×
×

آلبوم مقامات کهن تنبور۱ راهی بازار موسیقی شد

  • کد نوشته: 340981
  • حمیده موسوی
  • دوشنبه, ۳۰ام دی ۱۳۹۸
  • ۰
  • آلبوم مقامی «مقامات کهن تنبور۱» حاصل پژوهش یحیی رعنایی ست که این موزیسین خنیاگری تنبور اثرش را بر عهده داشته و پویان رعنایی آواز آن را سر داده است.

    آلبوم مقامات کهن تنبور۱ راهی بازار موسیقی شد
  • آلبوم مقامات کهن تنبور۱

    آلبوم مقامات کهن تنبور۱، اثری از یحیی و پویان رعنایی، به همت یحیی رعنایی و از سوی نشر آوای سوته دلان منتشر شده و در دسترس مخاطبان قرار گرفت.

    به گزارش سایت خبری و تحلیلی «موسیقی ایرانیان»، آلبوم مقامی «مقامات کهن تنبور۱» حاصل پژوهش یحیی رعنایی ست که این موزیسین، خنیاگریِ تنبور اثرش را بر عهده داشته و پویان رعنایی آواز آن را سر داده است.

    این آلبوم در قالب ۱۹ قطعه از جمله «طرز یاری»، «طرز هجرانی»، «طرز رستم»، «هانای فریادرس»، «یاران و باطن وش دنگی میو»، «دیشت هورامان»، «پیرم حق»، «چوپی رزباری»، «سحری سید خاموش»، «عید یارانه»، «درویش درویش» و…ساخته و پرداخته شده است.

    شورش رعنایی (مدیر هنری، ناظر ضبط موسیقی، دستیار صدا و ویرایش)، باربد خاکپور (ضبط موسیقی و میکس-مسترینگ، مشاور هنری، عکاس و گرافیست)، مهدی میرزا باقریان (مدیر اجرایی)، شیرین محمدی (مدیر تولید) و نشاط فرقانی (مترجم) عوامل تولید و اجرای این آلبوم بوده اند.

    یحیی رعنایی متولد ۱۳۴۱ در شهرستان صحنه است؛ اولین استادش سید امرلله شاه ابراهیمی بود که مقام های حقانی و باستانی حوزه صحنه را نزد آن مرحوم گذراند. پس از آن مقام های منطقه گوران را نزد استاد عابدین خادمی و بعد موسیقی سنتی و نوازندگی سه تار را نزد زنده یاد جلال ذوالفنون و استاد حسین علیزاده فرا گرفت. از آثار آهنگسازی شده ی دیگر توسط این موزیسین می توان به «یاوران مسم» و «مطرب تنبور» اشاره کرد.

    پویان رعنایی فرزند یحیی، متولد ۱۳۶۶ در صحنه و فضایی موسیقی محور متولد شده و از همان کودکی تنبور را نزد پدرش فرا گرفت. او نوازندگی تنبک، کمانچه و فراگیری آواز را نیز از اساتید زنده یاد داریوش زرگری، علی اکبر شکارچی، افسانه رثایی و مظفر شفیعی آموخته است. این هنرمند همچنین ساختن سازهای سه تار و تنبور را از پدر و نیز مادرش شیرین محمدی کسب کرده و اکنون به ساز سازی مشغول است.

    شایان ذکر است که آلبوم مقامی «مقامات کهن تنبور۱» از یحیی رعنایی و پویان رعنایی، راهی بازار موسیقی شده و علاقمندان می توانند این اثر را بصورت آنلاین از رسانه های مجاز و یا نسخه فیزیکی و اورجینال آن را از مراکز معتبر فروش در بازار موسیقی تهیه نمایند.

    https://musiceiranian.ir/?p=340981
       

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *