×
×

در آلبوم “شوق نامه” با تنظیم درویشی

  • کد نوشته: 12479
  • شادروان موسوي
  • چهارشنبه, ۱۵ام تیر ۱۳۹۰
  • ۲ دیدگاه
  • مجموعه سی دی “شوق نامه” که کاری با همکاری همایون شجریان و محمدرضا درویشی است به زودی توسط آوای باربد منتشر می شود

  • حمید اسفندیاری گفت: مجموعه سی دی “شوق نامه” که کاری با همکاری همایون شجریان و محمدرضا درویشی است به زودی توسط آوای باربد منتشر می شود.

    حمید اسفندیاری مدیر عامل موسسه آوای باربد در گفت و گو با خبرنگار موسیقی خبرگزاری سینمای ایران گفت: در حال حاضر مشغول تهیه مجموعه سی دی “شوق نامه” همایون شجریان و درویشی هستیم که شامل سه سی دی از آثار عبدالقادر مراغه ای هستیم.

    وی افزود: این آلبوم، موسیقی ۷۰۰ سال پیش است که درویشی آن را بازسازی کرده است و ضبط آن نیز انجام شده است. آلبوم موسیقی “شوق نامه” را آوای باربد با همکاری کانون پرورش فکری منتشر می کند.

    اسفندیاری تصریح کرد: “شوق نامه” بازخوانی تصانیف عبدالقادر مراغه ای است که به دو شیوه است؛ یک شیوه آن یک دفترچه است با سه سی دی برای عموم و دیگری درواقع ویژه تر است که پوشه نت ها و کتاب شعر که کلیت آن از عبدالقادر مراغه ای است و اشعار به همراه پوشه ای که نت ها به صورت جدا در آن آورده شده است وجود دارد تا اگر نوازنده ای خواست مستقیما از آن استفاده کند برایش امکان پذیر باشد.

    مدیر موسسه باربد در ادامه اظهار داشت: آثاری که در این روزها منتشر شده است یکی “ترنجستان” است که موسیقی آن کار مجید درخشانی و هومن مهدویان است و خواننده این اثر مجید حسین خانی از شاگردان زنده یاد ایرج بسطامی است. این کار به مناسبت یادواره ایرج بسطامی منتشر شده است.

    وی خاطرنشان کرد: کار دیگری که به تازگی منتشر شده و در همین هفته اخیر توزیع شده است “آفرینش” نام دارد که سنتور جاوید افسری راد است. کار دیگری که منتشر شده است سی دی “یادگار حبیب” است که شامل بخش هایی از ردیف حبیب سماعی با نوازندگی شاگرد ایشان تقیه کامران می شود که تنبک آن را استاد حسین تهرانی زده بودند.

    https://musiceiranian.ir/?p=12479
       

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *