×
×

یک خواننده جوان تجلیل می‌شود

  • کد نوشته: 250239
  • خبرنگار موسیقی ایرانیان
  • سه شنبه, ۳ام اردیبهشت ۱۳۹۸
  • ۰
  • سی و سومین نشست ماهانۀ آیین آواز سه‌شنبه ۱۰ اردیبهشت در فرهنگسرای ارسباران برگزار می‌شود. این برنامه به بزرگداشت بامداد فلاحتی آوازخوان جوان و صاحب شیوه اختصاص خواهد داشت.

    یک خواننده جوان تجلیل می‌شود
  • سی و سومین نشست ماهانۀ آیین آواز سه‌شنبه ۱۰ اردیبهشت در فرهنگسرای ارسباران برگزار می‌شود. این برنامه به بزرگداشت بامداد فلاحتی آوازخوان جوان و صاحب شیوه اختصاص خواهد داشت.

    علی شیرازی، برگزار کننده این نشست، با اعلام این خبر به ایسنا می‌گوید: تجلیل از یک خواننده جوان کاری کم‌سابقه است که می‌تواند به اثرگذاری بیشتر سلسله نشست‌های آئین آواز در بین اهل موسیقی و آواز بینجامد، چرا که تا کنون رسم بر این بوده است که بیشتر از هنرمندان مسن، بازنشسته یا حتی درگذشته تجلیل شود و معمولاً در این میان جای بزرگداشت هنرمندان شایسته و توان‌مند جوان خالی بوده است.

    او ادامه می‌دهد: در نشست اردیبهشت‌ماه آئین آواز و در خلال این بزرگداشت ابتدا خود سید مرتضی (بامداد) فلاحتی به همراه من دربارۀ شیوۀ شخصی این خواننده در آواز صحبت خواهیم کرد. در ادامه نیز فلاحتی آوازی را برای حاضران در ارسباران اجرا می‌کند. همچنین سیدحسین فلاحتی، پدر بامداد، درباره سیر تکمیل مراحل آموختن و رشد و سپس ارائه هنر بامداد سخن خواهد گفت.

    بامداد فلاحتی (متولد هفتم تیرماه ۱۳۶۱ یزد) فارغ‌التحصیل رشته سرامیک صنعتی، کارشناس موسیقی و همچنین فارغ‌التحصیل رشته آهنگسازی از دانشگاه هنر جهاد دانشگاهی است. او شاگرد هنرمندانی مانند پرویز مشکاتیان، محسن کرامتی و حمیدرضا نوربخش بوده و به همراه جلال ذوالفنون به روی صحنه رفته است.

    نشست تخصصی آموزشی آئین آواز نزدیک به سه سال است توسط باشگاه موسیقی ارسباران با هدف پاسداشت آواز ایرانی و احیای این هنر و همچنین تجلیل از چهره‌های موسیقی آوازی ایران در کنار معرفی استعدادها و صداهای ناشناخته یا کمتر شناخته شدۀ این هنر راه‌اندازی شده و در این مدت اقبال علاقه‌مندان را برانگیخته است. سی‌وسومین نشست آن دهم اردیبهشت‌ماه ساعت ۱۸ برگزار می‌شود.

    فرهنگسرای ارسباران در ضلع شمال غربی پل سیدخندان واقع شده و ورود به سلسله نشست‌های آئین آواز رایگان و آزاد خواهد بود.

    https://musiceiranian.ir/?p=250239
       

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *