×
×

منتظر نظر مخاطب می‌مانم

  • کد نوشته: 120002
  • موسیقی ایرانیان
  • چهارشنبه, ۱۷ام شهریور ۱۳۹۵
  • ۰
  • خواننده و آهنگساز آلبوم «پرگار» در تشریح جزییات محتوایی این اثر از تجربیات متفاوت خود در عرصه بازیگری برای خوانندگی آلبوم جدیدش سخن گفت. اشکان ماهری خواننده و مدیر هنری آلبوم «پرگار» که به زودی منتشر می‌شود گفت: این آلبوم مجموعه ای از ملودی هایی است که طی ۱۰ سال گذشته تولید کرده ام. محتوای […]

    منتظر نظر مخاطب می‌مانم
  • ۲۲۰۰۳۳۱خواننده و آهنگساز آلبوم «پرگار» در تشریح جزییات محتوایی این اثر از تجربیات متفاوت خود در عرصه بازیگری برای خوانندگی آلبوم جدیدش سخن گفت.

    اشکان ماهری خواننده و مدیر هنری آلبوم «پرگار» که به زودی منتشر می‌شود گفت: این آلبوم مجموعه ای از ملودی هایی است که طی ۱۰ سال گذشته تولید کرده ام. محتوای عمده قطعات نیز متمرکز بر ادبیات شاعرانی چون حافظ، سعدی، خیام و احمد شاملوست که بر اساس سبک‌های مختلف موسیقی به مخاطبان ارائه شده اما ما تلاش کردیم در عین توجه به تنوع ملودی ها، وحدتی بین مفهوم ادبی و سازبندی ها ایجاد کنیم.

    وی ادامه داد: تولید این آلبوم از سال ۹۰ با دوست هنرمندم آرش سعیدی کلید خورد ولی به دلیل فقدان برخی هماهنگی ها، نا آگاهی من از پروسه تولید و کمبود بودجه بارها به تعویق افتاد تا اینکه با کمک آرش سعیدی و دوست دیگرم صدرالدین طاهری روند تولید آلبوم آغاز شد و تلاش کردیم با تیپ و فضای کاری خودمان اثری را به مرحله انتشار برسانیم که از دید خودمان اثر متفاوتی است و البته امیدواریم روز شنبه ۲۰ شهریور که شاهد رونمایی این کار در شهر کتاب فرشته هستیم مخاطبان نیز چنین دیدگاهی داشته باشند.

    این خواننده و آهنگساز بیان کرد: نوع خوانشی که برای این اثر در نظر گرفته شده، با توجه به سابقه حضورم در تئاتر فضایی نمایش گونه است. یعنی من در این آلبوم سعی کردم با استفاده از تجربیاتم در عرصه بازیگری مانند یک بازیگر عمل کنم و بر اساس محتوای اشعار که در برگیرنده حس های مختلفی است بخوانم. این موضوع فضای بسیار دشواری است ولی تلفیق آن با سبک و سیاق موسیقایی می تواند تجربه دلنشینی باشد. به هر صورت اینکه صدای گیتار الکتریک به فضای موسیقایی سازهایی مانند کمانچه، دودوک، عود، هارمونیکا، ساکسیفون آغشته شود می تواند تجربه جالب توجهی هم برای صاحب اثر هم برای مخاطبان باشد.

    ماهری درباره اجرای زنده آلبوم «پرگار» نیز توضیح داد: من یک بار در سال ۹۱ برای اجرای زنده تصمیماتی گرفته بودم اما در همان زمان آن قدر گرفتاری پیش آمد که من را از برگزاری کنسرت پشیمان کرد به طوری که بیش از سه سال به خانه رفتم و مشغول نوشتن نمایشنامه شدم. البته از آن زمان تاکنون تغییرات زیادی در سیاست کاری و ادبیات فعالیت های موسیقایی من به وجود آمده و در این دوره تلاش کردم با تلفیقی از موسیقی جدی و تجاری فضای کاری خودم را متحول کنم که در این مجال به طور حتم روند برگزاری کنسرت ها نیز تغییر خواهد کرد. به همین جهت تا زمان رونمایی آلبوم و واکنشی که باید از مخاطبان بگیرم صبر می کنم تا بر اساس ذائقه مخاطب نسبت به برگزاری کنسرت اقدام کنم.

    این خواننده و آهنگساز در بخش پایانی صحبت های خود تصریح کرد: متاسفانه روند فعالیت هنرمندان در جریان فعالیت های فرهنگی هنری کشور به گونه ای است که گویی هنرمندان تئاتر بیشتر از اهالی موسیقی هوای همدیگر را دارند و از یکدیگر حمایت می کنند. من می دانم که در روز رونمایی از آلبوم تازه گروه، اهالی تئاتر بیشتر از هنرمندان موسیقی حضور پیدا می کنند. من از اهالی تئاتر بیشتر حمایت شدم تا هنرمندان موسیقی، اما به هر حال امیدوارم روزی این حب و بغض ها به اتمام برسد و ما شاهد محیطی آرام و صمیمی در حوزه موسیقی باشیم.

    مراسم رونمایی از آلبوم «پرگار» روز شنبه ۲۰ شهریور ماه در فروشگاه شهر کتاب فرشته تهران رونمایی می‌شود.

    https://musiceiranian.ir/?p=120002
       
    برچسب ها اشکان ماهری

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *