×
×

ارکستر سمفونیک میزبان چهره‌های سیاسی و فرهنگی شد | عکس

  • کد نوشته: 328607
  • خبرنگار موسیقی ایرانیان
  • شنبه, ۹ام آذر ۱۳۹۸
  • ۰
  • در سه شب گذشته ارکستر سمفونیک تهران در تالار وحدت دو اثر از چکناواریان را با نام های سوییت سمفونیک دفاع مقدس برای کر و ارکستر در ۶ موومان و سوییت سمفونیک صلح و دوستی برای کر و ارکستر در ۹ موومان اجرا کرد.

    ارکستر سمفونیک میزبان چهره‌های سیاسی و فرهنگی شد | عکس
  • در سه شب گذشته ارکستر سمفونیک تهران در تالار وحدت دو اثر از چکناواریان را با نام های سوییت سمفونیک دفاع مقدس برای کر و ارکستر در ۶ موومان و سوییت سمفونیک صلح و دوستی برای کر و ارکستر در ۹ موومان اجرا کرد.

    در طول این سه شب اجرا چهره های شاخص فرهنگی و سیاسی جمله، سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمود واعظی سرپرست نهاد ریاست جمهوری، علی اکبر صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی سید مجتبی حسینی معاون امور هنری وزیر ارشاد، محمد باقر نوبخت رییس سازمان برنامه و بودجه، حمید شاه آبادی معاونت صدا رسانه ملی و تعدادی نمایندگان مجلس و سفرای کشورهای  عراق، بنگلادش، کرواسی، لهستان، ایتالیا، روسیه و ترکیه از مهمانان ویژه اجرای ارکستر سمفونیک بودند.

    مقاومت و صلح دو بال حرکت ماست

    سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در گفت وگو با ایرنا درباره این کنسرت اظهارداشت: اجرای بسیار خوبی را شاهد بودیم، ما امشب از لحاظ مضمون، شاهد دو حوزه مقاومت و صلح و دوستی بودیم و تاریخ ایران ما با این دو بال حرکت کرده است و از یک طرف ما به تمام جهان و ملت های مجاور دست دوستی داشته ایم و از طرف دیگر زمانی که به ملت و میهن ما تجاوز میشد، جامعه و ملت ایرانی یکپارچه در مقابل متجاوز ایستادگی می‌کرد.

    این اجرا با این دو بخشی که داشت، با یک اجرای خوب این مضمون تاریخی را برای معاصر ما روایت کرد. آقای چکناوریان یک کار فوق‌العاده‌ای داشت البته بخش نخست این اجرا بخش جدیدی بود که این موضوع نیز تازگی و طراوات خود را داشت و بخش دوم اجرا نیز ما را به اجراهای گذشته با طعم تازه می‌برد.

    صلح و دوستی آیین اصلی اسلام است

    محمدباقر نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه نیز در پایان شب سوم این اجراها در گفت وگو با ایرنا افزود: مردم عزیزمان دو اثر هنری را در تالار وحدت شاهد بودند که بخش نخست آن به دفاع مقدس اختصاص داشت؛ استاد چکناوریان، امشب به هنرمندانه ترین شیوه به همراهی ارکستر سمفونیک تهران اثر ماندنی شهدا و مردم بزرگ ما در دوران دفاع مقدس را به زبان هنر نشان دادند. بخش دوم اجرای امشب نیز بحث صلح و دوستی است که در واقع آیین اصلی دین اسلام ما است و تمام آرمان و مأموریت اسلام را خواهیم شنید. به همین دلیل کار استاد چکناوریان را ستایش می‌کنم و بسیار خرسندم که در این جمع حضور داشتم.

    چکناوریان و ارکستر سمفونیک تهران کنسرت آثار چکناوریان را در سه شب از تاریخ ۶ تا ۸ آذر در تالار وحدت اجرا کرد. چکناواریان به عنوان رهبر مهمان با دعوت و حمایت مهدی افضلی مدیر عامل تازه بنیاد رودکی بعد از سالها چوب رهبری ارکستر سمفونیک را در دست خود گرفته است. اتفاقی که بیش از هر چیز باعث شد تا ارکستر سمفونیک بعد از مدت ها اجرایی کم نقص و استاندارد را پیشکش مخاطبان خود کند و شادی چکناواریان را هم به ارمغان آورد.

    https://musiceiranian.ir/?p=328607
       

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *