×
×

اهل خودنمایی نیستم

  • کد نوشته: 120969
  • موسیقی ایرانیان
  • شنبه, ۲۷ام شهریور ۱۳۹۵
  • ۰
  • خواننده آلبوم «خوشبختیت آرزومه» در آستانه برگزاری اولین کنسرتش از انگیزه‌ها و دغدغه‌های خود در حوزه موسیقی و تمایل نداشتن به انتشار عکس هایش سخن گفت. سیامک عباسی خواننده، آهنگساز و ترانه سرا که بعد از هفت سال دوری از فضای رسمی موسیقی چندی پیش آلبوم «خوشبختیت آرزومه» را روانه بازار موسیقی کرده در آستانه […]

    اهل خودنمایی نیستم
  • سیامک عباسی

    سیامک عباسی

    خواننده آلبوم «خوشبختیت آرزومه» در آستانه برگزاری اولین کنسرتش از انگیزه‌ها و دغدغه‌های خود در حوزه موسیقی و تمایل نداشتن به انتشار عکس هایش سخن گفت.

    سیامک عباسی خواننده، آهنگساز و ترانه سرا که بعد از هفت سال دوری از فضای رسمی موسیقی چندی پیش آلبوم «خوشبختیت آرزومه» را روانه بازار موسیقی کرده در آستانه برگزاری اولین کنسرت خود در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: خوشبختانه شرایط به گونه ای فراهم شد که بنده بعد از گذشت هفت سال از انتشار اولین تک آهنگم، بتوانم اولین کنسرت رسمی خود را با حضور یک گروه خوش تکنیک از نوازندگان جوان در سالن میلاد نمایشگاه بین المللی برگزار کنم و میزبان مخاطبان و علاقه مندان باشم.

    وی ادامه داد: طبق برنامه ریزی هایی که انجام گرفته در این کنسرت قطعات منتخب از آلبوم «خوشبختیت آرزومه» به همراه قطعات پرطرفداری که طی سال های اخیر از من در فضای مجازی منتشر شده، اجرا می شود و ما تمام تلاش خود را انجام دادیم تا بتوانیم با برپایی یک برنامه جذاب شب خاطره انگیزی را برای مخاطبان رقم بزنیم.

    این خواننده با اشاره به اینکه برای آماده‌سازی آلبوم و برگزاری کنسرت برنامه‌ریزی فشرده‌ای داشته است، بیان کرد: با توجه به انتشار آلبوم و فضای بسیار فشرده ای که برای تمرین داشتیم شرایط بسیار سختی را سپری کردیم و من برای رسیدن به کارها شب های زیادی بی خوابی کشیدم، اما خوشبختانه همه برنامه ها به ترتیبی که پیش بینی شده بود انجام گرفت و ما می توانیم روزهای ۲۹ شهریور و ۳ مهر در خدمت تماشاگران باشیم.

    عباسی در معرفی گروه اجرایی کنسرت هم توضیح داد: ارکستری که برای این کنسرت در نظر گرفتیم، یک ارکستر نیمه پاپ-نیمه راک است و بر همین اساس در تلاشیم آهنگ های متفاوتی برای مخاطب اجرا کنیم. در این مجموعه امیر عظیمی به عنوان پیانیست، ویولونیست و رهبر ارکستر، نوید رهبر کیبورد، آرین کشیشی گیتار بیس، مسعود کیانی درامز، هادی سالاری گیتار آکوستیک، مهران اسلامی گیتار الکتریک، سعید امینی گیتار نایلون، بابک صفرنژاد هارمونیکا و بنده هم گیتار آکوستیک و نایلون، گروه اجرایی کنسرت را تشکیل می دهیم.

    وی افزود: با توجه به حال و هوای برخی از قطعات گذشته من که از فضایی ارکسترال برخوردار بوده است، تصمیم دارم در آینده با ارکستری سمفونیک، کنسرت دیگری را نیز برگزار کنم که اخبار آن در زمان خودش به صورت دقیق تر اعلام خواهد شد.

    این خواننده و آهنگساز بیان کرد: ما از همان ابتدا تصمیم داشتیم که روزهای بیشتری را برای برگزاری کنسرت در نظر بگیریم اما با توجه اینکه مجوزهای برگزاری برنامه مقداری دیر صادر شد و ما فقط یک هفته برای اطلاع رسانی کنسرت وقت داشتیم، بنابراین فرصت کمی برای آماده سازی کارها و همچین رزرو سالن وجود داشت، در نتیجه ما مجبور شدیم فعلاً به همین چهار اجرا در تهران بسنده کنیم و مابقی برنامه هایمان را که ادامه کنسرت ها در تهران و شهرستان ها را شامل می شود به بعد از محرم و صفر موکول کنیم.

    عباسی در پاسخ به این پرسش که آیا نشان ندادن تصویری از وی طی سال های اخیر اقدامی تبلیغاتی و برای جلب توجه بیشتر مخاطبان بوده است، توضیح داد: من اصولاً به صورت ذاتی اهل خودنمایی نیستم و ترجیح می دهم تا زمانی که ضرورت نداشته باشد، خودم حضور نداشته باشم و فقط آثارم مورد توجه قرار گیرد. بنابراین طی این سال ها روی نمایش و انتشار تصویر یا عکسی از خودم تمرکز نکردم تا اینکه ماجرای برگزاری کنسرت هایم پیش آمد. وقتی هم چنین موضوعی اتفاق بیفتد طبیعتا من باید روی صحنه حاضر باشم و به اجرای زنده بپردازم که طبیعتاً این اتفاق چهره ام را به نمایش خواهد گذاشت. اینکه برخی ها فکر می کنند این دیده نشدن، حربه ای تبیلغاتی در جهت جذب بیشتر مخاطب بوده است از نظر من کاملاً مردود است. اگر تا به امروز اقدام به انتشار تصویری از خودم در فضای مجازی نکردم فقط و فقط به این خاطر بوده که ضرورتی حس نکرده بودم و دوست داشتم قبل از هر چیز، اثرم مورد توجه واقع شود، نه خودم!

    وی بیان کرد: به هر صورت روز برگزاری کنسرت مانند هر هنرمند دیگری که کنسرت دارد، روی صحنه می آیم، پشت میکروفن قرار می گیرم و می خوانم. من هیچ چیزی برای پنهان کاری ندارم که بخواهم از آن استفاده تبلیغاتی داشته باشم. به نظر من بهترین تبلغ برای یک هنرمند، کیفیت اثر اوست. تا به امروز ترجیح دادم در آرامش به ساخت و پرداخت آثارم در حوزه های مختلف بپردازم و حالا هم که موقعیت کنسرت پیش آمده، هیچ مشکلی ندارم که از این فضای فعلی بیرون بیایم و برای اجرای موسیقی در کنار مخاطبانم قرار بگیرم.

    سیامک عباسی از جمله هنرمندانی است که تحصیلات خود را در رشته های موسیقی و مدیریت فرهنگی به پایان رسانده و هم اکنون دانشجوی مقطع دکترای رشته زبان و ادبیات فارسی (ادبیات غنایی) است.

    وی در روایتی از پیشینه کاری و هنری خود عنوان کرده است: «از نوجوانی در دنیای شعر قدم می زدم، ترانه سرایی را خیلی زود شروع کردم و زبان خود را نیز زود به دست آوردم. در ابتدای ورود به دبیرستان، با ساز گیتار آشنا شدم و پس از آن به نوازندگی گیتار در گروه‌های موسیقی تلفیقی پرداختم. هم‌زمان با ورود به دانشگاه موسیقی و فراگیری موسیقی آکادمیک؛ به عنوان صدابردار در استودیوهای حرفه‌ای به صدابرداری مشغول شدم. موسیقی الکترونیک را نیز به صورت حرفه ای، علمی و عملی دنبال کردم به طوری که به مدت دو سال این عنوان درسی را (در رشته‌ موسیقی) در دانشگاه علمی – کاربردی تدریس کردم.

    پس از فراغت از تحصیل در رشته‌ موسیقی و از آن جا که همیشه مقوله‌ی فرهنگ و مشتقاتش یکی از دغدغه‌های اصلی‌ام محسوب می شد، به تحصیل در رشته‌های مدیریت فرهنگی و علوم ارتباطات اجتماعی پرداختم. رشته‌هایی که مجموعه‌ای از علایقم، اعم از ادبیات، موسیقی، جامعه‌شناسی، رسانه، روزنامه‌نگاری، مخاطب‌شناسی و… را در خود جای می‌دادند. پس از فراغت از تحصیل در این رشته‌ها، به تحصیل در رشته‌ ادبیات فارسی روی آوردم، رشته‌ای که مدت‌ها در آن فعالیت مستمر داشتم و جزو مهم ترین علایقم محسوب می شد. در حال حاضر ترانه سرایی، آهنگسازی، تنظیم و خوانندگی؛ زمینه های فعالیت هنری ام محسوب می شود.»

    کنسرت این خواننده و آهنگساز روزهای ۲۹ شهریور و ٣ مهر ماه طی دو نوبت در سالن میلاد نمایشگاه بین المللی تهران برگزار می شود.

    https://musiceiranian.ir/?p=120969
       

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *