×
×

توسط شرکت «Now-Again Records»

  • کد نوشته: 110315
  • موسیقی ایرانیان
  • شنبه, ۲۲ام خرداد ۱۳۹۵
  • ۲ دیدگاه
  • جدیدترین آلبوم «کوروش یغمایی» با عنوان «ملک جمشید» بعد از مدت‌ها سکوت این هنرمند، در سراسر جهان (به جز ایران) توسط شرکت «Now-Again Records» منتشر شد.
    +کوروش یغمایی: با پخش این آلبوم، برای اولین‌بار موزیک مدرن ایران وارد عرصه جهانی شد و حال من آرزویی جز پیروزی و سربلندی برای ایران و هم‌میهنان عزیزم ندارم

    توسط شرکت «Now-Again Records»
  • kourosh-yaghmaei_mehrshadجدیدترین آلبوم «کوروش یغمایی» با عنوان «ملک جمشید» بعد از مدت‌ها سکوت این هنرمند، در سراسر جهان (به جز ایران) توسط شرکت «Now-Again Records» منتشر شد.

    به گزارش سایت خبری و تحلیلی «موسیقی ایرانیان»، تمام اشعار این آلبوم که  ۹ قطعه دارد به زبان فارسی هستند و نامش، یعنی «ملک جمشید» یادآور اثر بزرگ و ملی ایران، شاهنامه، بوده، اما ایرانی‌ها که سال‌ها آثار کوروش یغمایی را دنبال کرده و از طرفداران بی‌شمار او محسوب می‌شوند، نمی‌توانند از آخرین اثرش بهره‌مند شوند.

    بروشور «ملک جمشید»، با گزارشی به قلم کوروش یغمایی به پیشگاه مردم ایران آغاز می‌شود؛ گزارشی کوتاه اما پر از درد که یغمایی آن را برای نخستین‌بار در اختیار «شرق» قرار داده است. او در این گزارش از دلایل انتشار این آلبوم در فضایی خارج از زادگاهش می‌گوید: «آلبوم ملک جمشید با وجود داشتن مجوز شعر و موسیقی، از آغاز کار دولت پیشین، به شیوه سلیقه‌ای به مدت هشت سال از پخش آن جلوگیری شد و در پی آن در معاونت هنری دولت تازه، پس از گرفتن مجوز شعر و موسیقی برای بار دوم و باز‌سازی آن در استودیو، تاکنون مدت سه سال است که با بهانه‌گیری‌های گوناگون از پخش آن جلوگیری شده است».

    یغمایی می‌گوید: «از سوی دیگر، همان‌گونه که معاونت هنری وزارت ارشاد نیز آگاه است، سه سال از درخواست پخش همین آلبوم (ملک جمشید) از سوی کمپانی پژوهشی آمریکایی (Now-Again Records) برای پخش در جهان (جز ایران)، در جایگاه یک آلبوم جهانی با شعر پارسی که برای نخستین‌بار نام ایران را در گستره موسیقی روز جهان مطرح می‌کند، می‌گذرد. از آنجا که من همواره در اندیشه آن بوده‌ام که آثار هنری‌ام، به دست صاحبان اصلی‌اش یعنی مردم ایران برسد، از کمپانی یادشده درخواست کردم برای هم‌زمانی پخش آلبوم در ایران و جهان تا گرفتن مجوز پخش در ایران، کار را به تعویق بیندازد اما سرانجام وقت‌کُشی‌های اداری بدون قید زمان از سوی معاونت هنری، یعنی ارائه‌ندادن هرگونه پاسخ رسمی تاکنون، گریبانگیر این کمپانی آمریکایی هم شد و مدیریت و دست‌اندرکاران آن پس از سه سال انتظار بیهوده، با بهت و حیرت هنوز چشم‌به‌راه صدور مجوز آلبوم در ایران هستند!»

    یغمایی درباره کیفیت این آلبوم می گوید: «این اثر در تاریخ موسیقی مدرن پاپ ایران یک اثر بی‌نظیر است که حتی گذشت زمان ١١ ساله هم نتوانسته بهانه‌ای برای صرف‌نظر شرکت آمریکایی در انتشار آن شود». آهنگ‌ساز و خواننده‌ مطرح ایرانی درباره انتشار این آلبوم هم می گوید: «هرچند که در ٣٧ سالی که پشت‌سر نهاده‌ایم، ٢٧ سال ممنوعیت‌های گوناگون هنری را با شکیبایی و ایستادگی گذرانده‌ام، اما برپایه وظیفه‌ای ملی و هنری که همواره بر دوش خود احساس می‌کنم، برای ثبت و حفظ این دستاورد مهم فرهنگی که نام ایران را برای نخستین‌بار در رسانه‌های موسیقی روز جهانی مطرح می‌کند، ناگریز و ناگزیر، با پوزش از پیشگاه مردم فرهیخته و گران‌مایه ایران، آلبوم «ملک جمشید» و در پی آن، دیگر آثار موسیقی خود را در خارج از ایران و به شیوه‌ای جهانی منتشر خواهم کرد».

    او از انتشار این گونه ملک جمشید ناراضی است: «به‌هررو آلبوم ملک جمشید منتشر شد، اما نه آن‌گونه که می‌خواستم در سرزمین و میهنم ایران، بلکه در کشوری دیگر و برای جهانیان. بااین‌همه، با پخش این آلبوم، برای اولین‌بار موزیک مدرن ایران وارد عرصه جهانی شد و حال من آرزویی جز پیروزی و سربلندی برای ایران و هم‌میهنان عزیزم ندارم».

    شایان ذکر است که گل یخ، پرنده مهاجر، سل، آرایش خورشید، سیب نقره‌ای، کابوس، تفنگ دسته نقره، بازگشت از لبه پرتگاه و ملک جمشید تمام آلبوم‌هایی است که تا بدین لحظه از این هنرمند ۶۹ ساله منتشر شده است.

    https://musiceiranian.ir/?p=110315
       

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *