×
×

خوشحالی پزشکان از روند درمانی

  • کد نوشته: 58037
  • موسیقی ایرانیان
  • یکشنبه, ۱۹ام مرداد ۱۳۹۳
  • ۲ دیدگاه
  • فرزانه ابراهیم زاده: اشک از چشمان غزل‌بانوی شعر معاصر فروریخت و پزشکان از روند درمانی او بسیار خوشحالند. این خبری است که علی‌رضا رییس‌دانا، مدیر نشر نگاه، ناشر آثار سیمین بهبهانی به روزنامه «شرق» داد. رییس‌دانا که پشت در اتاق سیمین‌بانو صحبت می‌کرد از حضور دختر این بانوی شاعر در کنار بستر مادرش، شعرخوانی و […]

  • سیمین بهبهانیفرزانه ابراهیم زاده: اشک از چشمان غزل‌بانوی شعر معاصر فروریخت و پزشکان از روند درمانی او بسیار خوشحالند. این خبری است که علی‌رضا رییس‌دانا، مدیر نشر نگاه، ناشر آثار سیمین بهبهانی به روزنامه «شرق» داد. رییس‌دانا که پشت در اتاق سیمین‌بانو صحبت می‌کرد از حضور دختر این بانوی شاعر در کنار بستر مادرش، شعرخوانی و صحبت با او خبر داد و گفت که ماحصل این کار باعث شده است اشک از چشمان بهبهانی فروبریزد و امیدها را برای بهبود او بیشتر کند. او گفت: «سیمین بهبهانی امروز (شنبه) به صدای دخترش امید و سایر فرزندانش واکنش نشان داد و اشک از چشمانش آمد. بعد از آن برای لحظه‌ای چشمانش را باز کرد.»امید، دختر سیمین بهبهانی که امروز (شنبه)صبح به بالین مادر رسیده بود، دست‌هایش را گرفته و برایش شعر خوانده بود. این اقدام ظاهرا باعث بالارفتن سطح هوشیاری سیمین بهبهانی شده است آنطور که رییس‌دانا می‌گوید: «به‌طور ناباورانه‌ای و تحت‌تاثیر همین نوازش و محبت مادرانه درحالی که همه نگران و مضطرب به صحنه باشکوه رازونیاز این مادر و دختر می‌نگریستند، ناگهان اشک از چشمان سیمین بهبهانی فروریخت و فضای شادی سالن بخش مراقبت‌های ویژه را پر کرد. از فرزندان شاعر تا پزشکان و پرستاران بخش همه‌وهمه خوشحال و مبهوت بودند.»سیمین بهبهانی، بانوی غزل ایران از سه‌شنبه، ۱۴مردادماه در بیمارستان بستری است. او ساعت ۱۵چهارشنبه ۱۵مرداد به‌دلیل مشکل قلبی و ریوی دچار ایست قلبی شد که پس از سه مرحله شوک و با گذشت ۲۰دقیقه به زندگی برگشت. وضعیت او باعث شده است علاقه‌مندان و اهالی ادبیات نگران حالش باشند. در تازه‌ترین خبری که در این زمینه منتشر شده است، عبدی و برومند، دو پزشک معالج سیمین بهبهانی در گفت‌وگویی اعلام کرده بودند که: «وخامت حال ایشان نسبت به دیشب که بحرانی و خطرناک بود، ۱۵درصد کاهش پیدا کرده است و اگر وضع به همین صورت ادامه پیدا کند، به‌زودی او را از بخش مراقبت‌های ویژه به بخشی دیگر منتقل خواهیم کرد.»

    رییس‌دانا هم با اشاره به نظر دکترها گفت: «طبق نظر پزشک ایشان ریه و قلب به شرایط طبیعی برگشته است.»

    به‌گفته مدیر انتشارات نگاه، این روند تغییر در وضعیت عمومی باعث شده تا او را از آی‌سی‌یو ویژه به‌ آی‌سی‌یو جنرال که جایی بین بخش عمومی و آی‌سی‌یو است منتقل کنند. رییس‌دانا همچنین با اشاره به نظر پزشکان خانم بهبهانی گفت: «پزشکان معتقد هستند که با این روند که ایشان نسبت به دیروز دارند پیشرفت خوبی در درمانشان بوده است و اگر روند بهبودی به همین روال باشد امیدواریم در چندروز آینده به بخش عمومی منتقل ‌شوند.»

    خبر بستری‌شدن سیمین بهبهانی در بیمارستان و پایین‌آمدن سطح هوشیاری او در سطح شبکه‌های اجتماعی، با واکنش‌های زیادی روبه‌رو شد و بسیاری بدون خبر از وضعیت ایشان خبر درگذشتشان را اعلام کردند. انتشار این خبرها باعث شد تا حتی برخی شخصیت‌ها چون سخنگوی فارسی وزارت امورخارجه آمریکا در فیس‌بوک خود آن را تسلیت بگوید. البته وزارت امورخارجه آمریکا این موضوع را تکذیب کرد و آلن‌ایر نیز آن را تحت‌تاثیر نظرات کاربران دانست. این واکنش‌ها باعث ناراحتی خانواده خانم بهبهانی و دوستان آن شد. سیمین بهبهانی شاعر سرشناس و یکی از مهمترین غزل‌سرایان شعر فارسی متولد ۲۸ تیر ۱۳۰۶ شمسی و از خانواده‌ اهل فرهنگ است. مادر او فخرعظمی ارغون از شاعران و زنان فعال دوران قاجار و اوایل پهلوی بود. او که خود در رشته پرستاری تحصیل کرده از کودکی به شعر روی آورد و یکی از شاعران صاحب سبک و موثر یکصد سال اخیر ایران است.

    https://musiceiranian.ir/?p=58037
       
    برچسب ها سیمین بهبهانی

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *