×
×

نبیل یوسُف شریداوی در گفتگو با «موسیقی ایرانیان» عنوان کرد:

  • کد نوشته: 58022
  • موسیقی ایرانیان
  • شنبه, ۱۸ام مرداد ۱۳۹۳
  • ۱ دیدگاه
  • مراسم نکوداشت نوازنده نامیِ دف و خواننده گروه کامکار‌ها، «بیژن کامکار» نیمه اول شهریور ماه سال جاری، در هنرسرای خورشید اصفهان برگزار می‌گردد.
    + این مراسم با حضور همسر استاد کامکار و جمع کثیری از هنرمندان موسیقی، خطاطان و نقاشان مطرح برگزار خواهد شد

    نبیل یوسُف شریداوی در گفتگو با «موسیقی ایرانیان» عنوان کرد:
  • بیژن کامکار

    بیژن کامکار

    موسیقی ایرانیان – حمیده موسوی: مراسم نکوداشت نوازنده نامیِ دف و خواننده گروه کامکار‌ها، «بیژن کامکار» نیمه اول شهریور ماه سال جاری، در هنرسرای خورشید اصفهان برگزار می‌گردد.

    به گزارش خبرنگار «موسیقی ایرانیان»، این پاسداشت که به همت هنرسرای خورشید زیر نظر شهرداری اصفهان و با نظارت و مدیریت مهندس محمدعلی ایزد خواستی، تدارک دیده شده است، ساعت ۲۱ از تاریخ ۶ شهریور ماه سال جاری با حضور نجمه تجدد همسر استاد کامکار و جمع کثیری از هنرمندان موسیقی، خطاطان و نقاشان مطرح از جمله حمید عجمی، علی قطبی ومهدی بوسعیدی برگزار خواهد شد.

    نبیل یوسُف شریداوی، نوازنده دف و آهنگساز که اولین آلبومش با صدای استاد داود آزاد و با عنوان «می‌صوفی افکن کجا می‌فروشند» به تازگی منتشر شده است، پیگیری دعوت استاد کامکار را به عهده داشته و در روز بزرگداشت، به همراه گروه خود، «اتانین» به اجرای قطعاتی از آثار ایشان و همچنین قطعاتی مختص به خود خواهند پرداخت.

    این نوازنده با اشاره به موضوع فوق، در گفتگو با خبرنگار «موسیقی ایرانیان» عنوان کرد: «این کنسرت در دو بخش اجرا می‌گردد، در بخش اول، سه قطعه از آلبوم «دف و نی» استاد کامکار را به اجرا در می‌آوریم که فی الواقع در قالبِ تنظیمیِ جدیدی، آن‌ها را ارائه خواهیم داد. جاوید ابراهیم‌پور، بخش‌های مربوط به نی و بنده، بخش‌های مربوط به دف را با الهام از قطعات ایشان و در شکلی جدید تنظیم کرده‌ایم. روح الله الله دادی و علیرضا قاسمی دو نوازنده دیگر نی و حسین قربانی، حمید کرباسی، مهدی مطهری‌پور و امیر محمد نیک منش نوازندگان دیگر دف، در این بخش به نوازندگی می‌پردازند…»

    یوسُف شریداوی در خصوص بخش دوم این اجرا و معرفی دیگر نوازندگان افزود: «بخش بعدی این کنسرت به اجرای سه قطعه جنوبی، کُردی و فارسی اختصاص دارد که ساخته بنده است و غالباٌ دف محور. شهرام شاه ولایتی (آواز، تار)، مرتضی قنبر نسب (نی انبان)، جاوید ابراهیم‌پور (نی)، میثاق مهرپور (عود)، حمزه مقدم و زانیار، (سازهای کوبه‌ای)، یوسُف شریدای (آواز، دف، دهل)، محسن حسن‌زاده (سنج)، محسن کیهان‌نژاد (سرنا) محمدجعفر قاضی عسگر (ضرب زور خانه)، مهدی مطهری‌پور و امیر محمد نیک منش (دف) در این بخش به اجرا خواهند پرداخت.»

    شایان ذکر است که «بیژن کامکار» (زاده ۲۸ آذر ۱۳۲۸ سنندج) نوازندهٔ دف، رباب، تمبک، تار، و خوانندهٔ موسیقی کردی و موسیقی سنتی ایرانی و از اعضای گروه کامکار‌ها است، ایشان همچنین جزو بنیانگذاران گروه‌های شیدا و عارف می‌باشد و در کنسرت‌ها و آثار متعدد به عنوان نوازنده و بعضاً خواننده این گروه‌ها حضور داشته‌است.

    https://musiceiranian.ir/?p=58022
       

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *