×
×

با منتخبی از سروده های بانوی فقید شعر ایرانی «سیمین بهبهانی»

  • کد نوشته: 89611
  • حمیده موسوی
  • شنبه, ۱۸ام مهر ۱۳۹۴
  • ۰
  • hot-topic-logoآلبوم «یک متر و هفتاد صدم» اثر تازهء «سیامک جهانگیری» آهنگساز و نوازندهء نی، در قالب دکلمه خوانی و موسیقی با گفتارِ «مرتضی یاسوری» منتشر شد.
    +در ادامه می توانید تیزر این آلبوم را با صحبت های کوتاهی از سیمین بهبهانی از طریق «موسیقی ایرانیان» دانلود کنید
    +کاورهای این اثر

    با منتخبی از سروده های بانوی فقید شعر ایرانی «سیمین بهبهانی»
  • موسیقی ایرانیان – حمیده موسوی: آلبوم «یک متر و هفتاد صدم» اثر تازهء «سیامک جهانگیری» آهنگساز و نوازندهء نی، در قالب دکلمه خوانی و موسیقی با گفتارِ «مرتضی یاسوری» منتشر شد.

    سیامک جهانگیری

    سیامک جهانگیری

    سیامک جهانگیری، با اعلام این خبر و در گفتگو با خبرنگار «موسیقی ایرانیان» عنوان کرد: «این مجموعه با گردآوری مجموعه غزل هایی از بانوی فقید شعر ایرانی، زنده یاد «سیمین بهبهانی» و خوانش «مرتضی یاسوری» ساخته و پرداخته شده و نوازندگانی چون مجید اسماعیلی (ویولونسل)، علیرضا دریایی (ویولون و ویولون آلتو)، حمید خوانساری (عود)، در اجرا و ضبط این اثر حضور و همکاری داشته اند.»

    جهانگیری که علاوه بر آهنگسازی این آلبوم نوازندگی نی و نیِ قمیشی را نیز بر عهده داشته است افزود: «۲۲ غزل از زنده یاد سیمین بهبهانی تحت عناوین «در طول راه»، «تمام دلم دوست داردت»، «قسم به انجیر و زیتون»، «شلوار تا خورده دارد»، «در ناگزیر خاموشم»، «نوشیدنی گرم یا سرد»، «پرنده ی گمنام»، «پسته»، «ببین به هیات نیلوفر»، «چه بی امان»، «شتر»، «مهر بر سر چادر ماتم کشید»، «بشمار برگهای گلی را»، «بنویس ، بنویس»، «دلم گرفته ای دوست»، «خطی ز سرعت و از آتش»، «دوباره می سازمت وطن»، «یک متر و هفتاد صدم»، «دیر دیرسال»، «مخوان»، «از عدم آمد» در این آلبوم گنجانده ایم که در زمان حیات این شاعرهء نامی و توسط آقای مرتضی یاسوری گزیده شده اند. عناوین البتّه به ترتیب خوانش آنها در آلبوم نمی باشد و بیشتر نامها نیز برگرفته شده از واژگان نخستین غزلهاست.»

    این نوازنده و آهنگساز با اشاره به اینکه خلق این اثر در زمان حیات بانو بهبهانی آغاز  شده است، توضیح داد: «به گُمانم اواخر تیر ماه ۱۳۹۳ بود که در مورد شکل گیری این مجموعه با من گفتگو شد. سفری فراهم کردم و کنجی برگزیدم که بتوانم برای نوشتن موسیقی آن، هم هماهنگی بیشتری با غزلیات ناب سیمین بانو که آن زمان با خوانش دیگرگونهء آقای یاسوری به ضبط نهایی رسیده بود، پیدا کنم و هم شتابی که -به دلیل بیماری سیمین بانو)- در کار بود را دریابم. ضبط اثر مراحل نهایی را پشت سر می گذاشت و همزمان حال خانم بهبهانی رو به وخامت. تمام تلاش بر این بود که در زمان حیاتشان این کار منتشر شده و به سمع مخاطب و ایشان برسد ولی بخت یار ما نبود و تنها یاد بلند بانوی غزل ایران با موسیقی ساخته شده در آمیخت و جسم ایشان بدرود زندگی گفت. بی گمان پس از گذشت یک سال و اندی که بانوی بزرگ شعر معاصر ایران زمین به  دیار باقی پیوستند، حس در کنار ایشان بودن برای ما نه امروز و فردا، که جاودانی خواهد بود. روحشان شاد.»

    شایان ذکر است که آلبوم «یک متر و هفتاد صدم» از سوی انتشارات «نغمهء حصار» به مدیریت «افشین معصومی» منتشر و روانهء بازار موسیقی کشور شده است و علاقه مندان برای تهیه این اثر می توانند به مراکز معتبر فروش محصولات فرهنگی و هنری سراسر کشور مراجعه کنند، البته این آلبوم از طریق سایت «بییپ تونز» هم به صورت نسخه دیجیتال قابل خریداری و دانلود قانونی است.

    در ادامه می توانید تیزر این آلبوم را با صحبت های کوتاهی از سیمین بهبهانی از طریق «موسیقی ایرانیان» دانلود کنید.

    + دانلود تیزر

    کاورهای آلبوم:

     

    https://musiceiranian.ir/?p=89611
       

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *