×
×

گزارش متنی و تصویری «موسیقی ایرانیان» از چهارمین بخش از سلسله برنامه های «هزارصدا» در شاخه موسیقی سنتی

  • کد نوشته: 119539
  • موسیقی ایرانیان
  • شنبه, ۱۳ام شهریور ۱۳۹۵
  • ۰
  • چهارمین بخش از سلسله برنامه های «هزارصدا» در شاخه موسیقی سنتی، دهم شهریور ماه سال جاری، گروه راه یافته به دور نهایی را معرفی کرد. این در حالیست که مجموعه هزار صدای سنتی این بار با داوری اساتید «کریم صالح عظیمی» (در بخش آواز)، «داود آزاد» (در بخش آهنگسازی و نوازندگی) و «دکتر اسماعیل امینی» (در بخش ترانه و شعر) در «فرهنگسرای ارسباران» برگزار گردید.
    +در ادامه عکسهای «امین آزاد» از برنامه هزارصدا را مشاهده نمایید

    گزارش متنی و تصویری «موسیقی ایرانیان» از چهارمین بخش از سلسله برنامه های «هزارصدا» در شاخه موسیقی سنتی
  • هزارصدا

    هزارصدا

    مونیکا قایدی: چهارمین بخش از سلسله برنامه های «هزارصدا» در شاخه موسیقی سنتی، دهم شهریور ماه سال جاری، گروه راه یافته به دور نهایی را معرفی کرد. این در حالیست که مجموعه هزار صدای سنتی این بار با داوری اساتید «کریم صالح عظیمی» (در بخش آواز)، «داود آزاد» (در بخش آهنگسازی و نوازندگی) و «دکتر اسماعیل امینی» (در بخش ترانه و شعر) در «فرهنگسرای ارسباران» برگزار گردید.

    به گزارش خبرنگار سایت خبری و تحلیلی «موسیقی ایرانیان»، سه گروه «ملک»، «ابریشم» و «تمنا» در بخش مسابقه، برنامه های خود را اجرا کردند و در پایان گروه «ابریشم» به عنوان گروه برتر این دوره برگزیده شد.

    «آرش نصیری» مدیر و مجری هزارصدا برنامه را با خواندن شعری از «فاضل نظری» آغاز کرد که روز اجرای این برنامه مصادف با سالروز تولد این شاعر بود. سپس تیتراژ برنامه پخش شد که تدوین فیلم ها و تصاویری از برنامه های قبلی هزارصدا روی بخشی از قطعه چکاوک ساخته زیبای استاد «پرویز مشکاتیان» بود. این قطعه به مناسبت سال روز درگذشت این استاد فقید موسیقی ایران در شهریور ماه انتخاب شده بود. پس از آن گروه «ادیب» به عنوان گروه برگزیده برنامه قبل، به روی صحنه دعوت شدند. از آنجایی که برخی از اعضای این گروه درگیر جشنواره موسیقی جوان بودند، «امید آزاک» با نوازندگی سه تار «میثم جهانی» قطعه ای آوازی را اجرا کرد.

    بعد از بخش مقدماتی برنامه، استادان به روی صحنه دعوت شدند، اجرای گروهها در بخش مسابقه آغاز شد و پس از اجرای هر گروه هم کارشناسان برنامه با دقت نظر در همه جزییات اثر، نظرات خود را ارائه دادند. در پایان هم گروه «ابریشم» به عنوان گروه برتر انتخاب شد.

    علیرضا آشتیانی (تنبک)، محمد جوزی (عود)، مسعود کرمانی (نی)، حسین مویدی (سنتور)، رضا بهاج (کمانچه)، سید علی میر مشهوری (خواننده) و فرشید خویی وند (تار و سرپرست وآهنگساز) اعضای گروه برگزیده «ابریشم» در چهارمین دوره برنامه هزار صدا- بخش سنتی بودند.

    در بین این اجراها چند میان برنامه پخش شد. کلیپ قطعه «هله» از آلبوم «می صوفی افکن کجا می فروشند» استاد داود آزاد و فیلم اجرای «بحرطویل» استاد حسین علیزاده با خوانندگی علیرضا قربانی که هر دو مورد تشویق حضار قرار گرفت. آرش نصیری عنوان کرد که این فیلم ها را برای نشان دادن لزوم تجربه های جسورانه و خلاقانه و دعوت به دوری از تکرار موبه موی ردیف پخش کرده است. همچنین پیش ازاعلام نتایج نهایی و معرفی گروه برگزیده، گروهی متشکل از علی رسولی (تار)، مهران مهتدی (ویولون)، سعید رودباری (تنبک) و آواز خوانی علیرضا فریدون پور به عنوان گروه میهمان قطعاتی را در شور و ابوعطا تقدیم حضار کردند.

    یکی از نکات جذاب این برنامه حضور سه داور آذری بر مسند قضاوت این برنامه بود که مجری اشاره کرد و اسماعیل امینی هم به شوخی گفت اینجا ما مذاکراتی که بین خودمان داریم را به زبان ترکی انجام می دهیم.

    در پایان برنامه هم اعلام شد که در برنامه بعدی هزارصدا که در ساعت ۱۵ روز جمعه ۹ مهرماه صورت می گیرد، فینال بهار و تابستان و به نوعی نیمه نهایی این برنامه برگزار خواهد شد.

    شایان ذکر است که «هزارصدا» برنامه ای برای معرفی استعدادهای تازه موسیقی ایران است که هر ماه در دو بخش سنتی و پاپ در فرهنگسرای ارسباران برگزار می شود و مسئولیت آن به عهده «آرش نصیری» روزنامه نگار حوزه موسیقی ست.

    در ادامه می توانید عکسهای «موسیقی ایرانیان» (امین آزاد) از این مراسم را مشاهده نمایید. (برای بزرگنمایی تصاویر، بروی هریک از عکسها کلیک کنید)

    https://musiceiranian.ir/?p=119539
       

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *