×
×

در گفتگو با «موسیقی ایرانیان» عنوان شد

  • کد نوشته: 56722
  • موسیقی ایرانیان
  • یکشنبه, ۸ام تیر ۱۳۹۳
  • ۲ دیدگاه
  • بعد از انتشار دو آلبوم «برافشان» و «چهارسو» از شرکت فرهنگی هنری ماهور، به آهنگسازی امیر شریفی و با صدای مهدی امامی، دو اثر دیگر به خوانندگی امامی در دست تهیه و انتشار می باشد.
    +مهدی امامی: وقتی در کنسرت ها میخوانم ودایره میزنم احساس و حال خوبی پیدا میکنم، از طرفی وقتی به گذشته نگاه می کنیم، می بینیم خواندن و ضرب گرفتن در سنت موسیقایی ما وجود داشته که امر مهمی ست، هرچند امروزه به دست فراموشی سپرده شده است

    در گفتگو با «موسیقی ایرانیان» عنوان شد
  • مهدی امامی و گروه نقش

    مهدی امامی و گروه نقش

    موسیقی ایرانیان -حمیده موسوی: بعد از انتشار دو آلبوم «برافشان» و «چهارسو» از شرکت فرهنگی هنری ماهور، به آهنگسازی امیر شریفی و با صدای مهدی امامی، دو اثر دیگر به خوانندگی امامی در دست تهیه و انتشار می باشد.

    آلبوم «نوروز صبا» عنوان آلبوم جدیدی از گروه «خاموش» است که تا چند وقت دیگر با صدای  مهدی امامی به بازار موسیقی عرضه خواهد شد، این خواننده موسیقی ایرانی در گفتگو با خبرنگار «موسیقی ایرانیان»، ضمن اشاره به این موضوع و انتشار دوآلبوم پیشین خود عنوان کرد: «اواخر سال گذشته دو اثر با عناوین چهار سو و برافشان که از کارهای امیر شریفی می باشند، با صدای بنده منتشر شد. این دو آلبوم توسط موسسه فرهنگی هنری ماهور به انتشار رسیده که تشکر ویژه دارم از آقای موسوی بابت همکاری در انتشار این آثار. آلبوم برافشان در دستگاه ماهور و مقام راک و آلبوم چهارسو در آواز افشاری اجرا شده اند. تمرکز بر روی ساز و آواز وبهره گیری از امکانات مُدال مرسوم موسیقی دستگاهی ایران در کنار ایجاد ترکیبات مُدال بدیع و غیررایج، با توجه به منطق ترکیب مد در نظام دستگاهی از یک سو و بهره‌گیری از امکانات فُرمال بالقوه که در بطن نظام موسیقی کلاسیک ایرانی وجود داشته اما امروزه تا اندازه ای فراموش شده است، از ویژگیهای این دو اثر به شمار می‌رود.»

    امامی در ادامه صحبتهایش و درباره فعالیت های پیش رو و انتشار آلبوم های جدید گفت: «برای امسال مشغول کار بر روی چند آلبوم هستم از جمله آلبوم «نوروز صبا» که با همراهی گروه «خاموش» و با قطعاتی از آرمین جوانبخت و آرش سعیدیان، در دستگاه همایون، در دست انتشار است و مراحل پایانی میکس و مسترینگ را طی میکند که امیدوارم تابستان امسال منتشر و در اختیار مخاطبان قرار بگیرد. در این آلبوم، نوازندگانی چون آرمین جوانبخت ،آرش سعیدیان،هامان منصوری ،محمد مظهری ،بامداد فتوحی و ذکریا یوسفی حضور دارند. ویژگی مهم این آلبوم ضبط آن به صورت گروهی است که هم قطعات و هم ساز وآواز به این شکل به ضبط رسیده است. آلبوم دیگری را باهمکاری دوستانم علی کاظمی ،سعید کرد مافی و فرید خردمند در دستگاه بیات ترک، در دست تهیه داریم که ضبط آن به پایان رسیده است.در این آلبوم هنرمندان عزیزی چون سعید نایب محمدی و سامر حبیبی نیز با ما همکاری کرده اند. فکر می کنم «نوروز صبا» زودتر به مرحله انتشار برسد. در خصوص اجراهای زنده هم باید بگویم که درحال برنامه ریزی برای کنسرت هایی با چند گروهیم که گروه «نقش» و گروه «کهن» از جمله این گروه ها می باشند.»

    امامی علاقه خاصی به دایره نوازی در حین اجراهای خود دارد و این کار را نگاهی به آداب و سنت های موسیقی قدمایی می داند. او در این باره اشاره می کند: «وقتی در کنسرت ها میخوانم ودایره میزنم احساس و حال خوبی پیدا میکنم. در برنامه ای که با گروه نقش در باکو داشتیم، نوازنده تمبک نتوانست همراه ما بیاید، من هم به ضرورت، با گروه دایره زدم ،هم تصنیف ها و هم قطعات را که بحمدلله کار با استقبال خوبی روبرو شد. از طرفی وقتی به گذشته نگاه می کنیم، میبینیم خواندن و ضرب گرفتن در سنت موسیقایی ما وجود داشته که امر مهمی ست، هرچند امروزه به دست فراموشی سپرده شده است. بنابراین من به پیروی از آن سنت، در کنسرت هایی که نیاز باشد و شرایط فراهم باشد، آواز و دایره را در کنار هم به اجرا در بیاورم.»

    شایان ذکر است که مهدی امامی، فارغ التحصیل مهندسی عمران است و از کودکی نزد پدر خود استاد احمد امامی به فراگیری دف و تمبک پرداخته است. از سال ۱۳۸۶ تا کنون از محضراستاد شجریان و همچنین اساتید دیگر، چون ادیب، کرامتی ومرحوم محمد رضا لطفی بهره برده است. نوازندگی سنتور را نیز نزد اساتیدی چون حسین شکوفا و مسعود شناسا آموخته و درآلبوم های «اپرای مولانا و حافظ» به آهنگسازی بهزاد عبدی و آلبوم «سرخانه» به آهنگسازی سعید کرد مافی همکاری داشته است. او کنسرت های متعددی در داخل و خارج از ایران داشته است که از آن جمله می توان به کنسرت گروه «خورشید» به سرپرستی مجید درخشانی ، فستیوال موسیقی شرقی در کشور سوریه به همراهی استاد ژان دورینگ، فستیوال مقام کشور آذربایجان با گروه «نقش» و گروه «رها»، فستیوال صوفی کشور الجزایر با گروه «نقش» و…اشاره نمود. او با گروه نقش در بیست و نهمین جشنواره بین المللی موسیقی فجر حضور داشته است.

    https://musiceiranian.ir/?p=56722
       

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *