×
×

«ساکن مشهد هستیم و نمی‌توانیم در شهر خودمان کنسرتی برگزار کنیم»

  • کد نوشته: 183663
  • موسیقی ایرانیان
  • چهارشنبه, ۲۷ام تیر ۱۳۹۷
  • ۰
  • گروه دو نفره بادزنگ (علیرضا احمد زاده و مسعود فیاض زاده) در مشهد شکل گرفته است. موسیقی این گروه شاید برای اولین بار تاثیر زیادی روی مخطاب نداشته باشد اما اگر مخاطب کمی پیگیر باشد و به آن‌ها حداقل فرصت را بدهد نتایج بسیار مثبتی می‌گیرد. به بهانه کنسرت پیش رو گپ و گفت کوتاهی با علیرضا احمدزاده داشتیم.

    «ساکن مشهد هستیم و نمی‌توانیم در شهر خودمان کنسرتی برگزار کنیم»
  • گروه دو نفره بادزنگ

    گروه دو نفره بادزنگ

    موسیقی ایرانیان – سیامک قلی زاده: گروه دو نفره بادزنگ (علیرضا احمد زاده و مسعود فیاض زاده) در مشهد شکل گرفته است. موسیقی این گروه شاید برای اولین بار تاثیر زیادی روی مخطاب نداشته باشد اما اگر مخاطب کمی پیگیر باشد و به آن‌ها حداقل فرصت را بدهد نتایج بسیار مثبتی می‌گیرد. به بهانه کنسرت پیش رو گپ و گفت کوتاهی با علیرضا احمدزاده داشتیم.

    گروه بادزنگ چطور شکل گرفت؟

    من به همراه آرمین فغفوری در سال ۱۳۸۸ تجربیاتی داشتیم که منجر به ضبط چند قطعه شد. هیچ وقت به شکل رسمی آن‌ها را منتشر نکردیم اما شاید به نوعی شروع بادزنگ بود. پس از آن کارمان را با هم ادامه ندادیم و من هم نمی‌توانستم اشعار و ملودی‌هایم را به سرانجام برسانم. پس از آن مسعود فیاض‌زاده که تجربه زیادی در تنظیم داشت به کمک من آمد و با تنظیم‌های او کار آلبوم اول (دنیای ناتموم) به پایان رسید.

    دنیای ناتموم را در چه سبک و سیاقی می‌بینید؟

    ما برای شروع کار سبکی را انتخاب نکردیم که براساس یک الگو پیش برویم. من پیشینه آکادمیک و موسیقی کلاسیک داشتم و مسعود همیشه راک دغدغه اصلی‌اش بود. اما نکته این بود که شاید علایق مشترکی هم در موسیقی داشتیم که منجر به شکل دهی صدای بادزنگ شد. رگه‌هایی از موسیقی پاپ، راک، الکترونیک و آلترنیتیو در موسیقی ما وجود دارد اما اگر اصرار به دسته‌بندی داشته باشید شاید الکترونیک راک نام مناسبی باشد.

    بین آلبوم اول و دوم اجرای زنده نداشتید؟ فکر نمی‌کنید اجرا مخاطب را به شما نزدیک‌تر می‌کند؟

    خیر متاسفانه ما اشتباهی در پخش آلبوم داشتیم که آلبوم دیده نشد و البته که وضعیت پخش آلبوم دوم هم مناسب نیست. پخش تبدیل به معضلی برای موسیقی مستقل شده است. به هر حال تصمیم گرفتیم پس از انتشار آلبوم دوم این کار را انجام دهیم. از طرفی ما ساکن مشهد هستیم و نمی‌توانیم در شهر خودمان کنسرتی برگزار کنیم. سفر به تهران برای اجرا هم دردسرهای زیادی دارد.

    در آلبوم دوم یعنی دره خاموش چه تغییراتی نسبت به آلبوم اول ایجاد کردید؟

    به نوعی ما همان راه را ادامه دادیم. از نظر کیفیت‌های صدایی سعی کردیم کارمان را ارتقاء دهیم. چراکه بسیاری از قسمت‌های آلبوم اول در استودیوی خانگی من ضبط شد اما در آلبوم دوم هم نرم افزارها را ارتقا دادیم و هم در یک استودیوی حرفه‌ای کار کردیم.

    چه برنامه‌ای برای اجرای کنسرت هفت مرداد دارید؟

    قرار است مجموعه‌ای از قطعات دو آلبوم را اجرا کنیم و همچنین از نظر بصری هم تولیداتی داشتیم تا صرف خواندن و نواختن نباشد. از دوستانمان یعنی کسرا سبکتیکین برای نوازندگی گیتار باس، علی باغفر برای درامز و سیامک بغدادی برای کیبورد دعوت کردیم تا در کنار من و مسعود قرار بگیرند.

    https://musiceiranian.ir/?p=183663
       

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *