×
×

فرهاد فخرالدینی:

  • کد نوشته: 105588
  • موسیقی ایرانیان
  • جمعه, ۳ام اردیبهشت ۱۳۹۵
  • ۰
  • آهنگساز موسیقی ماندگار سریال «امام علی (ع)» از ویژگی‌های این اثر گفت. فرهاد فخرالدینی مدیر هنری ارکستر ملی و رهبر ارکستر در رابطه با موسیقی ماندگار سریال امام علی (ع) و منشأ الهام آن بیان کرد: کارهای هنری و آفرینشی، منشأ نامعلومی دارند و خودمان هم بی‌خبریم؛ اما تاثیر موسیقی سریال «امام علی(ع)» بر کودک […]

    فرهاد فخرالدینی:
  • فرهاد فخرالدینی

    فرهاد فخرالدینی

    آهنگساز موسیقی ماندگار سریال «امام علی (ع)» از ویژگی‌های این اثر گفت.

    فرهاد فخرالدینی مدیر هنری ارکستر ملی و رهبر ارکستر در رابطه با موسیقی ماندگار سریال امام علی (ع) و منشأ الهام آن بیان کرد: کارهای هنری و آفرینشی، منشأ نامعلومی دارند و خودمان هم بی‌خبریم؛ اما تاثیر موسیقی سریال «امام علی(ع)» بر کودک سه ساله تا پیرمرد ۹۰ ساله، برایم اعجاب‌انگیز بود؛ چون به راحتی با آن ارتباط برقرار می‌کردند‌.

    وی ادامه داد: به هر حال تحقیقات بسیاری روی این اثر صورت گرفت و بخشی از این موسیقی از بزرگترین اکتشافات من بوده است. در واقع این قطعه برگرفته از شعری در زمان امام علی (ع) بود که حدود ۸۰۰ سال بعد عبدالقادر مراغه‌ای آن را تفسیر و نوع نت‌نویسی و صداهایش را مشخص کرد و علت دلنشینی این اثر هم متعلق بودن به زمان زندگی مولا علی (ع) است.

    رهبر ارکستر ملی افزود: از جمله فضایل حضرت علی (ع) قاطعیت ایشان در برقراری عدالت بود که رعایت حقوق مادی و معنوی افراد با عدل مولا همخوانی دارد و موجب می‌شود، جامعه در مسیر درست حرکت کند. اما متاسفانه بیشتر گرفتاری هایی که ما به آن دچار شده‌ایم، به سبب همین تبعیض‌هاست.

    وی اظهار کرد:نمونه تبعیض‌ها در جامعه بسیار است؛ مثل تبعیض‌هایی که بین هنرمندان وجود دارد.

    فخرالدینی در رابطه با هدیه‌ای که از فرزندانش توقع دارد، بیان کرد: توقع مادی ندارم و همین که گاهی احوالم را می‌پرسند و به دیدارم می‌آیند، برایم کافی است. در مقابل من هم در طول زندگی سعی کردم توقعات پدرم را برآورده کنم و نصایحش را به کار بندم؛ زیرا پدرم مردی درستکار، اهل ذوق و هنر بود که چگونه زیستن را به ما یاد داد.

    https://musiceiranian.ir/?p=105588
       

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *