×
×

با تألیف «نگار خارکن»

  • کد نوشته: 121267
  • موسیقی ایرانیان
  • سه شنبه, ۳۰ام شهریور ۱۳۹۵
  • ۰
  • hot-topic-logoکتاب اینتراکتیوِ «آموزش مقدماتی کمانچه»، تألیف «نگار خارکن»، آهنگساز و نوازندهء کمانچه حاصل همکاری مشترک این موزیسین و آموزشگاه آنلاین «ریتمیتیکا» (تولیدی از خانه هنر خرد) به صورت دیجیتال منتشر شد.
    +نگار خارکن: کتاب «آموزش مقدّماتى کمانچه» کوششى‌ست هم براى ارائه‌ى یک شیوه‌ى هدفمند آموزشى به نوآموزان ایرانى و هم تلاشى براى معرّفى این ساز به غیرِ ایرانیان

    با تألیف «نگار خارکن»
  • photo_2016-09-20_09-50-25کتاب اینتراکتیوِ «آموزش مقدماتی کمانچه»، تألیف «نگار خارکن»، آهنگساز و نوازندهء کمانچه حاصل همکاری مشترک این موزیسین و آموزشگاه آنلاین «ریتمیتیکا» (تولیدی از خانه هنر خرد) به صورت دیجیتال منتشر شد.

    به گزارش خبرنگار سایت خبری و تحلیلی «موسیقی ایرانیان»، این کتاب که حاصلِ همکاریِ مشترک «نگار خارکن» و آموزشگاه آنلاین «ریتمیتیکا» است به عنوان تولید تازه ای از مؤسسه فرهنگی-هنری «خانهء هنر خرد»، در دسترس علاقمندان و هنرجویان قرار گرفته است.

    آموزشگاه آنلاین ریتمیتیکا با استفاده از پلت فرم اختصاصى و با کمک کادرِ متخصصِ موسیقیِ ایرانی سعى دارد موسیقى را به شکل اصولى به تمام افراد علاقمند در دنیا که امکان حضور در کلاسهاى موسیقى ایرانى را ندارند، آموزش دهد. کتاب های اینترکتیو منابع کمک آموزشی مدرن و بسیار مفیدی است که می تواند تحولی بزرگ در جریان پیشرفت آموزش موسیقی ایجاد کند.

    «نگار خارکن» دربارهء کتاب خود می گوید: «کتاب «آموزش مقدّماتى کمانچه» کوششى‌ست هم براى ارائه‌ى یک شیوه‌ى هدفمند آموزشى به نوآموزان ایرانى و هم تلاشى براى معرّفى این ساز به غیرِ ایرانیان. فکر نخستینِ این کار در زمان ارائه‌ى پایان‌نامه‌ى تحصیلى مقطع کارشناسى ارشد به راهنمایى استاد ارجمند جناب آقاى على اکبر شکارچى در ذهنم خطور کرد که در این نسخه هم ردّپاى نوع نگاه آموزشى ایشان کمابیش مشهود است. از سوى دیگر تجربه‌ى چندین سال معلّمى هم به زبان فارسى به ایرانیان و هم به زبان انگلیسى به غیر ایرانیان نکاتى را فراروى کار تدریس من قرار داده است که گمان مى‌کنم در متد پیش رو تا حدّى به آنها پرداخته‌ام. بدیهى‌ست این آغاز کار است و مواجهه‌ى نوآموزان و آموزگاران تازه با این متد و نظرهاى کارشناسى آنان براى رفع اشکالات احتمالى و افزودن بر کارایى آن بسیار لازم خواهد بود.»

    شایان ذکر است که «آموزش مقدماتی کمانچه» در حال حاضر روی آی پد، آیفون و کامپیوترهای مکینتاش در ۵۲ کشور دنیا از طریق آی بوک استور (iBookstore) قابل خریداری اند.

    +دانلود تیزری از این اثر

    آنلاین ببینید:

    https://musiceiranian.ir/?p=121267
       

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *