×
×

این یک اثر سنتی نیست!
«دریچه‌ای به بیکرانگی» به‌خوانندگی اشکان کمانگری منتشر شد

  • کد نوشته: 434612
  • موسیقی ایرانیان
  • شنبه, ۹ام بهمن ۱۴۰۰
  • ۰
  • آلبوم «دریچه‌ای به بیکرانگی» به آهنگسازی و تنظیم حامد فکوری و مقداد شاه‌حسینی با خوانندگی اشکان کمانگری در ژانر موسیقی ایرانی پیش روی مخطبان قرار گرفت.
    «دریچه‌ای به بیکرانگی» به‌خوانندگی اشکان کمانگری منتشر شد
  • «دریچه‌ای به بی‌کرانگی» به آهنگساز و تنظیم حامد فکوری و مقداد شاه حسینی و خوانندگی اشکان کمانگری از هنرمندان فعالی موسیقی ردیف دستگاهی ایران و همراهی تعدادی از نوازندگان شناخته شده موسیقی ایرانی منتشر شد.

    «در آینه»، «بیکرانگی»، «دشت بیکران»، «نگاه کن به نگاهم»، «هر آنچه هست»، «ماوراالنهر»، «گذار»، «کرانه»، «ناکجا»، «نهفت»، «ناکجا»، «این شرح بی‌نهایت»، «گذار»، «دریچه» اسامی قطعاتی هستند که در این آلبوم گنجانده شده‌اند.

    حامد فکوری نوازنده تار، مقداد شاه حسینی نوازنده تار و سه تار، شروین مهاجر نوازنده کمانچه، نگار نوراد نوازنه ویولنسل، فرهاد صفری نوازنده تمبک، زروان و باژانگ گروه نوازندگان این آلبوم را تشکیل می‌دهند.

    در توضیح این آلبوم آمده است:

    اینک ساکنِ حکایتِ خویش است و زمان، گواهِ حکایتِ اینک، و در این میانه، اکنون، شاید، روزنه‌ای باشد بدان امید که بیاید آنچه که باید و بنگارد آنی که شاید. پس بشنو این نوقصه کهن را، که از هر زبان که بشنوی، نامکرر است.

    سخنی که با تو دارم … اینک… دریچه‌ای به بی‌کرانگی، اثری سنتی نیست، بدیهی است که قطعاً حضور موسیقی دستگاهی ایرانی را نمی‌توان در این اثر نادیده گرفت، و لیکن نقش و فرم، این حضور، شاید کمی با آنچه بیش از این بوده متفاوت و دگرگون است. بافت و ارکستراسیون آن، فارغ از فرم و سازبندی رایج موسیقی ایرانی در نظر گرفته شده است و این رویه بنا بر عادات شنیداری معمولِ موسیقی سنتی پیش نمی‌رود.

    شاید همین نگاه راه را برای ورود سازها و افه های صوتی که تا قبل از این گروه اینک تجربه نکرده بود، همواره کرده است.»

    اشکان کمانگری از جمله هنرمندان حوزه موسیقی است که موسیقی را با ساز سنتور آغاز کرده و در ادامه به آواز ایرانی روی آورد. وی تاکنون زیر نظر هنرمندانی چون حسین عمومی، مظفر شفیعی، حمیدرضا نوربخش و محمدرضا شجریان بهره برده است. از او تاکنون آلبوم‌های «زرد سرخ ارغوانی – امیرحسین سام»، «مرحمت – امیرهوشنگ سامانی»، «بادآباد – میدیا فرج‌نژاد»، «رُخت بنما – سیامک جهانگیری» منتشر شده است.

    حامد فکوری یکی از آهنگسازان این آلبوم هم موسیقی را با ساز تار نزد هنرمندانی چون فرهاد فخرالدینی، مصطفی کمال پورتراب، مجید کیانی، کامبیز روشن روان، محمدرضا درویشی، زیدالله طلوعی، داریوش پیرنیاکان، داریوش طلایی و تعدادی دیگر از هنرمندان فراگرفته است. این هنرمند در سال‌های اخیر علاوه بر برگزاری کنسرت‌های متعدد داخلی و خارجی در بسیاری از پروژه‌های مختلف موسیقی از جمله ساخت موسیقی متن فیلم، فعالیت‌های آموزشی و پژوهشی و همچنین نوازندگی حضور جدی داشته است.

    مقداد شاه حسینی نوازنده تمبک و سه تار نیز از جمله هنرمندان جوان عرصه موسیقی است که نوازندگی تار را نزد هنرمندانی چون افسانه رثایی، هوشنگ ظریف، فرهاد فخرالدینی، کامبیز روشن روان، مصطفی کمال پورتراب، فرید عمران، هومان اسعدی، داریوش طلایی، مجید کیانی، داریوش پیرنیاکان فرا گرفته و در پروژه‌های مختلفی نیز به عنوان نوازنده حضور داشته است.

    منبع: مهر
    https://musiceiranian.ir/?p=434612
       
    برچسب ها اشکان کمانگری

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *