×
×

نسخه دیجیتال این اثر منتشر شد
«صدای آخر دنیا» به روایت تنبور مسعود ارزانلو

  • کد نوشته: 437610
  • حمیده موسوی
  • دوشنبه, ۱۲ام دی ۱۴۰۱
  • ۰
  • آلبوم بی کلام «صدای آخر دنیا» از مسعود ارزانلو، بصورت دیجیتال منتشر شده و در دسترس مخاطبان قرار گرفت.

    «صدای آخر دنیا» به روایت تنبور مسعود ارزانلو
  • آلبوم بی کلام «صدای آخر دنیا» از مسعود ارزانلو، بصورت دیجیتال منتشر شده و در دسترس مخاطبان قرار گرفت.

    به گزارش سایت خبری و تحلیلی موسیقی ایرانیان، «صدای آخر دنیا» با تنبور نوازی مسعود ارزانلو و نوازندگی تنبک پاشا کرمی در قالب ۴ قطعه بی کلام تحت عناوین «صدای آخر دنیا»، «تماشای دوزخ»، «آواز پر جبرئیل» و «آرام جان» ساخته و پرداخته شده است.

    ارزانلو در مورد این اثر نوشته: «قصه­ ی آلبوم (صدای آخر دنیا) در پاییز ۹۸ روایت شد. روزها و شبهایی از جنس همین روزها و شبها.

    قلبم از جا کنده شده بود. از کابوسی برخاسته بودم خیس و عرق ­ریزان و پا در کابوسی دیگر گذاشته بودم. در چنگ دردی تمام­ نشدنی فشرده میشدم و صداها… صداهای کرکننده. به سختی برخاستم. قدم­هایی کند و آرام. در کابوسم به راه افتادم. درهایی باز و بسته می­شدند. سرهایی پیدا و پنهان می­شدند. زبانهایی به صدا درآمده و خاموش می­ شدند.

    کابوسم در خیابانهای شهر می­ گذشت. همان خیابانی که هر روز از آن می­گذشتم اما حالا طولانی­ تر، کشدارتر. تندتر قدم برداشتم. هر قدمی که برمی­ داشتم زمین زیرپایم هم فرو می ریخت. شروع به دویدن کردم. به انتهای خیابان رسیدم اما خیابان دیگری شروع شد و زمینی که ویران میشد. حالا فقط می ­دویدم. شوری اشک را حس می­ کردم. باید می ­رفتم. من دوزخ را به تماشا نشسته بودم.

    تا به حال دوزخ را دیده­ ای؟ من دیدم و نشستم. به دیواری تکیه دادم و دیوار ناپدید شد. به دری تکیه کردم و در نیست شد. خودم را در آغوش گرفتم. زمین می­ چرخید. این کابوس را بیشتر دوست داشتم. حالا در میان صداها صدای سازم را تشخیص دادم. خودم را دیدم. زخمه می زدم. پیر شده بودم. دستانم اما جوان بود. زخمه می ­زدند. صدای سازم بلندتر شد. صدای آخر دنیا را که شنیده بودم زخمه می زدم. صدای آخر دنیا را شنیده ­ای؟»

    از جمله عوامل تولید و نشر این اثر می توان به پویا پایور برای میکس-مسترینگ (استودیو۵۴)، مجید کاشانی برای طراحی گرافیک (استودیو دفتر) و سهیلا عبادی فر (مدیر تولید) اشاره کرد.

    شایان ذکر است که نسخه دیجیتال آلبوم «صدای آخر دنیا» با نوازندگی مسعود ارزانلو و پاشا کرمی هم اکنون آماده شنیدن است و علاقمندان می توانند جهت خریداری اثر به صایت های معتبر موسیقی مراجعه کنند.

    منبع: موسیقی ایرانیان
    https://musiceiranian.ir/?p=437610
       

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *