×
×

با صدای «سامان علی پور» در «تالار وحدت»

  • کد نوشته: 106493
  • موسیقی ایرانیان
  • دوشنبه, ۱۳ام اردیبهشت ۱۳۹۵
  • ۵ دیدگاه
  • کنسرت همنوازان «آوای پارسیان»، شنبه شب یازدهم اردیبهشت در تالار وحدت با حضور پر شور مخاطبان و تقدیم به استاد «محمدرضا شجریان» اجرا شد.
    +در ادامه عکسهای «زهره دهقانی» از کنسرت آوای پارسیان را ببینید

    با صدای «سامان علی پور» در «تالار وحدت»
  • کنسرت آوای پارسیان

    کنسرت آوای پارسیان

    کنسرت همنوازان «آوای پارسیان»، شنبه شب یازدهم اردیبهشت در تالار وحدت با حضور پر شور مخاطبان و تقدیم به استاد «محمدرضا شجریان» اجرا شد.

    به گزارش سایت خبری و تحلیلی «موسیقی ایرانیان»، سامان علیپور که خود آوازخوانی و سرپرستی گروه را به عهده دارد با ساز سه‌تار، تار و دیوان اعضای گروه را همراهی می‌کرد. داوود رضایی با کمانچه، پوریا لک با کمانچه آلتو، مژگان محمدحسینی با قانون، محسن کیهان نژاد با سرنا، کمال شفیعی با عود، پژمان نقشبندی با دف و بندیر/ مهدی طونی با تنبک و پنداریک، مهدیس سیدهاشم طاری فرد با سازهای کوبه‌ای و الهه خسروی و سمانه شهیدی با هم آوایی نوازندگان و اعضای گروه در این کنسرت بودند.

    پیش از شروع برنامه سامان علیپور رو به مخاطبان از حضورشان در کنسرت سپاسگزاری کرد و گفت: «امیدوارم امشب با عاشقانه های زاگرس شب خوب و پر خاطره ای داشته باشیم. امشب اجراهای اساطیری زاگرس را مرور خواهیم کرد و برنامه را تقدیم میکنم به پدر موسیقی ایران، حضرت استاد محمد شجریان. تشکر ویژه میکنم از مدیر برنامه گروه آوای پارسیان خانم پروین سرلک که اگر ایشان نبودند قطعا کنسرت برگزار نمی شد.»

    همنوازی آوای پارسیان با قطعه ای با گویش لکی از منوچهر کولیوند شروع شد. تکنوازی کمانچه آغاز قطعه دوم، قطعه‌ای بختیاری بود که به احترامش تماشاچیان ملبس بختیاری جا بلند کرد. سومین قطعه با تکنوازی قانون و همراهی سازهای کوبه‌ای شیرین شور و شوق و هیجان تماشاچیان را برانگیخت. برنامه در ادامه با قطعه زیبای «مریم» با لهجه لری و همخوانی مخاطبان همراه شد. پس از آن با سازهای تار و کمانچه قطعه‌ای شنیدنی که گوش جان را نوازش می‌داد نواخته شد و بخش نخست کنسرت با قطعات «مینا»، «کشکله شیرازی» و «سنگین سما» تمام شد.

    پس استراحتی کوتاه کنسرت با قطعات معروفی را که به خوبی تنظیم شده بودند اجرا کرد و سامان علیپور نیز در میان این اجراها با دف نوازیش در یکی از قطعات و اجرای قطعه معروف لری «بارو بارو»، مخاطبانش را غافلگیر کرد.

    پس این اجرا، برنامه با سپاسگزاری سامان علی پور از توکلی، نماینده مردم الیگودرز، دکتر کیوان علی پور، مهندس احمدی، دکتر نادیا گودرزی، دکتر باقر ایزدی. دکتر پازوکی، بابک بهاروند و علی فروتن یکی از اعضای برنامه فتیله به پایان رسید.

    در ادامه عکسهای «موسیقی ایرانیان» (عکاس: زهره دهقانی) از کنسرت گروه موسیقی «آوای پارسیان» را مشاهده نمایید.

    https://musiceiranian.ir/?p=106493
       

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *