×
×

دستور وزیر برای پایان حاشیه‌ها

  • کد نوشته: 113434
  • 21 تیر 1395
  • ۰
  • مدیرعامل بنیاد فرهنگی هنری رودکی در تازه ترین اظهار نظر خود درباره نحوه اداره ارکسترهای زیر نظر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی توضیحاتی را ارائه داد. علی اکبر صفی پور دوشنبه ۲۱ تیر ماه در یک نشست خبری که به بهانه برگزاری کنسرت سمفونی «وحدت و همزیستی اقوام ایرانی (ارمیا)» در تالار وحدت تهران برگزار […]

    دستور وزیر برای پایان حاشیه‌ها
  • ۲۱۳۶۸۶۸مدیرعامل بنیاد فرهنگی هنری رودکی در تازه ترین اظهار نظر خود درباره نحوه اداره ارکسترهای زیر نظر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی توضیحاتی را ارائه داد.

    علی اکبر صفی پور دوشنبه ۲۱ تیر ماه در یک نشست خبری که به بهانه برگزاری کنسرت سمفونی «وحدت و همزیستی اقوام ایرانی (ارمیا)» در تالار وحدت تهران برگزار شد در پاسخ به سوالات برخی خبرنگاران درباره وضعیت آینده ارکستر سمفونیک تهران و ارکستر موسیقی ملی توضیحاتی را ارائه داد.

    وی در ابتدای این بخش از صحبت های خود بیان کرد: تالار وحدت جزو مجموعه های بسیار ارزشمند و مهم معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است که همه دوست دارند برنامه هایی که در این مکان مهم به مخاطبان ارائه می شود با کیفیت و از لحاظ درجه هنری مطابق با دیدگاه ها و نظارت هایی مجموعه هایی همچون دفتر موسیقی، اداره کل هنرهای نمایشی و سایر مجموعه های وابسته باشد. به همین جهت شما عزیزان خبرنگار مطمئن باشید هم در دوره گذشته و هم در دوره فعلی جهت گیری اصلی ما اینگونه است که از بهترین آثار در این مکان استفاده شود چرا که ما برای پول و درآمدزایی کار انجام نمی دهیم و معتقدیم اجرای هر اثری جایگاهش در تالار نیست.

    مدیرعامل بنیاد فرهنگی هنری رودکی ادامه داد: با توجه به حضور پرتعداد گروه ها و برنامه های مختلف فشار زیادی برای برنامه ریزی در بنیاد فرهنگی هنری رودکی وجود دارد ولی ما دوست داریم در بهترین شرایط میزبان آثاری باشیم که درجه یک هستند. از این رو اطمینان داشته باشید که تلاش می کنیم کارهایی در این بنیاد به مخاطبان ارائه شود که حرف هایی برای گفتن دارند کما اینکه استفاده از ظرفیت هنرمندان فعال در استان ها نیز از دیگر برنامه های ما در بنیاد فرهنگی هنری رودکی است.

    صفی پور همچنین به ماجرای دامنه دار وضعیت ارکسترهای دولتی اشاره کرد و گفت: در گذشته پیرامون وضعیت ارکستر سمفونیک تهران و ارکستر موسیقی ملی ایران حواشی وجود داشت که نه ما آن حاشیه ها را دوست داریم و نه جامعه هنری این شیوه را می پسندد اما باید بدانیم در کارهای بزرگ درصدی را برای معایب و مشکلات در نظر بگیریم و اتفاقا مدیریت ریسک هم بر همین قاعده و مبنا مطرح می شود. بنیاد فرهنگی هنری رودکی به عنوان متولی اصلی ارکسترها باید برنامه ریزی های مختلفی را درباره وضعیت این ارکستر انجام دهد. شما بدانید چه در گذشته و چه در حال حاضر احیای ارکسترها وظیفه اصلی ما بوده و است.

    وی تصریح کرد: در این ۲۰ روزی که بنده در بنیاد فرهنگی هنری رودکی مستقر شدم بیش از هر کار دیگری وقتم را برای ارکسترها گذاشتم تا بتوانم رابطه حقوقی اعضای ارکستر با بنیاد رودکی را به جایگاه قانونی و تعریف درستی برسانم. در همین چند روز بیش از چهار جلسه با اعضای هیات مدیره و مجموعه نوازنده ارکسترها برگزار کردیم که نتایج خوبی هم حاصل شد و به زودی نیز نتایج نهایی آن اطلاع رسانی خواهد شد. ما در این زمینه به جمع بندی تعاریف خوبی رسیدیم که بر اساس آن نباید نوازندگان نگران دریافتی خود باشند. من اعتقاد دارم برای هر کار بزرگی باید احساس مسئولیت کنیم و در کنار آن نیز هزینه بدهیم. این نمی شود که ما انتظار ارکستر خوبی داشته باشیم اما نوازنده نداند بیمه است یا نیست؟ این خوب نیست که ما ادعای داشتن ارکستر کنیم اما نوازنده ارکستر نداند که آیا در فلان ماه حقوق ۱۵ روزه دریافت می کند یا ۱۰ روزه.

    مدیرعامل بنیاد فرهنگی هنری رودکی تاکید کرد: مطمئن باشید من این مشکل را حل می کنم و کار را به جایی می رسانیم که نوازنده ارکستر بداند کارمند ارکستر است. بعد از ماجرای حقوقی ارکسترها ما باید به مسائل فنی این مجموعه های ارزشمند توجه کنیم که بر اساس آن قرار است تا برنامه یک ساله ای طرحی شود و ما بتوانیم با کمک افرادی که کننده کار هستند سمت و سوی محتوایی ارکسترها را به جای خوبی برسانیم. بنده طی جلسه ای که با مقام عالی وزارت داشتم ایشان نیز تاکید کرد که اولین نکته ای که ارکسترها باید به آن توجه کنند خلاصی از حواشی است که امیدوارم با کمک شما و اساتید بزرگوار این مشکل نیز حل شود.

    صفی پور افزود: همه می دانند که حرف زدن راحت است اما یقین بدانید که ما تلاش می کنیم در عمل کارهایی را که قرار است انجام دهیم به منصه ظهور برسانیم. ما درصدد برنامه ریزی هایی هستیم که هم در استان ها، هم در تهران و هم خارج از کشور برنامه هایی برای ارکستر سمفونیک تهران ارائه شود که به دور از هر گونه حواشی می تواند سرمنشا خدمات موثری در عرصه موسیقی باشد.

    مدیرعامل بنیاد فرهنگی هنری رودکی در بخش پایانی صحبت های خود تصریح کرد: بنیاد یک مجموعه است اما بنده تلاش می کنم کارهای گذشته با سرعت بیشتری انجام شود دوم اینکه نگاه همه جانبه به ۱۲ وظیفه ای که برای مدیریت بنیاد فرهنگی هنری رودکی تعریف شده از جمله اولویت های بنده در این دوره مدیریتی است که امیدوارم موفق به انجام آن شوم. دیگر اینکه رسیدن به تعریف درستی از اعتبارات آن هم به صورت اعتبارات دائمی که بر مبنای آن بنیاد رودکی بتواند روی پای خود بایستد از دیگر اهداف و اولویت های بنده است که به شدت روی آن تاکید دارم.

       

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *