سید مجتبی حسینی در پیامی درگذشت رسول بخش زنگشاهی و عیسی رستمی افین را تسلیت گفت.
سید عباس صالحی در پیامی درگذشت استاد رسول بخش زنگشاهی نوازنده زبردست و از مفاخر و نامآوران عرصه موسیقی نواحی کشور را تسلیت گفت.
ستاد برگزاری نخستین جشنواره ملی تکنوازان تنبور اسامی هنرمندان راه یافته به بخش نهایی این رویداد موسیقایی را منتشر کرد.
علیاصغر شاهزیدی عضو هیات انتخاب آثار چهاردهمین جشنواره ملی موسیقی جوان درباره نحوه انتخاب آثار راه یافته به بخش نهایی این رویداد موسیقایی توضیحاتی را ارائه داد.
استاد رسول بخش زنگی شاهی نوازنده برجسته ساز «قیچک» شامگاه گذشته به دلیل بیماری قلبی درگذشت.
عیسی رستمیافین، پیشکسوتی دیگر از موسیقی مقامی خراسان جنوبی، بر اثر ابتلا به بیماری کرونا درگذشت.
مدیر عامل خانه موسیقی ایران با مدیر موسیقی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران نشستی را با محور وضعیت موسیقی در کشور برگزار کردند.
اعضای هیئت داوران در خصوص کیفیت و نحوه بازبینی آثار در بخش تنبور در چهاردهمین دوره جشنواره ملی موسیقی جوان توضیحاتی را ارائه دادند.
مدیرعامل انجمن موسیقی ایران با اشاره به اتمام مرحله اول داوری آثار شرکتکننده در چهاردهمین جشنواره موسیقی جوان از برگزاری مجازی این رویداد در مرحله نهایی خبر داد.
برنامه رادیویی «عندلیب»، این هفته به معرفی برترین آوازخوانان و مجریان شیوه آوازی تهران می پردازد.
همایون امیرزاده رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاعرسانی وزارت ارشاد در خصوص اظهارات اخیر استاندار تهران مبنیبر محدودیت فعالیت مراکز فرهنگی و هنری در پایتخت توضیحاتی ارائه کرد.
ایمران حیدری سازگر و نوازنده ساز عاشیقی در مورد فعالیتهای خود در روزهای کرونا و فعالیتش در بخش موسیقی آذربایجان در چهاردهمین جشنواره ملی موسیقی جوان گفت.
شهرستان سردشت که یکی از قطبهای مهم موسیقی کردی کشور است، صبح روز گذشته دوم تیر ماه ۱۳۹۹ محمدامین رسولی، یکی از اساتید پیشکسوت این عرصه را در سن ۵۶ سالگی از دست داد.
موسیقی ایرانیان – سحر طاعتی: عاشیق «ایمران حیدری» از عاشیقهای معروف دورهٔ معاصر، نوازنده برجسته ساز عاشیقی و پژوهشگر موسیقی آذری که سالهاست در زمینه ساخت ساز قوپوز نیز فعال است در گفتگویی تفصیلی با سایت خبری و تحلیلی «موسیقی ایرانیان» در خصوص عدم ثبت و ضبط موسیقی آذری، محدودیت حضور زنان نوازنده در تبریز، عدم ثبت سازهای بومی آذربایجان در یونسکو و… توضیحاتی داده که در ادامه می آید.
+ساز قوپوز امروزی خوش صداتر از سازهای قدیم است
+قوپوز پای ثابت ارکسترهای آذری
+ارکستر باستانی با سازهای دوره عبدالقادر مراغه ای در باکو تشکیل شده است
+سازهایی که الان ساخته می شود به مراتب خوش صداتر از سازهای قدیم است
+در جمهوری آذربایجان پیشرفت موسیقی زیاد بوده و در ایران یک مقدار این حرکت با کندی همراه است
+جمهوری آذربایجان در یونسکو در تلاش است سازهای دیگر را نیز ثبت کنند
+آهنگسازان ما امروزه ملودی نمی سازند
+یکی از علل موفقیت گروه «رستاک» استفاده از موسیقی محلی به شکل جدید بود