×
×

نهم مهرماه سال جاری

  • کد نوشته: 121951
  • موسیقی ایرانیان
  • دوشنبه, ۵ام مهر ۱۳۹۵
  • ۰
  • آیین تجلیل از استاد کریم صالح عظیمی – ردیف‌دان و خواننده سنتی ایرانی – در ویژه برنامه «نقش عشق» در فرهنگسرای ارسباران برگزار می‌شود .

    +صالح عظیمی تاکنون تنها ارائه‌دهنده سبک و شیوه آوازی استاد اقبال آذر است و وفادارترین شاگردی به شمار می‌رود

    نهم مهرماه سال جاری
  • ۵۷۳۵۶۷۳۲آیین تجلیل از استاد کریم صالح عظیمی – ردیف‌دان و خواننده سنتی ایرانی – در ویژه برنامه «نقش عشق» در فرهنگسرای ارسباران برگزار می‌شود.

    به گزارش سایت خبری و تحلیلی «موسیقی ایرانیان»، در این برنامه که جمعه – ۹ مهر – ساعت ۱۹ با حضور پیشکسوتان و هنرمندان موسیقی برگزار می‌شود، فاضل جمشیدی و داود آزاد درباره فعالیت‌های هنری استاد صالح عظیمی به سخنرانی می‌پردازند.

    پخش فیلم، ساز و آواز با حضور هنرمندان عبدالحسین مختاباد (آواز)، حسین پرنیا(سنتور)، هادی منتظری (کمانچه) و سبحان مهدی پور (آواز) در دو بخش اجرا می‌شود.

    کریم صالح عظیمی سال ۱۳۲۵ در تبریز متولد شد  وی با شنیدن صدای آواز استاد بزرگ ابوالحسن خان اقبال آذر(اقبال السطان) به موسیقی سنتی علاقمند شد و پس از معرفی توسط شادروان محمود فرنام به محضر شادروان استاد ابوالحسن اقبال آذر به فراگیری ردیف آوازی و شیوه آوازخوانی آن استاد مبادرت ورزید .

    بنا بر این گزارش، صالح عظیمی تاکنون تنها ارائه‌دهنده سبک و شیوه آوازی استاد اقبال آذر است و وفادارترین شاگردی به شمار می‌رود که استاد آذر طی یک صد و چند سال زندگی خویش تربیت کرد.

    انس و مودت صالح عظیمی تا آخرین لحظه حیات به اقبال ادامه یافت و او از محضر آن خواننده بزرگ بهره بسیار برد و به حد مقبول اهل فن از لحاظ اجرای آواز ایرانی رسید تا جایی که روزی در حضور استاد شهریار، استاد محمود فرنام و دکتر بهروزیه به امر استاد اقبال آذر ، دنباله آواز چهارگاه را پس از استاد در گوش‌های حصار، کرشمه ، مویه و فرود  ادامه داد و مورد تشویق حاضران (که همگی صاحب نظران موسیقی اصیل ایران بودند) قرار گرفت.

    در حقیقت می‌توان او را در بخش آموزش ردیف‌های مکتب تبریز، تنها یادگار اقبال بزرگ دانست. پس از فوت شادروان استاد اقبال آذر بنا به درخواست وزارت فرهنگ و هنر وقت، به تهران آمد و پس از گذراندن دوره عالی ردیف آوازی در محضر زنده‌یاد عبدالله دوامی موفق به اخذ گواهینامه با دستخط استاد شد.

    تاکنون دو اثر (آوای همایون و آواز شور) از صالح عظیمی منتشر شده که در جای خود جزء آثار فاخر اجرای آواز دستگاهی است.

    صالح عظیمی از سال ۱۳۶۰ در مرکز موسیقی صداوسیما، مرکز حفظ و پژوهش موسیقی سنتی ایران، حوزه هنری، مرکز موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و دانشگاه سوره به تدریس موسیقی و آواز مشغول بود.

    علاقه‌مندان برای حضور در این برنامه می‌توانند به فرهنگ سرای ارسباران به نشانی خیابان شریعتی ، بالاتر از پل سید خندان خیابان جلفا مراجعه و یا با تلفن های ۲۰-۲۲۸۷۲۸۱۸  تماس بگیرند.

    https://musiceiranian.ir/?p=121951
       

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *