×
×

درباره اجرای گروه شمس در آمریکا

  • کد نوشته: 18530
  • موسیقی ایرانیان
  • سه شنبه, ۱۲ام اردیبهشت ۱۳۹۱
  • ۰
  • «لس‌آنجلس تایمز» در گزارش خود درباره اجرای گروه شمس در آمریکا نوشت: گروه شمس با سازهای سنتی خود همه را مسحور کرد. به گزارش فارس، اجرای مشترک گروه موسیقی «شمس» به سرپرستی «کیخسرو پورناظری» و خوانندگی «سهراب پورناظری» با ارکستر سمفونیک پسیفیک بازتاب‌های مختلفی در رسانه‌های آمریکا به همراه داشت. این اجرا که با آهنگسازی […]

  • خبرگزاری فارس: لس‌آنجلس تایمز: گروه شمس با سازهای سنتی  خود همه را مسحور کرد

    «لس‌آنجلس تایمز» در گزارش خود درباره اجرای گروه شمس در آمریکا نوشت: گروه شمس با سازهای سنتی خود همه را مسحور کرد.

    به گزارش فارس، اجرای مشترک گروه موسیقی «شمس» به سرپرستی «کیخسرو پورناظری» و خوانندگی «سهراب پورناظری» با ارکستر سمفونیک پسیفیک بازتاب‌های مختلفی در رسانه‌های آمریکا به همراه داشت.

    این اجرا که با آهنگسازی کیخسرو، طهمورث و سهراب پورناظری با رهبری کارل سنتکلر همراه بود، با استقبال مخاطب ایرانی و خارجی مواجه شد.

    روزنامه «لس‌آنجلس تایمز» در گزارش خود نوشت: «گروه شمس با سازهای سنتی  خود همه را محصور کرد. قطعاتی که این گروه اجرا کردند، جذاب‌ترین و هیجان انگیز‌ترین بخش برنامه بود، قطعاتی که توسط  کیخسرو پورناظری و پسرانش طهمورث و سهراب تنظیم شده بود، بسیار پیچیده بودند که هر کدام با تکنوازی پر احساس شروع و باشور و پایکوبی پایان یافت. سهراب پورناظری تکنواز ساز تنبور و کمانچه بسیار درخشید و جلب توجه کرد.»

    گروه «شمس»به همراه ارکستر سمفونیک «پسیفیک» ۴ برنامه مشترک اجرا کردند که در این برنامه قطعات «مطرب مهتاب رو»، «از عشق»، قطعه کردی «آی وی یو» و بداهه نوازی طهمورس و سهراب پورناظری اجرا شد.

    گروه موسیقی «شمس» علاوه بر اجرای مشترک با ارکستر سمفونیک پسیفیک یک اجرا مستقل در سالن هنری زگرستوم برگزار کرد. این کنسرت در سه بخش بداهه نوازی تنبور سهراب پورناظری، موسیقی تنبور و موسیقی ملی اجرا شد. در بخش تنبور علاوه برا اجرای قطعات قبلی کنسرت قطعه منتخب ۳۰ سال گروه شمس نیز اجرا شد و در بخش موسیقی ملی  گروه قطعات «پنهان چو دل»  و «باران»  و قطعه «یار آمد» نواخت.

    کیخسرو پورناظری «تار و تنبور»، طهمورث پورناظری «تار و تنبور»، سهراب پورناظری« خواننده، کمانچه، تنبور»، شهاب پارنج «سازهای کوبه‌ای»، حسین ذوهابی«دف»، ندا خاکی«همخوان، تنبور»، سحر افشار«همخوان و تنبور» اعضای گروه شمس هستند که در فروردین ماه گذشته در آمریکا به اجرای برنامه پرداختند.

    https://musiceiranian.ir/?p=18530
       
    برچسب ها گروه شمس

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *