×
×

گزارش از «ایسنا»

  • کد نوشته: 109561
  • موسیقی ایرانیان
  • سه شنبه, ۱۱ام خرداد ۱۳۹۵
  • ۰
  • انتخابات ۱۰ کانون «خانه موسیقی» برگزار شد تا چشم همه‌ی اعضای این خانه به انتخابات هیئت‌مدیره و در نهایت تعیین مدیرعامل جدید باشد اما نتیجه‌ی انتخابات کانون‌ها نشان می‌دهد که این خانه قرار نیست با تغییر و تحول چندانی مواجه شود. انتخابات کانون‌های تخصصی خانه‌ی موسیقی ۲۳ فروردین‌ماه با کانون صدابرداران آغاز شد و پس […]

    گزارش از «ایسنا»
  • ۱۴۶۴۶۱۱۷۷۵۱۸۴_۰۱انتخابات ۱۰ کانون «خانه موسیقی» برگزار شد تا چشم همه‌ی اعضای این خانه به انتخابات هیئت‌مدیره و در نهایت تعیین مدیرعامل جدید باشد اما نتیجه‌ی انتخابات کانون‌ها نشان می‌دهد که این خانه قرار نیست با تغییر و تحول چندانی مواجه شود.

    انتخابات کانون‌های تخصصی خانه‌ی موسیقی ۲۳ فروردین‌ماه با کانون صدابرداران آغاز شد و پس از آن سایر کانون‌ها مانند مدرسان،‌ سازندگان ساز، خوانندگان سنتی،‌ نوازندگان و… انتخاباتشان را برگزار کردند که بسیاری از آن‌ها به دور هم موکول شدند.

    این دوره از انتخابات خانه موسیقی حساسیت بیشتری برای اعضای این خانه و اهالی موسیقی داشت؛ چرا که حدود ۷۰۰ منتقد از اهالی موسیقی نسبت به هیئت‌مدیره‌ی خانه موسیقی و عملکرد آن‌ها نامه‌های سرگشاده‌ی پی در پی منتشر می‌کردند و خواستار برگزاری انتخاباتی دموکراتیک بودند. منتقدان حتی یک‌بار در قالب نامه‌ای اعتراض‌آمیز خواستار به تعویق افتادن انتخابات خانه موسیقی شدند که این این تغییر زمانی هم به خواست آن‌ها اتفاق افتاد اما پرسش اینجاست که این ۷۰۰ نفر منتقد در زمان انتخابات کجا بودند؟

    انتخابات خانه، طبق قوانین و تاریخ‌های اعلام شده برگزار شد و در بسیاری از روزهای انتخابات خبرنگاران هم حضور داشتند اما نکته اینجا بود، هیچ‌کدام از منتقدانی که بیانیه‌های مختلف برای خانه صادر می‌کردند نه تنها در رای‌گیری شرکت نکردند بلکه نظاره‌گر روند انتخابات هم نبودند که در جریان امور قرار گیرند. انتخابات، مثل دوره‌های گذ شته با حضور همان افراد مشخص که در جلسات ماهیانه‌ی خانه موسیقی حضور دارند، برگزار و جایگاه اعضای هیئت‌مدیره‌ی فعلی این بار در کانون‌ها تثبیت شد.

    حمیدرضا نوربخش که هم‌اکنون ریاست خانه موسیقی را بر عهده دارد، در این دوره به عنوان عضو هیئت‌مدیره‌ی کانون خوانندگان سنتی رای آورد و در این خانه ماندنی شد.

    نصرالله ناصح‌پور (عضو هیئت‌مدیره فعلی) در همین کانون رای آورد. محمد سریر که رییس فعلی هیات‌مدیره است‌، در انتخابات کانون مدرسان رای آورد و او هم در خانه موسیقی می‌ماند. داود گنجه‌ای (عضو هیئت‌مدیره‌ی فعلی) هم در کانون مدرسان ماندنی شد. از طرفی داریوش پیرنیاکان (سخنگوی فعلی خانه موسیقی) طی فرآیند انتخابات، عضو هیئت‌مدیره‌ی کانون نوازندگان سنتی شد. این در حالی است زیدالله طلوعی (عضو هیئت‌مدیره‌ی فعلی) نیز در همین کانون به فعالیت‌هایش ادامه خواهد داد.

    نکته‌ی دیگر اینجاست که نتیجه‌ی انتخابات کانون‌ها با انتخابات هیئت‌مدیره مرتبط است، به گونه‌ای که افرادی که در انتخابات کانون‌ها رای بالایی آوردند، در انتخابات هیئت‌مدیره کاندید خواهند شد بنابراین این پیش‌بینی بعید نیست که افراد فعلی هیئت‌مدیره‌، باز هم در خانه موسیقی باقی بمانند.

    خانه موسیقی طی ماه‌های اخیر، روزهای پرفراز و نشیبی داشته است و حتی اتهامات مختلفی به اعضای هیئت‌مدیره‌ی خانه موسیقی زده‌اند و برخی معتقد بودند که هیات‌مدیره‌ی خانه فعالیت غیر قانونی دارد.

    https://musiceiranian.ir/?p=109561
       
    برچسب ها خانه موسیقی

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *