×
×

اثر اشکان ماهری

  • کد نوشته: 120510
  • موسیقی ایرانیان
  • دوشنبه, ۲۲ام شهریور ۱۳۹۵
  • ۰
  • مراسم رونمایی و جشن امضای آلبوم «پرگار» اثر اشکان ماهری در شهرکتاب فرشته برگزار شد. اشکان ماهری – خواننده این اثر – در ابتدای مراسم گفت: سال ۱۳۹۰ آرش سعیدی، کار من را به‌صورت اتفاقی شنید و از من درخواست کرد تا کارهایم را که متنوع بود و هرکدام با یک استایل تنظیم شده بود، […]

    اثر اشکان ماهری
  • ۵۷۳۴۹۴۸۷مراسم رونمایی و جشن امضای آلبوم «پرگار» اثر اشکان ماهری در شهرکتاب فرشته برگزار شد.

    اشکان ماهری – خواننده این اثر – در ابتدای مراسم گفت: سال ۱۳۹۰ آرش سعیدی، کار من را به‌صورت اتفاقی شنید و از من درخواست کرد تا کارهایم را که متنوع بود و هرکدام با یک استایل تنظیم شده بود، به‌عنوان یک مجموعه منتشر کنم. ایده این آلبوم از آن زمان شروع شد و به علت آشنا نبودن با پروسه، تولید بازده زمانی این کار طولانی شد.

    او ادامه داد: اگر به‌صورت عادی بدون مشکلاتی که پیش رو داشتم، قرار بود این آلبوم را منتشر کنم، یک سال به طول می‌انجامید، زیرا این پروسه احتیاج به همکاری یکسری عواملی داشت که وقتی هماهنگ با کار شما حرکت می‌کنند همه‌چیز به درستی پیش می‌رود و زمانی که اتفاق نمی‌افتد زمان طولانی می‌شود.

    وی گفت: از نظر من شعر نقطه شروع است و ادبیات نیز برای من بسیار مورد توجه بود و سعی کردم در ادبیات مفاهیمی را استفاده کنم تا توسط مخاطب برداشت مناسب شود و شعرهایی را انتخاب کردم که برگرفته از احساسات خودم بود

    ماهری با بیان این‌که طیف کاری من بسیار گسترده است و از ادبیاتی استفاده کردم که می‌تواند مورد توجه مخاطب قرار گیرد و یک لایه و سطحی نباشد، اظهار کرد: شعرهایی را که به کار می‌بردم به صورت اتفاقی انتخاب می‌کردم و به دنبال شعرهایی بودم که اول روی احساسات خودم تاثیر بگذارد و بعد مخاطب که بتواند به سمت و سویی که مورد نظرم بود، کشیده شود.

    ماهری همچنین بیان کرد: قضاوت کردن درباره یک اثر، به زمان نیاز دارد و در گذر زمان است که می‌توان یک نظر درست و قضاوت عادلانه و صادقانه‌ای درباره اثر داشت.

    اشکان ماهری با بیان این‌که بعد از مرحله شعر و ملودی که مرحله تنظیم کار است، از دست ما خارج می‌شود و عوامل دیگری وارد کار می‌شوند که از شعر و ملودی من برداشتی می‌شود، گفت: انجام این کار در کنار آقای سعیدی و آقای طاهری انتخاب درستی بود.

    وی اظهار کرد: ممکن است که کارهای آلبوم پرگار کمی کنتراست داشته باشد و خیلی از نظر محتوایی به هم نزدیک نباشد، ولی ماهیت کلی اثر یک وحدتی را ایجاد کرد که بر آن واقف بودم.

    اشکان ماهری افزود: یکی از مهمترین اتفاقات و تأثیرگذارترین کارهایی که در تهیه یک آلبوم اتفاق می‌افتد، میکس و مستر است، که در آنجا تصحیح کار، ظرافت کاری و این‌که جنس صداها باید به چه گونه‌ای نمایان شود که مخاطبان احساس درستی از نظر احساسی و فنی صدابرداری داشته باشند.

    وی ادامه داد: در این زمینه توسط صدرالدین طاهری با مجموعه رهگذر هفت اقلیم آشنا شدم.

    آلبوم، «پرگار» با آهنگسازی و خوانندگی اشکان ماهری و تنظیم صدرالدین طاهری، آرش سعیدی و اشکان ماهری شامل ۹ قطعه است که بهزاد فراهانی نیز در این آلبوم دکلمه کرده است.

    https://musiceiranian.ir/?p=120510
       
    برچسب ها اشکان ماهری

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *