×
×

آوازخوانی شاگردِ استادان قوامی و مهرتاش در آیین آواز

  • کد نوشته: 229297
  • خبرنگار موسیقی ایرانیان
  • شنبه, ۲۰ام بهمن ۱۳۹۷
  • ۰
  • داود مسلمی آوازخوان و ردیف‌دان قدیمی با حضور در سی‌امین نشست «آیین آواز» به خوانندگی می‌پردازد.

    آوازخوانی شاگردِ استادان قوامی و مهرتاش در آیین آواز
  • داود مسلمی آوازخوان و ردیف‌دان قدیمی با حضور در سی‌امین نشست «آیین آواز» به خوانندگی می‌پردازد.

    به گزارش سایت خبری و تحلیلی «موسیقی ایرانیان»، داود مسلمی آوازخوان و ردیف‌دان قدیمی با حضور در سی‌امین نشست «آیین آواز» به خوانندگی می‌پردازد. این برنامه ساعت ۱۸ سه‌شنبه ۲۳ بهمن در فرهنگسرای ارسباران برگزار خواهد شد. مسلمی آوازش را در دستگاه شور به همراه تار مهدی صادقیان خواهد خواند.

    داود مسلمی، متولد ۱۳۲۶ «دشت مُشا»ی دماوند، از سن هفده سالگی در  تهران  در محضر استاد مهرتاش آواز را شروع کرد و در محضر استادان قوامی و بهاری فراگیری تکنیک و ردیف را کار ادامه داد. مسلمی در سال ۱۳۵۳ در ویژه‌برنامۀ آوازی‌نمایشیِ شب چهارشنبه‌سوری در کنار محمدرضا شجریان و محمد منتشری در بخش کوزه‌اندازی به بازیگری و آوازخوانی توأمان (به رهبری استاد اسماعیل مهرتاش) مشغول شد. بخش نخست این نمایش تلویزیونی به کلیدساز معروف شده و از شهرت بیشتری برخوردار است و هنوز در بین دوستداران موسیقی و آواز طرفداران بسیاری دارد و فایل‌های آن در شبکه‌های اجتماعی دست به دست می‌شود.

    سلسله نشست‌های ماهانه و تخصصی آموزشی آیین آواز، ابداعی است از باشگاه موسیقی ارسباران که در طی دو سال و نیم گذشته معمولاً در یکی از سه‌شنبه‌های هر ماه برگزار می‌شود و همواره با استقبال علاقه‌مندان روبرو شده است. فرهنگسرای ارسباران در ضلع شمال غربی پل سیدخندان، خیابان جلفا (ارسباران) واقع شده و ورود همه دوستداران موسیقی و آواز ملی به این نشست، رایگان خواهد بود.

     

    https://musiceiranian.ir/?p=229297
       

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *