×
×

«مدیریت درستی در این زمینه نشده و غفلتی صورت گرفته تا موسیقی خوب به گوش مردم برسد»

  • کد نوشته: 127079
  • موسیقی ایرانیان
  • دوشنبه, ۲۲ام آذر ۱۳۹۵
  • ۰
  • یک خواننده درباره میزان جذابیت آواز ایرانی برای نسل‌ جوان، گفت: موسیقی ایرانی برای تمام سنین جذاب است؛ ما افرادی را در کلاس‌های آموزش آواز ایرانی می‌بینیم که بستر خانواده‌های‌شان هیچ‌گونه انس و الفتی با ادبیات و موسیقی کلاسیک ایرانی ندارد. اشکان کمانگری ادامه داد: این افراد پس از این‌که به سمت آواز می‌روند، ذائقه […]

    «مدیریت درستی در این زمینه نشده و غفلتی صورت گرفته تا موسیقی خوب به گوش مردم برسد»
  • اشکان کمانگری

    اشکان کمانگری

    یک خواننده درباره میزان جذابیت آواز ایرانی برای نسل‌ جوان، گفت: موسیقی ایرانی برای تمام سنین جذاب است؛ ما افرادی را در کلاس‌های آموزش آواز ایرانی می‌بینیم که بستر خانواده‌های‌شان هیچ‌گونه انس و الفتی با ادبیات و موسیقی کلاسیک ایرانی ندارد.

    اشکان کمانگری ادامه داد: این افراد پس از این‌که به سمت آواز می‌روند، ذائقه خانواده‌شان نیز تغییر می‌کند و به سمت آواز ایرانی پیش می‌رود. بنابراین شاید مدیریت درستی در این زمینه نشده و غفلتی صورت گرفته تا موسیقی خوب به گوش مردم برسد و همه انواع موسیقی را بشنوند تا بتوانند انتخاب کنند. در حالی که خیلی از آوازهایی که قبلا خوانده شده‌اند، هنوز شنیدنی هستند. امروزه شاید خواسته‌ایم بدعت‌هایی را بگذاریم که باعث شده غفلتی به‌وجود بیاید.

    او اظهار کرد: کسانی که در سبک‌های دیگر موسیقی کار می‌کنند، وقتی آواز خوب و موسیقی‌ای را که از عیار کافی برخوردار است، گوش می‌کنند، خوش‌شان می‌آید.

    این خواننده آواز ایرانی معتقد است که برای جلوگیری از ریزش مخاطبان این هنر باید به عرضه آن دقت کرد و با عیار درست این کار را انجام داد.

    کمانگری درباره فعالیت موسیقایی این روزهایش، توضیح داد: من در دو سال اخیر به آهنگسازی حامد فکوری و سیامک جهانگیری، رپرتوارهایی را به‌شکل کنسرت اجرا کرده‌ام. مجموعه این کارها در قالب آلبوم منتشر خواهد شد. امیدوارم امسال و سال آینده این اتفاق رخ دهد.

    او ادامه داد: من دو رپرتوار را با گروه «اینک» به سرپرستی حامد فکوری آماده کرده‌ام و تقریبا هر دو مجموعه آماده انتشار است؛ اما نیاز دارد تا در وقت مناسب عرضه شوند. همچنین با سیامک جهانگیری مجموعه‌هایی را در دست انجام داریم که یکی از آن‌ها در قالب یک آلبوم، ابتدای امسال یا اوایل سال بعد، آماده انتشار می‌شود.

    این خواننده که قصد دارد در جشنواره موسیقی کلاسیک اجرایی داشته باشد، درباره آن اجرا گفت: این جشنواره حرکتی بود که باید پیش از این اتفاق می‌افتاد. شاید بسیاری از استعدادها که سال‌ها در موسیقی زیستند، فرصتی برای عرضه کار و هنر خود پیدا نکردند. عده‌ای از آن‌ها مهاجرت کردند یا کارشان دستخوش تغییر شد. امروز شاید بین کسانی که حرفه‌ای کار می‌کنند و جوان‌ترهایی که در این جشنواره هستند، دیگر آن افراد را نمی‌بینیم.

    کمانگری اضافه کرد: من دلم می‌سوزد که چرا فرصت‌ها از کف رفت و از طرفی امیدوارم این جشنواره به شکل فصلی پیش نرود و به پویایی هنر ناب موسیقی خدمت کند.

    به گزارش ایسنا، اشکان کمانگری در جشنواره‌ی موسیقی فجر سال گذشته با گروه موسیقی «خورشید» به سرپرستی و آهنگسازی استاد «مجید درخشانی» همکاری داشت. او همچنین در آلبوم «۱۰» با مجموعه آثار ۱۰ آهنگساز با صدای هفت خواننده، دو اثر را خوانده و اجراهایی را با گروه موسیقی «اینک» برگزار کرده است.

    https://musiceiranian.ir/?p=127079
       
    برچسب ها اشکان کمانگری

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *