×
×

در حاشیه دومین روز فستیوال موسیقی نواحی «آینه‌دار» عنوان شد

  • کد نوشته: 113851
  • موسیقی ایرانیان
  • شنبه, ۲۶ام تیر ۱۳۹۵
  • ۰
  • یک پژوهشگر صاحب‌نام موسیقی قشقایی گفت: ما با آوازهای «چنگی‌ها» از خواب بیدار شدیم و با لالایی مادران‌مان به خواب رفتیم و امیدوارم جوان‌های ما نیز این فرهنگ موسیقایی را نگه دارند و آن را فراموش نکنند. پروین بهمنی در دومین روز فستیوال موسیقی نواحی «آینه‌دار» درباره نقش موسیقی در زندگی مردم ایل قشقایی سخن […]

    در حاشیه دومین روز فستیوال موسیقی نواحی «آینه‌دار» عنوان شد
  • پروین بهمنی

    پروین بهمنی

    یک پژوهشگر صاحب‌نام موسیقی قشقایی گفت: ما با آوازهای «چنگی‌ها» از خواب بیدار شدیم و با لالایی مادران‌مان به خواب رفتیم و امیدوارم جوان‌های ما نیز این فرهنگ موسیقایی را نگه دارند و آن را فراموش نکنند.

    پروین بهمنی در دومین روز فستیوال موسیقی نواحی «آینه‌دار» درباره نقش موسیقی در زندگی مردم ایل قشقایی سخن گفت.

    براساس اعلام روابط عمومی سومین فستیوال «آینه‌دار»، او در سخنرانی‌اش اظهار کرد: ما قشقایی‌ها با موسیقی زندگی کردیم و بدون موسیقی هم نمی‌توانیم زندگی کنیم، چون بیشتر کارهای خانه و زندگی را با موسیقی انجام داده‌ایم. ما در ایل قشقایی به تناسب تولد تا مرگ، موسیقی داریم.

    این هنرمند پیشکسوت موسیقی نواحی که بدون هماهنگی قبلی و با دعوت بداهه‌ی علی مغازه‌ای – دبیر هنری فستیوال موسیقی نواحی آینه‌دار – روی صحنه دعوت شده بود، گفت: موسیقی قشقایی چند قرن است که در مناطق مختلف اطراف زاگرس حضوردارد، ولی ما هیچ‌گاه تبریز را فراموش نکرده‌ایم و این موضوع را مدیون عاشیق‌هایی هستیم که منظومه‌های ادبی ما را بازخوانی کردند. ما مدیون نویسنده و شاعرانی هستیم که زحمات زیادی برای ما کشیدند.

    بهمنی که شامگاه ۲۵ تیرماه در تالار رودکی سخن می‌گفت، با اشاره به برگزاری سومین فستیوال موسیقی نواحی آینه‌دار، افزود: از کسانی که باعث می‌شوند فرهنگ ما از بین نرود، ممنونم و خوشحالم که چنین رویدادهایی باعث می‌شود به مردم بگوییم، ما هنوز هستیم و شاید قرن‌ها هم بمانیم.

    https://musiceiranian.ir/?p=113851
       
    برچسب ها پروین بهمنی

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *