسیقی دهه ۷۰ میلادی و موسیقی جَز را نیز اجرا کنیم که در کنار اینها اجرای قطعاتی از آثار آهنگسازان موسیقی کلاسیک از جمله موتزارت بخش های دیگر برنامه را تشکیل می دهد. آثار در نظر گرفته شده برای این کنسرت از قطعات کلاسیک شروع می شود و به سمت موسیقی پاپیولار و بخش هایی از موسیقی فرانسه می رود.

    عمرانلو تصریح کرد: همانطور که اشاره کردم این کنسرت برنامه فوق العاده سنگینی است که ما از چندین ماه پیش مراحل تمرین و تدارکات آن را آغاز کردیم و برای ما بسیار سخت بود که علاوه بر تمرین های خودمان، متن های فرانسوی هم توسط اعضای گروه به درستی خوانده شود. البته در این راه آقای پمپیدو کمک های بسیار قابل توجهی به ما کرده که جا دار از او به جهت این پشتیبانی ها تشکر کنم.

    سرپرست گروه کُر آوازی تهران در بخش دیگری از صحبت های خود گفت: یکی از ویژگی های مجموعه آوازی تهران در کنسرت ها استفاده از تک نوازان برجسته ای است که همواره با هنرنمایی خود پشتیبان بسیار خوبی برای ما بودند. در این کنسرت هم ما از نوازندگانی چون بهنام ابوالقاسم به عنوان نوازنده پیانو، بابک صفرنژاد به عنوان نوازنده هارمونیکا، نیوشا بریمانی به عنوان نوازنده کمانچه و کیا رکنی استفاده خواهیم کرد. البته یکی از سورپرایزهای ما در کنسرت پیش رو معرفی یک هنرمند نابغه به نام کیا رکنی است که با استعداد و توانمندی فوق العاده ای که دارد یقین دارم تبدیل به یکی از بخش های ویژه برنامه ما خواهد شد. او هنرمندی است که در آینده نزدیک از او بیشتر می شنویم.

    این هنرمند در پایان گفت: جدای آماده سازی رپرتوار در حوزه هایی نظیر طراحی صحنه، طراحی پوستر، صدور مجوز و ویزا پرمشغله ترین روزها را پشت سر گذاشتیم و امیدوارم بتوانیم شاهد کنسرتی باشیم که در شان و شخصیت موسیقی کشورمان باشد. البته جا دارد اینجا از معاون هنری وزیر ارشاد، مدیرعامل بنیاد رودکی، مدیر دفتر موسیقی، انجمن موسیقی و سفارت فرانسه که برای برگزاری این کنسرت نهایت همکاری را با ما داشتند تشکر کنم.

    https://musiceiranian.ir/?p=147731
       
    برچسب ها میلاد عمرانلو

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *