×
×

موسیقی آذری در میلان طنین انداز شد

  • کد نوشته: 85875
  • موسیقی ایرانیان
  • جمعه, ۶ام شهریور ۱۳۹۴
  • ۰
  • نوجوانان گروه آئینی تبریز با پرفورمنس‌های فولکلور آذری میزبان مخاطبان اکسپوی ۲۰۱۵ میلان شدند.
    +نوجوانان بین ۱۳ تا ۱۵ سال گروه آئینی تبریز پیش از این در هشت جشنواره بین‌المللی همچون جشنواره کودک ترکیه، دو دوره جشنواره نمایش‌های آئینی_سنتی و دو دوره جشنواره تئا‌تر فجر حضور داشته‌اند

    موسیقی آذری در میلان طنین انداز شد
  • azeriنوجوانان گروه آئینی تبریز با پرفورمنس‌های فولکلور آذری میزبان مخاطبان اکسپوی ۲۰۱۵ میلان شدند.

    به گزارش خبنرگار «موسیقی ایرانیان» و به نقل از روابط عمومی موسسه توسعه هنرهای معاصر، گروه آئینی تبریز برای ارایه فرهنگ منطقه آذربایجان راهی میلان شد تا علاوه بر اجرا در مراسم روز ملی ایران در اکسپو ۲۰۱۵، به مدت دو هفته میزبان مخاطبان این رویداد بین‌المللی باشد.

    به دلیل تنوع فرهنگی و آئین‌های آذری، از هر آئین این منطقه یک اجرا برای نمایش در میلان توسط گروه آئینی تبریز آماده شده است که با تم اکسپو «انرژی برای حیات، تغذیه زمین» همخوانی دارد.

    «قایتاغی» (دلیرمردان) که نمایش اتحاد و همبستگی و سلحشوری مردمان خطه آذربایجان است به همراه «یاللی» که قدیمی‌تری آئین آذری است و گذر تاریخ و نحوه شکل‌گیری تمدن‌ها را نشان می‌دهد، از پرفورمنس‌هایی است که نوجوانان آذری ایران در میلان اجرا می‌کنند.
    همچنین این گروه علاوه بر اجرای ویژه خود در روز ملی ایران، در مدت ۱۵ روز حضور در اکسپو ۲۰۱۵ میلان، پرفورمنس «چوپان لار» (یک نمایش آئینی است که زندگی عشایری و روستانشینی را تداعی می‌کند)، رقص «گلشن» (اختصاص به فصل بهار و رویش دارد) و «شله‌گوی» (از رقص‌های قدیمی آذربایجان که مربوط به کشت و کار است) را برای مخاطبان بین‌المللی خود به نمایش می‌گذارند.

    نوجوانان بین ۱۳ تا ۱۵ سال گروه آئینی تبریز پیش از این در هشت جشنواره بین‌المللی همچون جشنواره کودک ترکیه، دو دوره جشنواره نمایش‌های آئینی_سنتی و دو دوره جشنواره تئا‌تر فجر حضور داشته‌اند، کسب مدال طلای جشنواره بلغارستان و عنوان گروه بر‌تر دو دوره جشنواره اقوام ایران زمین از موفقیت‌های این گروه است.

    به همت موسسه توسعه هنرهای معاصر و کمیته فرهنگ و هنر اکسپوی ۲۰۱۵ میلان، گروه‌های موسیقی نواحی کشورمان، موسیقی محلی، حرکات و آیین‌های نمایشی منطقه خود را برای مخاطبان اکسپو به نمایش می‌گذارند. از ابتدای آغاز به کار اکسپو در اردیبهشت ماه ۹۴، گروه‌های زاگرس‌نشینان (مناطق زاگرس‌نشین)، دیلمون (مناطق شمالی کشور)، شبدیز (بوشهر)، خواف (خراسان)، هالای (مناطق مرکزی و ایل شاهسون)، گروه ترکیبی از نواحی شمال تا جنوب و گروه آئینی تبریز در این صحنه بین‌المللی هنرشان را عرضه کرده‌اند.

    اکسپو ۲۰۱۵ میلان با موضوع «تغذیه زمین، انرژی برای حیات» از ۱۱ اردیبهشت ماه تا ۹ آبان ماه سال ۱۳۹۴ در شهر میلان ایتالیا برگزار شده و ۱۴۵ کشور در این رویداد جهانی شرکت دارند.

    https://musiceiranian.ir/?p=85875
       

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *