×
×

مردم باید موسیقی واقعی ایرانی را بشناسند

  • کد نوشته: 429130
  • موسیقی ایرانیان
  • یکشنبه, ۱۹ام اردیبهشت ۱۴۰۰
  • ۰
  • آرش نصیری معتقد است که بسیاری از دانشجویان امروزی موسیقی، اساتید برجسته موسیقی ایرانی را نمی‌شناسند.
    مردم باید موسیقی واقعی ایرانی را بشناسند
  • آرش نصیری معتقد است که بسیاری از دانشجویان امروزی موسیقی، اساتید برجسته موسیقی ایرانی را نمی‌شناسند.

    برنامه ارغنون با موضوع روزنامه‌نگاری در حوزه موسیقی، در ارتباط تلفنی با آرش نصیری (ترانه‌سرا، روزنامه‌نگار و طراح برنامه «هزار صدا») از شبکه رادیویی گفت‌وگو روی آنتن رفت.

    آرش نصیری در مصاحبه تلفنی با برنامه «ارغنون» با اشاره به تعریف روزنامه‌نگاری، گفت: اکثر مردم تصور می‌کنند که روزنامه‌نگار فقط در یک روزنامه کار می‌کند، در حالی که یک روزنامه‌نگار می‌تواند در تمام قالب‌ها و رسانه‌های چاپی و غیر چاپی فعالیت داشته باشد.

    وی با اشاره به این که روزنامه‌نگاری نقش مؤثری در پیشرفت موسیقی دارد، عنوان کرد: اگر اهالی موسیقی به کار روزنامه‌نگارها توجه کافی داشته باشند در مسیر ارتقا و رشد قرار می‌گیرند. بسیاری از ظرفیت‌های روزنامه‌نگاری در حوزه موسیقی هنوز دست نخورده مانده‌ است.

    وی با اشاره به ضرورت جمع‌آوری تاریخ و فرهنگ شفاهی موسیقی اضافه کرد: نهادهای فرهنگ و هنری باید با اهتمام با اخذ مصاحبه‌های تصویری و مکتوب سرمایه‌های موسیقیایی کشور را حفظ و معرفی کنند. اگر تازه‌کاران آهنگسازی به طور دقیق از تاریخ موسیقی کشور مطلع باشند، کارهای تکراری و کپی تولید نمی‌کنند.

    وی در بخش دیگری از سخنان خود در برنامه «ارغنون» گفت: در حال حاضر با توجه به گسترش فضای مجازی هر فعالِ موسیقی می‌تواند به راحتی ایجاد حساب کاربری در یک شبکه اجتماعی رسانه‌ شخصی خود را راه‌اندازی کند.

    این روزنامه‌نگار با اشاره به این که مردم باید موسیقی واقعی و عمیق ایران را بشناسند، عنوان کرد: متأسفانه بسیاری از دانشجویان امروزی موسیقی، اساتید برجسته موسیقی ایرانی را نمی‌شناسند. برنامه‌های متعدد موسیقیایی در رسانه‌های مجازی جوانانِ علاقه‌مند به موسیقی را با تاریخ و فرهنگ کشور آشنا می‌کنند.

    آرش نصیری درباره فعالیت‌های رادیو در حوزه موسیقی، توضیح داد: رادیو آرشیو موسیقی بسیار خوبی دارد و می‌تواند با استفاده از این آرشیو آثار بزرگان موسیقی را به گوش مردم برساند.

    وی در خصوص برنامه «هزار صدا» توضیح داد: این برنامه برای اولین بار در سال ۱۳۸۲ برگزار شد و در دوره‌ اول قریب به ۸۰ برنامه را به تولید رساند.

    منبع: تسنیم
    https://musiceiranian.ir/?p=429130
       
    برچسب ها آرش نصیری

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *