×
×

به نوازندگی، آهنگسازی، تنظیم و تهیه‌کنندگی پیام رونق

  • کد نوشته: 135037
  • موسیقی ایرانیان
  • چهارشنبه, ۱۳ام بهمن ۱۳۹۵
  • ۰
  • آلبوم موسیقی «گیلگمش» به نوازندگی، آهنگسازی، تنظیم و تهیه‌کنندگی پیام رونق، ۲۲ بهمن‌ماه رونمایی می‌شود. پیام رونق، تهیه‌کننده آلبوم موسیقی گیلگمش که نوازندگی ساز دیجیریدوو از سازهای بومیان استرالیا را در این آلبوم برعهده دارد و میلاد درخشانی سرپرست و رهبر ارکستر افشارستان، نوازندگی ساز عود را در این آلبوم عهده‌دار است. محسن شریفیان، سرپرست […]

    به نوازندگی، آهنگسازی، تنظیم و تهیه‌کنندگی پیام رونق
  • آلبوم موسیقی «گیلگمش» به نوازندگی، آهنگسازی، تنظیم و تهیه‌کنندگی پیام رونق، ۲۲ بهمن‌ماه رونمایی می‌شود.

    پیام رونق، تهیه‌کننده آلبوم موسیقی گیلگمش که نوازندگی ساز دیجیریدوو از سازهای بومیان استرالیا را در این آلبوم برعهده دارد و میلاد درخشانی سرپرست و رهبر ارکستر افشارستان، نوازندگی ساز عود را در این آلبوم عهده‌دار است.

    محسن شریفیان، سرپرست و مدیر گروه لیان نیز با نوازندگی ساز نی‌انبان از سازهای شرقی جنوب ایران و ژوبین کلهر نوازنده بین‌المللی سازهای کمان و کمانچه با نواختن سازهای زهی در این آلبوم، پیام رونق را همراهی می‌کنند.

    احسان شفیعی نوازنده سازهای کوبه‌ای و یکی از اعضای گروه کاکوبند که مدیریت گروه روزبه نعمت‌اللهی را نیز برعهده دارد در این آلبوم به نوازندگی ساز پرکاشن و سازهای کوبه‌ای پرداخته است. صدابردار و ناظر ضبط این آلبوم موسیقایی نیز محمد کرمی است.

    پیام رونق، نوازنده ساز دیجیریدوو و تهیه‌کننده آلبوم گیلگمش که فارغ‌التحصیل دانشکده هنر و معماری در رشته ادبیات دراماتیک است، درباره این آلبوم موسیقی گفت: گیلگمش از هشت قطعه بی‌کلام در فضاسازی‌های موسیقی الکترونیک غربی و ترکیب آن با ملودی‌های کمتر استفاده‌شده موسیقی مشرق زمین تشکیل شده است.

    او ادامه داد: ساخت این آلبوم در سال ۹۴ آغاز شد و میکس و مستر اثر نیز پاییز ۹۵ به پایان رسید.

    رونق با اشاره به این‌که چرا نام گیلگمش را برای این آلبوم انتخاب کرده است، گفت: این آلبوم برگرفته از حماسه گیلگمش و تلاش او برای جریان یافتن زندگی است.

    وی اظهار کرد: حماسه گیلگمش اشاره به علاقه انسان به مفهوم زندگی و تلاش برای زنده ماندن است و به ذات بشر در عشق به زندگی می‌پردازد. همین مضمون در آلبوم گیلگمش با تلفیق موسیقی غرب با ملودی‌های کمتر شناخته‌شده و روحانی موسیقی شرق ترکیب شده و تلاش بر آن است که به مخاطب یادآوری شود، موسیقی شرق و غرب جهان با تمام تفاوتی که دارند این‌چنین در کنار یکدیگر فضای روح‌بخش زندگی را ایجاد می‌کنند.

    او با تاکید بر این‌که هزاران سال پیش در تمدن سومر و از زمانی که بشر چرخ را اختراع کرد، به این نتیجه رسیده بود که به انسان‌ها و تفاوت‌های آن‌ها احترام بگذارد و به زندگی عشق بورزد، گفت: عجیب است که انسان عصر حاضر با وجود برخورداری از رفاه و تکنولوژی و آموزش و … نمی‌تواند به تفاوت‌های یکدیگر احترام بگذارد و فرصت زندگی کردن را با جنگ از یکدیگر می‌گیرد.

    تهیه‌کننده آلبوم گیلگمش با تاکید بر این‌که حماسه گیلگمش، یک حماسه ضد جنگ است، گفت: آلبوم گیلگمش با تکیه بر همین مفهوم ساخته و روانه بازار می‌شود.

    مراسم رونمایی از این آلبوم ۲۲ بهمن‌ماه با حضور نوازندگان و عوامل تهیه آن، در سالروز پیروزی انقلاب اسلامی در محل گالری کناک واقع در اتوبان مدرس شمال، خیابان ظفر، خیابان تخارستان، انتهای نیل به سمت شمال، کوچه سینا، پلاک ٧ برگزار می‌شود.

    https://musiceiranian.ir/?p=135037
       

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *