×
×

ارکستر هنرستان موسیقی دختران به رهبری بردیا کیارس روی صحنه رفت

  • کد نوشته: 139584
  • 25 اسفند 1395
  • ۰
  • ارکستر هنرستان موسیقی دختران ۲۳ اسفند ماه در واپسین روزهای سال به رهبری «بردیا کیارس» در سالن این هنرستان روی صحنه رفت. در این اجرا قطعاتی چون «موومان اول سمفونی ۴۱ موتزارت»، «کنسرتو پیانو رِ مینور باخ ( قسمت اول)»، «کنسرتو اُبوا ویوالدی» و قطعه‌ای از خاچاطوریان توسط دختران هنرستان موسیقی اجرا شد. در این […]

    ارکستر هنرستان موسیقی دختران به رهبری بردیا کیارس روی صحنه رفت
  • ارکستر هنرستان موسیقی دختران ۲۳ اسفند ماه در واپسین روزهای سال به رهبری «بردیا کیارس» در سالن این هنرستان روی صحنه رفت. در این اجرا قطعاتی چون «موومان اول سمفونی ۴۱ موتزارت»، «کنسرتو پیانو رِ مینور باخ ( قسمت اول)»، «کنسرتو اُبوا ویوالدی» و قطعه‌ای از خاچاطوریان توسط دختران هنرستان موسیقی اجرا شد. در این اجر آسمان اسماعیل زاده و آناهیتا جمشیدی به ترتیب سولیست های ابوا و پیانو بودند.

    «بردیا کیارس» درباره همکاری اش با این ارکستر گفت: «از روزی که من رهبری ارکستر هنرستان موسیقی دختران را برعهده گرفتم تلاش کردم با برقراری نظم و هدف گذاری بلند مدت انگیزه ای را در بچه ها ایجاد کنم که خوشبختانه خیلی زود هم پاسخ آن را گرفتم. هر چند ممکن است در نوازندگی بعضی سازها کم و کاستی هایی هم وجود داشته باشد اما به عقیده من اگر هدفی برای اجرای موسیقی و بستری درست فراهم شود نسل جوان با اشتیاق و شوق کار می کنند. جالب است که حتی در این اجرا برخی از قسمت ها را بچه ها از حفظ اجرا کردند و این تلاش آنها برای من ارزشمند و پر اهمیت بود. علاوه بر این با توجه به پتانسیل های مدیریتی هنرستان موسیقی دختران امیدوارم برخی دغدغه های ما جامه ی عمل بگیرند تا بتوانیم نسل درست و مستعدی را به جامعه ی موسیقی ایران، که این روزها در بلاتکلیفی است، تحویل دهیم.»

    بردیا کیارس در ادامه با اشاره به کمبود نوازنده در برخی سازها بین نسل نوجوان و جوان گفت: « سمفونی ۴۱ موتزارت، سازهای فاگوت و تیمپانی دارد که ما متأسفانه نتوانستیم این قطعه را با این سازها اجرا کنیم اما امیدوارم در سال تحصیلی جدید بتوانیم برای این سازها هم در هنرستان هنرجو جذب کنیم.»

    رهبر ارکستر هنرستان موسیقی دختران در ادامه به سطح نوازندگی نوازنده های این ارکستر اشاره کرد و افزود:« همچنان تصور می کنم برای پیشرفت و درک دوران مختلف موسیقی توسط نوازنده های جوان فرصت بسیاری وجود دارد اما پیشنهادم این است که در هفته ۳ روز برای تمرین ارکستر بچه ها در نظر گرفته شود تا بتوانیم آنها را در زمینه های مختلف تقویت کنیم. در عین حال با پیشرفت بیشتر می توانیم حتی در سالن هایی خارج از سالن هنرستان برنامه اجرا کنیم و به عقیده من اجرای نوجوانان هنرستان می تواند برای مردم هم جالب باشد چرا که می بینند نوازنده های ارکسترهای گوناگون کارشان را از کجا شروع کرده اند. همه ی ما روزگاری در ارکستر هنرستان ساز زده ایم و با پشتکار این مسیر را تا به امروز ادامه داده ایم»

       
    برچسب ها

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *