×
×

افزایش بودجه داشتیم

  • کد نوشته: 208687
  • خبرنگار موسیقی ایرانیان
  • چهارشنبه, ۷ام آذر ۱۳۹۷
  • ۰
  • مدیرعامل بنیاد فرهنگی هنری رودکی طی برگزاری یک نشست رسانه ای با عنوان «شفاف سازی در گزارش عملکرد مالی» توضیحاتی را به خبرنگاران حوزه های موسیقی و تئاتر ارایه داد. به گزارش خبرنگار مهر، علی اکبرصفی پور مدیرعامل بنیاد فرهنگی هنری رودکی روز چهارشنبه هفتم آذر ماه با دعوت از خبرنگاران حوزه های موسیقی و […]

    افزایش بودجه داشتیم
  • ارایه گزارشی مشروح از روند تخصیص هزینه‌ها/ افزایش بودجه داشتیممدیرعامل بنیاد فرهنگی هنری رودکی طی برگزاری یک نشست رسانه ای با عنوان «شفاف سازی در گزارش عملکرد مالی» توضیحاتی را به خبرنگاران حوزه های موسیقی و تئاتر ارایه داد.

    به گزارش خبرنگار مهر، علی اکبرصفی پور مدیرعامل بنیاد فرهنگی هنری رودکی روز چهارشنبه هفتم آذر ماه با دعوت از خبرنگاران حوزه های موسیقی و تئاتر رسانه ها برای حضور در نشست خبری «شفاف سازی در گزارش عملکرد مالی بنیاد رودکی» توضیحاتی را ارایه و به تعدادی از سوالات آنها در این زمینه پاسخ داد.

    علی اکبر صفی پور مدیرعامل بنیاد فرهنگی هنری رودکی در ابتدای این نشست رسانه ای بیان کرد: تقریبا سه ماه پیش بود که گزارش عملکرد بنیاد رودکی را در سایت بنیاد رودکی و سامانه های مرتبط با وزارت ارشاد بارگذاری کردیم اما بعد از گذشت سه ماه دیده ام که برخی عزیزان نکاتی را مطرح می کنند که شاید برای من هم علامت سوال بود که چطور بعد از سه ماه از انتشار گزارش شروع به بیرون کشیدن مطالبی از این گزارش می شود. من پس از اینکه به برنامه ای در شبکه چهار سیما دعوت شدم متاسفانه با نکته ای مواجه شدم. متاسفانه با وجودی که این برنامه باید نهایت بی طرفی را رعایت می کرد اما دوستان از همان ابتدا طبل منفی را کوبیدند و من واقعا نمی دانم چرا ماجرا به این گونه هدایت شد. البته در همان برنامه یک سری نکات روشن شد که به دلیل محدودیت زمانی نتوانستیم به طور کامل نسبت به برخی از ابهامات پاسخ دهیم از این جهت برای برگزاری این نشست اقدام کردیم.

    وی ضمن رونمایی از گزارش سازمان حسابرسی درباره بنیاد رودکی طی سال های اخیر ادامه داد: خیلی خوشحالم که حدود سه سال است سازمان حسابرسی حسابرس قانونی بنیاد رودکی است که خوشبختانه ما در این مدت توانسته ایم از این سازمان گزارش حسابرسی مطلوب دریافت کنیم. این موضوع باعث افتخار ماست که چنین اتفاقی برای مجموعه بنیاد رودکی رخ داده است. من از شما دوستان رسانه می خواهم که با عزیزان سازمان حسابرسی هم گفتگو کنید و درباره عملکرد ما از آنها توضیح بخواهید تا مطمئن شوید ما نکته ای را برای پنهان کردن نداریم.بر این باورم بنیاد رودکی از روزمرگی درآمده و صاحب یک برنامه استراتژیک بوده که مبتنی بر برنامه محوری است

    وی متذکر شد: در این گزارش حتی از میزان حقوق مدیران بنیاد نیز اطلاعاتی ارایه شده است که می توانید به آنها نیز دست پیدا کنید. به هر صورت من در اینجا از شما می خواهم در این لحظه عقب گردی به فعالیت های بنیاد رودکی داشته باشیم. شما اگر قضاوت منصفانه ای داشته باشید متوجه شرایطی می شوید که مطلوب بوده است. از سوی دیگر وقتی بنده وارد بنیاد رودکی شدم از مدیر امور مالی بنیاد خواستم که موجودی بنیاد رودکی را به من ارایه دهند. در آن زمان موجودی بنیاد در تیر ماه ۱۳۹۵ کمتر از ۱۰۰ میلیون تومان بود. خوشبختانه ما از همان زمان با دوندگی هایی که انجام شد در ابتدا حقوق عقب افتاده خرداد ۹۵ را به کارکنان پرداخت کردیم و از آن زمان تاکنون تلاش کردیم دیگر تاخیری در پرداخت حقوق ها نداشته باشیم.

    صفی پور گفت: من از دوستان رسانه ای واقعا می خواهم حتما مقایسه ای از عملکرد این چند ساله بنیاد نسبت به فعالیت های قبلی داشته باشند و ببینند آیا ما عقب گرد کرده ایم یا پیشرفت هایی در این زمینه صورت گرفته است؟ من بر این باورم بنیاد رودکی از روزمرگی درآمده و صاحب یک برنامه استراتژیک بوده که مبتنی بر برنامه محوری است. قطعا ممکن است در این مسیر دچار آسیب هایی نیز شده باشیم یعنی ممکن است در این برنامه ها فضایی به وجود آمده باشد که قابل دفاع نباشد. البته که من به جهت همین مشکلات عذرخواهی کردم اما این درست نیست که ما نکات مثبت را نبینیم و دستاوردهای مثبت یک مجموعه را زیر سوال ببریم.

    مدیرعامل بنیاد رودکی در ادامه این نشست خبری توضیح داد: تفاهم نامه ای برای کمک مالی وزارت ارشاد به بنیاد رودکی در سال ۱۳۹۶ امضا شده است که در این تفاهم نامه مبلغ ۲۰ میلیارد تومان باید از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به ما داده می شد. یعنی حدود یک و نیم میلیارد تومان نسبت به مصوبه هیات امنا کم شده است. به عبارتی وزارت ارشاد به ما اعلام کرد که نمی تواند آن رقم مصوب هیات امنا را تامین کند. البته در این مورد طبیعی است که مبلغ وصولی به مجموعه ها نسبت به بودجه تصویب شده کمتر باشد. از سوی دیگر در پایان سال ۹۶ تمامی داشته های مالی بنیاد حدود ۲۶ میلیارد تومان بوده است. من بازهم تاکید می کنم که بنیاد رودکی بودجه رسمی ندارد و آنچه وزارت ارشاد به ما پرداخت می کند براساس «کمک مالی» است.

    وی ضمن ارایه گزارشی مشروح از روند تخصیص و هزینه کرد بودجه در بنیاد فرهنگی هنری رودکی تاکید کرد: ما مکلف هستیم بر اساس یک مسیر قانون مند و دارای ضابطه کارها را انجام دهیم و در پایان سال است که سازمان حسابرسی می آید و ضمن بررسی به ما هم نکاتی را تذکر می دهد و هم نسبت به تایید گزارش مالی ما اقدام می کند. ما در سال ۹۷ هم همین مسیر را طی می کنیم و شما در گزارش ها مشاهده خواهید کرد مسیری که سال گذشته طی شده در این چارچوب اتفاق افتاده است. البته ما در این راستا افزایش بودجه داشتیم که رقم آن حدود ۴۰ درصد افزایش پیدا کرده است. از این مبلغ ۱۰۰ میلیارد ریال درآمد بنیاد و ۲۹۴ میلیارد ریال میزان کمک مالی وزارت ارشاد به ما بوده است.تا الان تخصیص هایی که به ما داده شده بسیار کم است و ما از ۱۸ میلیارد تومان فقط ۸ میلیارد تومان دریافت کرده ایم

    وی یادآور شد: البته تا الان تخصیص هایی که به ما داده شده بسیار کم است و ما از ۱۸ میلیارد تومان فقط ۸ میلیارد تومان دریافت کرده ایم. در این چارچوب پرداخت حقوق پرسنل ۳۹۵ نفره بنیاد رودکی شامل کارمندان و اعضای ارکسترها و هزینه های ضروری دیگر نیز جزو هزینه های اصلی ما حساب می شوند. این در حالی است که مشارکت در تولید و اجرای برنامه های فرهنگی هنری بخش دیگر هزینه های اصلی بنیاد را تشکیل می دهند.

     این گزارش در حال به روز رسانی است …

    https://musiceiranian.ir/?p=208687
       

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *