×
×

به سرپرستی «حمید قنبری» ‌

  • کد نوشته: 128665
  • موسیقی ایرانیان
  • دوشنبه, ۶ام دی ۱۳۹۵
  • ۰
  • گروه «کلون زمان» به سرپرستی «حمید قنبری» نهم و دهم دی ماه برای افتتاحیه نمایشگاه سازهای کوبه‌ای در آموزشگاه موسیقی سرنا به اجرای برنامه خواهد پرداخت. این گروه همچنین در اولین جشنواره موسیقی کلاسیک ایرانی در تالار رودکی به روی صحنه رفت و با استقبال خوبی از سوی مخاطبین مواجه شد. «حمید قنبری» مدرس و […]

    به سرپرستی «حمید قنبری» ‌
  • گروه «کلون زمان» به سرپرستی «حمید قنبری» نهم و دهم دی ماه برای افتتاحیه نمایشگاه سازهای کوبه‌ای در آموزشگاه موسیقی سرنا به اجرای برنامه خواهد پرداخت. این گروه همچنین در اولین جشنواره موسیقی کلاسیک ایرانی در تالار رودکی به روی صحنه رفت و با استقبال خوبی از سوی مخاطبین مواجه شد.

    «حمید قنبری» مدرس و نوازنده نام آشنای سازهای کوبه‌ای در خصوص برنامه‌های این گروه می‌گوید: «گروه کلون، حدود دو سال است که مشغول فعالیت جدی است و تاکنون کلیپ تصویری «مجنون» و آلبوم صوتی «در دام ریتم» را برای علاقه‌مندان به بازار موسیقی عرضه کرده است. این گروه از چهار نوازنده سازهای کوبه‌ای ایرانی تشکیل شده که سازهای کوبه‌ای را در رنگ‌های مختلف به اجرا در آورده و در پاره‌ای اوقات از ساز سنتور به دو دلیل بهره می‌گیرد. نخست به خاطر هویت ایرانی خاصی که ساز سنتور دارد و دوم به‌خاطر تکنیک نوازندگی این ساز و تفکیک صوتی که به‌دلیل نحوه اجرای خاص این ساز ایجاد می‌شود. ما در برنامه‌های اخیرمان شامل قطعات صرفا کوبه‌ای است که به تازگی برای سازهای کوبه‌ای ایرانی طراحی و تنظیم شده و همچنین قطعاتی به همراه سنتور از آلبوم «در دام ریتم.»

    این هنرمند در خصوص تاثیر برگزاری جشنواره‌هایی تخصصی در طول سال در جهت معرفی موسیقی جدی گفت: «جشنواره‌ها در کشورهای مختلف جهان برای تبادل فرهنگ گفت‌وگو و آشنایی هنرمندان با یکدیگر و رساندن پیام صلح و دوستی و همدلی به همگان به اجرا در می‌آید. این گردهمایی‌ها با هر عنوان و بهانه و به هر شکلی که باشد ارزشمند و قابل تقدیرست؛ چرا که در وهله اول به رشد و پیشرفت خود موزیسین‌ها کمک شایانی خواهد کرد؛ چون به این بهانه دور هم جمع می‌شوند، همدیگر را می‌بینند و با نوع کار و تفکر هم آشنا می‌شوند. ما نیازمند چنین نشست‌هایی هستیم و از آن استقبال می‌کنیم.»

    در هفدهمین جشن خانه موسیقی که در مهرماه امسال برگزار شد کتاب «ضرب آوا» به عنوان بر‌ترین کتاب آموزش موسیقی سال معرفی و از حمید قنبری مولف این اثر تقدیر به عمل آمد و لوح تقدیری به نشان یادبود به وی اهدا شد.

    https://musiceiranian.ir/?p=128665
       

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *