×
×

مهدی علی‌محمدی جاودانه شد

  • کد نوشته: 301180
  • خبرنگار موسیقی ایرانیان
  • جمعه, ۱۵ام شهریور ۱۳۹۸
  • ۰
  • مهدی علی‌محمدی جاودانه شد

  • آیین تشییع پیکر زنده یاد مهدی علی‌محمدی صبح امروز جمعه ۱۵ شهریور از مقابل مسجد بلال سازمان صداوسیما و با حضور جمعی از چهره‌های عرصه صدا، برگزار شد.

    منوچهر اسماعیلی، سیروس ابراهیم‌زاده، علی همت مومیوند، رضا بنفشه خواه، بهزاد فراهانی و مجتبی نقی‌یی مدیر واحد دوبلاژ سیما، از جمله هنرمندان و مدیران حاضر در مراسم بودند.

    علی همت مومیوند در ابتدای این مراسم بیان کرد: علی‌محمدی در طول عمر پربرکتش خدمات شایانی را داشته است و من به عنوان یکی از شاگردان کوچکش اینجا حضور دارم. صحبت از مقام و جایگاه علی‌محمدی بر عهده بزرگان رادیو و دوبله است و من به عنوان شاگرد کوچکش باید بگویم او در دورانی که یکی از سخت‌ترین مقاطع زندگی‌اش بود به کلاس می‌آمد و به تدریس می‌پرداخت و من همین جا از او حلالیت می‌طلبم و می‌خواهم که اگر شاگرد خوبی نبودیم ما را ببخشد.

    در ادامه ناصر ممدوح دوبلور پیشکسوت پشت تریبون قرار گرفت و گفت: این ضایعه برای همه ما سنگین است، مهدی علی‌محمدی صدای بااحساسی داشت که تکرار شدنی نیست. من داستان‌های شب رادیو را دنبال می‌کردم و صدای او، بهرام و… چقدر شیرین بود.

    ممدوح ادامه داد: او بیشتر مدیریت دوبلاژ را بر عهده داشت تا دوبله و فقدانش برای شخص من خیلی دردناک است. من این ضایعه را به خانواده‌اش و جامعه هنری و کسانی که با صدای دلنشین او خاطره داشتند تسلیت می‌گویم.

    بهزاد فراهانی بازیگر رادیو، تئاتر و تلویزیون هنرمند دیگری بود که در این مراسم بیان کرد: شاید علت اینکه دعوت کردند پشت تریبون بیایم این بود که نماینده کوچکی از رادیو هستم. علی‌محمدی معلم من در دهه ۴۰ بود، زمانی که ما نوجوان بودیم و تازه وارد رادیو شدیم، او پدرانه سعی می‌کرد با حفظ جایگاه یک استاد فرهیخته، آنچه را می‌داند در اختیار ما بگذارد.

    وی ادامه داد: آنچه او را علی‌محمدی کرد، تنها صدایش نبود، شاید صداقتی بود که داشت و اینکه از دروغ پرهیز می‌کرد و این در صدایش نمایان بود.

    فراهانی افزود: علی‌محمدی کوشش می‌کرد نوع نگاه به متن، شیوه کالبدشکافی متن، تحلیل واژگان و جملات را به ما آموزش دهد. همیشه مهربانی او با یک اتوریته بالا همراه بود، که وام گرفته از پیشکسوتان خودش در دهه ۲۰ بود.

    ۲۴۱۲۴۱

    https://musiceiranian.ir/?p=301180
       

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *